august 08, 2022, 06:01:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva er denne dingsen til? (1303s - elktronikk)  (Lest 835 ganger)
Valnir
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: Skien



Vis profil
« på: mai 29, 2011, 20:29:55 pm »

Jeg driver å pusser opp en 1303s, og har ikke spesiellt peiling på denne. I alle fall ikke ennå Rekker tunge
Under baksete har den et virrvarr av improvisert arbeid fra forrige eier, og jeg er tydeligvis ikke flink nok til å lese haynes-boka.
Er det noen som vet hva denne dingsen er, og ikke minst hva den er til?


Jeg har forsøkt å google inskripsjonen, men jeg ble ikke så mye klokere av det. Nærmeste hintet jeg har funnet er dette (Varmetråder til bakrute eller?):

This is a an OG VW used 5 prong Relay P/N 311 906 061, SWF P/N R 601 047. I am not sure of the application but, the part number would suggest the relay is for Type 3 either as a Power Relay or a Defroster Relay.
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=764941

Normalt ville jeg forsøkt å sjekke manualen, men det er gjort så mye improvisasjoner på denne bilen at det ikke er mye som stemmer.
Syntes for eksempel det er litt suspekt at det er satt 40A sikkring på kjørelys, så jeg antar at sikkringsboksen er fikklet vilt og uhemmet med..

Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: mai 29, 2011, 20:37:54 pm »

trur da er releet til varmetrådane i bakruto
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1983
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #2 på: mai 29, 2011, 21:41:44 pm »

trur da er releet til varmetrådane i bakruto

Det stemmer som Tistlo sier det er releet til varmetrådene
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #3 på: mai 29, 2011, 22:29:58 pm »

Er det mye som skal til for å få den på veien? Vi er flere som møtes i Brevik på søndagene. Der er det mulig å få litt tips og råd. I tillegg er det mulighet å bli kjent med mange hyggelige VW entusiaster. Det er også flere som skal til SCC i august, så her er det bare å bli med.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: mai 30, 2011, 07:26:34 am »

.. Og den røde/svarte ledningen med teip på, går til startmotoren.
Om startreleet og eller tenningsbryteren svikter, kan du kople pluss fra batteriet direkte på denne for å starte bilen...
(Sjekk for sikkerhetsskyld at den ikke går til spenningsregulatoren, om de har kobla litt selv..)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Valnir
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #5 på: mai 30, 2011, 07:32:57 am »

Takker for alle svar  Osteaktig

@Rolf:
Det er nok en stund til jeg får den på veien. Jeg har to store saker igjen før jeg kan vise den på biltrangsynet:
1. Elektrisk --> Må trekke om store deler av dette da det er fikklet veldig med. Alt av lys er i beste fall tvilsomt
2. Justering av motor --> Den er grusom på tomgang, og den dør umiddelbart ved brå bevegelser på gassen. Jeg har satt inn ny forgasser, coil, rotor (med tilbehør) og sjekket at den har tilnærmet lik kompressjon på sylinderne (sistnevnte skjønte ikke jeg en døyt av, men han som hjalp meg mente det så bra ut). Jeg kommer til å begynne på dette i løpet av uka, men akkurat nå står den på mekanisk verksted for å få nye setefester på plass. Hver sin prioritering.. hehe

Loggført
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #6 på: mai 30, 2011, 22:18:43 pm »

Kompresjonstest gir ikke alltid riktig svar. Anbefaler sylinderlekkasjetest for å sjekke lekkasje i sylindere eller ventiler.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!