mai 02, 2024, 06:47:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Moderering av VW Norge  (Lest 2163 ganger)
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« på: april 10, 2008, 10:37:49 am »

En oppfordring til moderatorene:

Jeg har inntrykk av at det modereres ganske heftig på VWNorge til tider, innlegg slettes eller kuttes av "en usynlig hånd" og uten at moderator skriver hvorfor det gjøres. I ekstreme tilfeller har alle spor etter en debatt som involverer flere personer og mange innlegg blitt fjernet uten begrunnelse eller å etterlate seg tegn.

Kunne dere vurdert en ordning hvor moderator skriver en setning om at et innlegg er fjernet/endret og begrunnelsen? Gjerne også med moderatorens initialer? Det vil både være opplærende og litt mindre forvirrende for leseren når innlegg plutselig bare forsvinner sporløst.
Loggført

1969 Militær-buss
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: april 10, 2008, 12:36:37 pm »

En oppfordring til moderatorene:

Jeg har inntrykk av at det modereres ganske heftig på VWNorge til tider, innlegg slettes eller kuttes av "en usynlig hånd" og uten at moderator skriver hvorfor det gjøres. I ekstreme tilfeller har alle spor etter en debatt som involverer flere personer og mange innlegg blitt fjernet uten begrunnelse eller å etterlate seg tegn.

Kunne dere vurdert en ordning hvor moderator skriver en setning om at et innlegg er fjernet/endret og begrunnelsen? Gjerne også med moderatorens initialer? Det vil både være opplærende og litt mindre forvirrende for leseren når innlegg plutselig bare forsvinner sporløst.

Heftig tror jeg er å overdrive litt. Det modereres kun der det er nødvendig.
Dersom jeg sletter tråder som går på salg av nye golfer ser jeg ingen grunn til å etterlate en tom tråd med forklaring.
Jeg har forsøkt i de aller fleste tilfeller(tror jeg) å legge igjen et innlegg hvor jeg har forklart hva jeg ikke har likt med oppfordring om å skjerpe seg. Jeg legger alle slike svar inn som Trond Dahl (i motsetning til andre forum hvor slikt legges inn som en no name Admin).

Men hvis du mener at dette ikke er godt nok så kom gjerne med forslag til meg på pm da jeg ikke helt ser hvorfor du lager dette som en tråd. Såfremt ikke motivasjonen din med innlegget er noe utover det å forbedre rutiner. Noe det kan virke som i måten du skriver det på?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #2 på: april 10, 2008, 12:52:51 pm »

Årsaken til at jeg skrev det som et innlegg var at jeg tenkte kanskje flere hadde synspunkter på området. Det var helt konkret et innlegg i en annen tråd som gjorde at jeg skjønte at jeg kanskje ikke er den eneste som stusser på "den usynlige hånden" til tider.

Hvis jeg får si det, så synes jeg du reagerer litt "hårsårt" Trond, hvis måten jeg skriver på gjør at du tror jeg har en annen motivasjon for innlegget mitt. Jeg har lest igjennom det jeg skrev en gang til og ser ikke helt hvorfor du skulle tro det. Ikke skjønner jeg hva slags alternativt motiv det skal være heller. Motivet mitt fremgår i innlegget, at det kanskje går an å forbedre metodene for moderering.

Jeg trodde kanskje det ble tålt at vi hadde en åpen prat om modereringen av et ungt forum - jeg tror blant annet at det er store forskjeller på hvordan og hva den enkelte moderator modererer, men hvis du ikke ønsker noe snakk om det, så må du gjerne slette denne tråden. Var bare et forsøk på å gjøre VWNorge til et bedre forum fra min side, ikke å slenge dritt eller skape uro eller noe sånt.
Loggført

1969 Militær-buss
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #3 på: april 10, 2008, 13:27:09 pm »

Jeg har forsøkt i de aller fleste tilfeller(tror jeg) å legge igjen et innlegg hvor jeg har forklart hva jeg ikke har likt med oppfordring om å skjerpe seg. Jeg legger alle slike svar inn som Trond Dahl

Det var for øvrig akkurat dette jeg spurte i første post om alle moderatorene på VWNorge kunne gjøre. Det er en veldig ryddig måte å gjøre det på synes jeg.
Loggført

1969 Militær-buss
T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #4 på: april 10, 2008, 14:08:10 pm »

@ EspenX, det forekommer også hyppig sletting av inlegg i en tråd fra den som skrev inlegget også, jeg har med selvsyn sett at det plutselig mangler inlegg i en tråd og det er tydelig at den er slettet av vedkommende som skrev tråden.

Jeg har brukt varsle moderator funksjonen i ett tilfelle og resultatet var PM til meg og vedkommende som jeg varslet om, veldig rydding fra moderator ( Tron Dahl ) og ikke minst ble tråden moderert tilbake på rett kurs med inlegg fra moderatror om årsak og ønsket fremtreden.

Bare mine erfaringer.....

Mvh Wiggo
92625213
Loggført

BUG ME!
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #5 på: april 10, 2008, 14:48:54 pm »

Enig Wiggo, legger stadig merke til "selvsensur" Glad Jeg tror at hvis alle moderatorene bruker den samme fremgangsmåten, så vil det bli mindre behov for "moderering tilbake" også - at det har en opplærende effekt på oss andre.
Loggført

1969 Militær-buss
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: april 10, 2008, 15:03:07 pm »

Jeg ble nok litt defensiv når jeg leste/svarte første innlegget da jeg oppfattet det som om det var noe du mente skjedde ofte og hemningsløst :-)

Vi er nok egentlig helt enige om dette og vi kan la dette være oppfordringen til å være litt mer informativ ved moderering for alle parter...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #7 på: april 10, 2008, 16:28:21 pm »

Jeg ser at "heftig" ikke akkurat er et veldig presist uttrykk Glad Og med "usynlig hånd" mente jeg ikke at det ble gjort skjult, men uten at vi lesere legger merke til det i det daglige.

Og ja, jeg tror vi er ganske enige Glad
Loggført

1969 Militær-buss
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #8 på: april 10, 2008, 20:27:48 pm »

Hva med avatarer? Kan man bruke hva man vil eller er det moderatorenes personlige meninger som bestemmer dette?
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: april 10, 2008, 20:49:17 pm »

Jeg forbeholder meg retten til å utvise skjønn i saker jeg mener at en avatar er uheldig i forhold til resten av brukerene på forumet.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #10 på: april 11, 2008, 09:46:04 am »

Slett denne tråden!!

Blunker Blunker

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!