april 28, 2024, 03:14:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor går som ei kule, men starter ikke når motor er varm...  (Lest 1502 ganger)
stavanger00
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« på: mai 21, 2015, 16:14:28 pm »

Som overskriften sier; Motoren går som ei kule, starter lett og fint når motoren er kald. Etter at jeg har hatt meg en halvtimes tur, og motoren er god og varm vil den rett og slett ikke starte. Kinner og kinner, men den "tar" ikke.

Har justert ventiler i høst og justerte stiften nå nylig som forsøk på å fikse problemet. Uten hell. Om noe så så starter den nå ENDA lettere på kald motor, men samme problemet når den er varm.

Er en 1967boble, med en 1600 motor med doble weber-gassere. Ukjent årsmodell på motor.

Noen som har en formening om hva som kan være problemet? Skal stiften justeres på VARM motor? (Jeg har justert den til anbefalt klaring på kald motor)

På forhånd takk Glad
Loggført
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #1 på: mai 21, 2015, 16:35:07 pm »

Full gass, og prøv igjen Glad
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: mai 21, 2015, 17:24:06 pm »

Ha en sprayboks med startgass og spray dette mot luftfilterene når du starter varm, starter den da så må det være fordi bensina i gasserne fordamper..
Loggført
stavanger00
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: mai 21, 2015, 22:53:02 pm »

Hei, takk for svar til dere begge.

Ja, den starter med startgass, og når den først sviver så sviver den fint igjen,  men er jo litt ukult å reise på tur med grombilen, for så å måtte starte den med stargass...  Sjokkert
Startgass er vel imidlertid så lett antennelig at den kan tenne kun på kompresjon?
Den var ikke slik før, det har kommet over tid. Hjelper ikke å gi "full gass" ei heller å pumpe på pedalen.

« Siste redigering: mai 21, 2015, 22:58:15 pm av stavanger00 » Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: mai 21, 2015, 22:54:49 pm »

Med idf har du sikkert fjernet kaldstart mekanismen. Da har du gjerne for store dyser om du ikke får starte med varm motor. For mye bensin.
Om du ikke har fjernet kaldstart dysene, sjekk at de står av.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!