april 26, 2024, 05:05:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bremskraft forsterker og dobblegassere i bay.  (Lest 1888 ganger)
jimmi
Seniormedlem
****
Innlegg: 339
Bosted: Sandnes



Vis profil
« på: mai 25, 2011, 23:48:46 pm »

Hei, har en buss jeg skal inn med større motor i, hvor ed det lurt og ta ut vakumet til bresekraft forsterkeren? kan du bare ta ut av den ene, eller må du gå inn på alle 4 isuga og henta vakum? forgasserene det gjelder er IDA.
Hva gjør dere bussgutter?
Loggført

mvh. Jimmi
tlf. 988 92 666
tommy johansen
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Oslo


76 bay


Vis profil
« Svar #1 på: mai 26, 2011, 11:50:07 am »

hadde t4 med doble orginale engang.å der var vakumet tatt fra begge innsug. å det var orginalt.veit ikke om det hjelper deg jeg Glad
Loggført
jimmi
Seniormedlem
****
Innlegg: 339
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #2 på: mai 27, 2011, 08:36:32 am »

Takker for svar, hvet det er slik på orginal gasserene, der er det vell flere utlignigsrør som går mellom gasserene. Men er litt usikker på hvordan det gjøres på dobble gassere. Slik jeg ser det at vist du tar frra det ene innsuget og har en lekasje i vakum kretsen vill du vell suge falske luft og motoren vill gå magrere på den sylinderen, dette er jo ikke heldigt?
Loggført

mvh. Jimmi
tlf. 988 92 666
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #3 på: mai 27, 2011, 08:43:47 am »

Sorry for OT, hva slags motor snakker vi om, og kommer den på SCC ?
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
tommy johansen
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Oslo


76 bay


Vis profil
« Svar #4 på: mai 27, 2011, 13:26:49 pm »

skønner  Glad jeg tror jeg hadde tatt vakum fra begge insuga.bare får å være sikker. :)merkelig at ingen andre har svart Øyerulling
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: mai 27, 2011, 13:27:37 pm »

Sorry for OT, hva slags motor snakker vi om, og kommer den på SCC ?
:-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #6 på: mai 27, 2011, 13:57:43 pm »

I min camper har jeg doble 45. Her er vacuum tatt ut fra ene løpet på ett innsug. Det funker fint som bare det. Har gjort det samme på iallefall to andre busser  uten problemer.
Loggført
Jan911
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted: SKI



Vis profil
« Svar #7 på: mai 27, 2011, 20:47:50 pm »

Kjører selv med kun vacumuttak på en side og dette fungerer helt topp Blunker
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #8 på: mai 27, 2011, 21:16:12 pm »

I min camper har jeg doble 45. Her er vacuum tatt ut fra ene løpet på ett innsug. Det funker fint som bare det. Har gjort det samme på iallefall to andre busser  uten problemer.

På den gamle IDA motoren i SCC bussen tok vi fra ett innsug. Kan ikke huske at det var et problem ift bremser.
Loggført
jimmi
Seniormedlem
****
Innlegg: 339
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #9 på: mai 28, 2011, 01:33:56 am »

I min camper har jeg doble 45. Her er vacuum tatt ut fra ene løpet på ett innsug. Det funker fint som bare det. Har gjort det samme på iallefall to andre busser  uten problemer.

På den gamle IDA motoren i SCC bussen tok vi fra ett innsug. Kan ikke huske at det var et problem ift bremser.

Takker for svar. Er ikke bremsene jeg er redd for, er heller vist det skulle være en lekasje i vakum kretsen og da suge falsk luft og få mager blanding på den forgasseren.
Loggført

mvh. Jimmi
tlf. 988 92 666
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #10 på: mai 28, 2011, 12:27:21 pm »

Vw med 1,6 diesel brukte mekaniske vakumpumper. Det kunne kanskje være en ide? Da slipper man å tenke på vakumlekk i manifold.
Loggført
Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #11 på: mai 29, 2011, 20:32:31 pm »

jeg tar også vakum fra kun det ene innsuget.. på nyere bayer er det orginalt med enveisventil, om det blir lekasje så skal kun luften gå en vei. Funker fint hos meg  Glad
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #12 på: mai 29, 2011, 20:34:25 pm »

jeg tar også vakum fra kun det ene innsuget.. på nyere bayer er det orginalt med enveisventil, om det blir lekasje så skal kun luften gå en vei. Funker fint hos meg  Glad

Glem det med ventilen. Var litt kjapp der  Gliser
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #13 på: juni 11, 2011, 09:14:04 am »

Vw med 1,6 diesel brukte mekaniske vakumpumper. Det kunne kanskje være en ide? Da slipper man å tenke på vakumlekk i manifold.

Det er jo et alternativ, i alle fall dersom en kjører fordelerløst
Låner bildet til Svein Terje på Agder klubbens forum som har modifisert en fordeler fra 4cyl vannkjølt rekkemotor til å passe bobla


Da må det gå bra å modifisere denne vakum pumpa også  Øyerulling
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #14 på: juni 11, 2011, 11:01:37 am »

Genalt ! Da får du bremser, men ikke noe tenning  Gliser

Da er vi data tenning, og kan gjerne hive på et data sprut også  Osteaktig Osteaktig
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!