april 29, 2024, 10:12:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvite dekksider = hvite rennemerker  (Lest 909 ganger)
Lovebug1303S
Nybegynner
*
Innlegg: 16
Bosted:


Vis profil

« på: mai 31, 2011, 14:50:46 pm »

Hei, har kjøpt og fått montert hvide dekksider fra Unneberg Bil på min 1303S. Ser alldeles nydelig ut, et lite problem: Når dekkene er våte, så renner det hvite render nedover på dekkene = ser helt grusomt ut. Vasker det bort uten problemer, og har tørket bak dekksidene.

Men, noen som vet om det er slik det skal være, om dette er et kjent problem? Stod forøvrig ingenting i bruksanvisningen på dekksidene om at de måtte vasker eller noe før montering.
Loggført
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 31, 2011, 14:53:28 pm »

Jeg har løse hvite dekksider på begge våre bobler og aldri hatt det problemet. Ja jeg kjører i regnvær også da jeg har biler som kan/skal brukes i all slags vær.

VWhilsen Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 31, 2011, 14:57:30 pm »

De jeg har montert er av merket Atlas og kostet 400,-kr for settet ( 4 stk ) da de ble kjøpt av VW Veterandeler ( Lars Rosenquist ).

Vwhilsen Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Golfblau
Medlem
***
Innlegg: 111
Bosted: Horten



Vis profil
« Svar #3 på: mai 31, 2011, 17:07:52 pm »

Kan det være noe av den gegga som de kliner på når de monterer dekkene på felg som ligger igjen mellom dekk og dekkside?
Og at denne slynges ut når du kjører? -kanskje Hæ
Jeg har også Atlas-sider fra Unneberg - funker som fy på min bil
Loggført

1960/61 T1
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: juni 01, 2011, 13:59:00 pm »

Kan det være noe av den gegga som de kliner på når de monterer dekkene på felg som ligger igjen mellom dekk og dekkside?
Og at denne slynges ut når du kjører? -kanskje Hæ
Jeg har også Atlas-sider fra Unneberg - funker som fy på min bil

Den "gegga" som du kaller den bør man helst ungå når man skal ha på slike løse sider.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!