juni 16, 2024, 15:52:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Montering av TMI setetrekk.  (Lest 1257 ganger)
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« på: juni 17, 2011, 20:39:58 pm »

Har begynt å montere nye trekk i 60 modell bobla og strever litt med dette. Setebunnene var greie å få til og ble bra. Strever med å få låst plastlistene på ryggene i det splitta røret. Er heller ikke sikker på hvordan dette var dyttet sammen. Demonterte dette for to år siden og har teflonhjerne. Er det noen som kan dette og som kan skrive eller tegne litt om dette?
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #1 på: juni 17, 2011, 21:27:48 pm »

På min 58 modell (som jeg tror har samme typen stoler) sleit også jeg med dette. Løsningen var derimot svært enkel i mitt tilfelle. Plastlista på de nye trekkene er ganske mye bredere enn pappen på de orginale. Derfor får du den ikke begge to inn i sporet. Det blir for trangt. Jeg offret ei vanlig kjøkkensaks og klippet bort ca 2-3 mm på begge sider av listene. Da smatt de inn.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« Svar #2 på: juni 17, 2011, 21:43:30 pm »

Er det meningen at det splitta røret skal bli usynlig til slutt? Hvilken plastlist lønner det seg å sette inn først? Den ene har med seg et lag vinyl og den andre har flere lag stoff.
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #3 på: juni 17, 2011, 21:54:18 pm »

Røret blir urynelig til slutt. Mener å huske at jeg syntes det gikk lettest å tre inn ryggen til slutt.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #4 på: juni 17, 2011, 22:01:06 pm »

Dette skal jeg til med også snart. Noen som har bilder fra åsen dere gjør det under også? Med hog ringer og sånn, for å få det stramt og pent..  Glad
Loggført
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« Svar #5 på: juni 17, 2011, 22:26:41 pm »

Hog-ringene trengs ikke på bobla for den har jo disse bøyelige piggene under. Det som har hektet seg på der ramler ikke av igjen.
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #6 på: juni 17, 2011, 22:34:55 pm »

Aha, takk!  Bare å sette igang skjønner jeg.  Glad
Men mener å ha lest noe om å bytte ut hyssingen i de nye trekkene med tynn ståltråd for å få strammet lettere, har det noe for seg?
Loggført
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« Svar #7 på: juni 17, 2011, 22:44:54 pm »

Å bytte ut hyssingen med ståltråd er sikkert ikke dumt nei. Originaltrekkene har jo det. Jeg har prøvd med hyssingen i første omgang og syntes det gikk greit. Klarte ikke å slite av tråden ihvertfall.
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« Svar #8 på: juni 19, 2011, 21:42:34 pm »

Da var det problemet løst. Klipte av en 2-3 mm på hver list og det smatt på plass med en gang. Nå kjører jeg rundt med bredt glis og nybilfølelse.
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!