april 28, 2024, 01:52:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1500 overhaling  (Lest 8669 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #30 på: juni 20, 2011, 22:53:00 pm »

Bra høy durasjon for en ellers std. motor ja!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #31 på: juni 20, 2011, 23:05:59 pm »

så du ville heller brukt orginal kam en den ?
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #32 på: juni 21, 2011, 07:33:56 am »

hvis du tar opp komp, kjører doble ventilfjærer og andre støtstenger kan den bli veldig bra tror jeg. men passer ikke for org oppsett. jeg har et sett JPM brukte doble ventilfjærer du kan få kjøpt sammen med kammen. 600 for alt.
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #33 på: juni 21, 2011, 07:58:17 am »

Hei
Har selv brukt 2241 cb veldig fornøyd med den, dro godt i fra bunnen. Er jo ikke store forskjellen på disse.
Hadde denne i en 1641ccm m/enkel org 34pict litt dyset om, siden i en 1776ccm m/2x40mm.

Mvh Svein
« Siste redigering: juni 21, 2011, 08:01:46 am av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #34 på: juni 21, 2011, 18:33:31 pm »

vurdere å bruke den sammen med t-3 gassere og 1600 sylindre og fjerer. men t-3 gasserne må vente en liten stund. vil det fungere med orginal gasser og annen dyse. hvilken, eller burde jeg bare bruke alt orginalt.

og hva skal jeg gjøre med lagrene til veiva ? dytte forskiktig ?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #35 på: juni 21, 2011, 19:32:40 pm »

Lagra skal du kunna dytte på plass med relativt lite makt. ved (prøve)montering so merkar du fort om veiva går rundt eller ei
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #36 på: juni 22, 2011, 22:33:14 pm »

lagrene gikk på plass uten problem men under prøvemontering gikk ikke veiva rundt ??
viste deg at veiva var bøyd men rikard hadde en annen som jeg skal prøve i morgen.

de drevene som sitter foran på veiva fikk jeg beskjed om å varme opp til 200 grader før jeg trer dem på. fungert veldig bra med stekeovn i 15 minn  Gliser
Loggført
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #37 på: juni 23, 2011, 20:28:45 pm »

prøvde å prøvemontere veiva i dag etter at den ble byttet. den gikk utrolig tungt og hakkete når alt var stramma til Hæ bøyd? er det vanelig at den er bøyd av slitasje ?
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #38 på: juni 23, 2011, 20:50:48 pm »

hvis den har skjært på et lager og blitt varm så bøyer den seg. mål og se om den er bøyd. eller bare finn en annen veiv. brukte veiver er billige. veiver kan også rettes. koster ikke all verden hos reierstad motor
Loggført
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #39 på: juni 23, 2011, 20:53:55 pm »

var mye slark i den gamle blokka som den veiven satt i. spesijelt i det lageret foran svinghjulet
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #40 på: juni 23, 2011, 21:36:32 pm »

som sagt: mål veiva di
Loggført
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #41 på: juni 23, 2011, 22:02:16 pm »

skal det når toppene er ferdig. kan jeg komme og hente lagrene og kamen+ sylinderne i morgen ?
Loggført
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #42 på: juni 25, 2011, 22:36:18 pm »

skal sette sammen blokka i morgen. hvilken kam skal jeg sette inn 2242 cb eller orginal. ?? 1600 sylindere og singelport topper blir det uansett, men med t-3 gassere ??

Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #43 på: juni 26, 2011, 01:22:52 am »

veiva du henta hos meg nå var brukenes?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #44 på: juni 26, 2011, 21:28:25 pm »

ja den fungerte mye bedere Osteaktig

da var blokka limt og boltet sammen med alt orginalt.
får ikke tatt bilder da lillebror har kameraet.
men skal drevet som driver fordeleren laines opp med drevet på veiva eller skal det bare settes sammen ?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #45 på: juni 26, 2011, 21:31:03 pm »

det bør settes på riktig plass, ja. Spesielt hvis du har originalfordeler med vacuumklokke, siden den ikke kan stå hvilken retning som helst. Husk på shimsene også. det enkleste er helt klart å sette inn fordelerakselen mens blokka er splittet...Blunker
Loggført
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #46 på: juni 26, 2011, 21:44:59 pm »

F"€#£"€  Hemmelig da får jeg hate litt i morgen og se om jeg får ordnet det Rekker tunge

shimsene???
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #47 på: juni 26, 2011, 22:24:53 pm »

du har vel en haynes manual eller noe? Det ligger to shims nede i blokka som fordelerakselen "hviler" på. Det er mulig å montere dette etterpå. Men UTROLIG mye enklere å ikke miste et av disse shimsene ned i blokka hvis du gjør det før du skrur den sammen.
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!