mars 28, 2024, 23:28:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjulhopp ved rivstart  (Lest 3422 ganger)
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« på: juni 21, 2011, 18:33:42 pm »

Som sagt...ved rivstarter hopper bakhjula godt. Hører girkassa griner helt inn i cupe'n.
Har stumt feste i neseparti og har gått til innkjøp av stumt bakre feste også (ikke foringer bare en slags brakett.kjøpt på hotshop)
Skal dette eliminere hjulhopp eller må man stive opp på andre måter også? Bare komme med erfaringer og forslag. Støy i karossen er ikke farlig Blunker
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 21, 2011, 18:43:39 pm »

csp sine triangelstag vil gjøre susen , men disse er det litt arbeid å montere.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #2 på: juni 21, 2011, 19:03:46 pm »

Ja har kikket litt på de, men di støtter fra "girkassekrybba" og opp til støtdempertårnene ikke sant? Blir det tight nok? Hva bruker gutta som kjører rallycross eller drag for eksempel.
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: juni 21, 2011, 20:30:16 pm »

Enten triangelstag eller traction bar (stag som støtter opp motoren i bakkant). Eller begge.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #4 på: juni 21, 2011, 21:34:18 pm »

Hvordan ser en sånn traction bar ut?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: juni 21, 2011, 21:37:51 pm »

Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: juni 21, 2011, 21:49:47 pm »

En god tråd på dette på The Lounge

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,11914.0.html
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #7 på: juni 21, 2011, 23:15:22 pm »

Riktig. Men begge gjør vel samme jobben men på forskjellige steder? Lurer på om kanskje den varianten som støtter opp fra gearkassefestet til toppen av demper tårna er den jeg synes ser mest aktuell ut. Noen pros/cons på metodene?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #8 på: juni 28, 2011, 20:15:25 pm »

Riktig. Men begge gjør vel samme jobben men på forskjellige steder? Lurer på om kanskje den varianten som støtter opp fra gearkassefestet til toppen av demper tårna er den jeg synes ser mest aktuell ut. Noen pros/cons på metodene?


Du kan komme en tur i verksted en dag i ferien Espen, så kan du se på disse løsningen "live" hos oss  Blunker

Hilsen Finn-Erik
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #9 på: juni 29, 2011, 07:09:00 am »

Hadde vært interessant! Mye ordning før treffet em dagen vel? Akkurat gjort ferdig festene i går, skal mekke et bilde.
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 29, 2011, 08:54:44 am »

Jeg har kun Berg bar under motor og opplever ikke noe hjulhopp. CSP staget hindrer vel i tillegg "flex" i støtdempertårn?
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #11 på: juni 29, 2011, 09:02:16 am »

Det bakre staget hindrer kun at motoren beveger seg ned når du dumper clutchen. Flott og fint det. Men har du slark torsjonsforingene, rust i dempertårn osv osv så får du hjulhopp både med og uten det bakre staget.

Begynn med en sjekk og ta det steg for steg.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #12 på: juni 29, 2011, 09:55:51 am »

Riktig. Men begge gjør vel samme jobben men på forskjellige steder? Lurer på om kanskje den varianten som støtter opp fra gearkassefestet til toppen av demper tårna er den jeg synes ser mest aktuell ut. Noen pros/cons på metodene?

Jeg kan skrive under på at triangelstaget har mye å si! Kjørte noen mnd uten i våres, og merker stor forskjell.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #13 på: juni 29, 2011, 10:55:13 am »

Triangelstag, stivere dempere og mer effekt! Gliser kjør på!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #14 på: juni 29, 2011, 11:39:02 am »

Hva sier Palle om dette Espen? De folka kjørte jo mye på grus, men mange av startene forgikk jo på asfalt.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #15 på: juni 29, 2011, 13:04:16 pm »

Hva sier Palle om dette Espen? De folka kjørte jo mye på grus, men mange av startene forgikk jo på asfalt.

Tok utgangspunkt i prinsippet han brukte på sine biler, ble et litt mere raffinert produkt men samma saken. Monterte girkasse"krybbe" i solid type uten foringer og to stag fra denne og opp til torpedoveggen.
Er mange måter som sikkert er mere riktig i henhold til mange ting, men detta fungerte helt supert. Helt tight og fin hjulholdning ved rivstart og ved sving merker jeg at hekken på bilen ikke slenger etter noe som helst. Skal legge ut bilde i morgen når jeg kommer hjem fra vakt Glad
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #16 på: juni 30, 2011, 08:32:18 am »

Valgte å prøve dette, og det fungerte helt perfekt i forhold til hva jeg var ute etter. Hele bakstillinga er helt stum og nydelig å kjøre med. (Lyd fra motor og girkasse er musikk Blunker)



Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #17 på: juni 30, 2011, 13:07:06 pm »

Ser bra ut!
Hvor mange bolter fester du med i torpedoveggen? Har du forsterket torpedoveggen med evt et flattjern mellom boltene på innsiden?
Godt å høre at rivstartene går godt!  Gliser
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #18 på: juni 30, 2011, 13:32:51 pm »

Ser bra ut!
Hvor mange bolter fester du med i torpedoveggen? Har du forsterket torpedoveggen med evt et flattjern mellom boltene på innsiden?
Godt å høre at rivstartene går godt!  Gliser

Har festet festene med flattjærn på på baksiden (inne i cupen) så det skal holde trur jeg Glad kan jo se det nærmere på kongsten om du har lyst Glad men nå er det til Sverige med frua og barn på harrrrrytur!
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #19 på: juli 02, 2011, 21:41:44 pm »

Ser bra ut!
Hvor mange bolter fester du med i torpedoveggen? Har du forsterket torpedoveggen med evt et flattjern mellom boltene på innsiden?
Godt å høre at rivstartene går godt!  Gliser
Rivstartene må gå godt om du ikke skal bli dissa av de snørrspisende 14tissene på Spar når du svinger ut av boligfeltet og inn på riksveien.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #20 på: august 22, 2011, 14:13:38 pm »

Update - NÅ har jeg opplevd hjulhopp med Berg bar!
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Adax (Buskebil)
Seniormedlem
****
Innlegg: 329
Bosted: Kongsberg


"Aeris tepesco plebis plaustrum"


Vis profil
« Svar #21 på: august 22, 2011, 15:05:07 pm »

I bilcross bøyde vi en gjengestang rundt skiftehuset som vi skrudde i et vinkeljern under de to "rørene" som kassa sitter i, også laget vi fester i torpedoveggen som vist ovenfor, da ble alt stumt og fint Glad
Loggført



Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #22 på: august 22, 2011, 15:36:17 pm »

Valgte å prøve dette, og det fungerte helt perfekt i forhold til hva jeg var ute etter. Hele bakstillinga er helt stum og nydelig å kjøre med. (Lyd fra motor og girkasse er musikk Blunker)





Det du har gjort her fungerer utmerket. Når du fester på denne måten trenger ikke festene være solide og tunge. Bare de ikke slarker. Kan også trygt monteres sammen med orginale og urethan motorfester. Det viktigste er å hindre gaflene fra bevegelse. Normalt legger jeg et 4-kantrør opp-under koffertrommet. Med stag ned til rammegaflene. Og har aldri opplevd problemer.

Det såkalte cup-staget har jeg montert, og kikket på. Men vinklene er jo helt feil til dragrace belasting. Og jeg mener det ikke er beste løsning harde starter.

Berg staget er en enkel løsning, som funker i de fleste situasjoner. Men jeg synes synd på bilens innerskjermer om det er litt mos i motoren. Og ser ikke på dette som en permanent løsning. Mer midlertidig.. Om man virkelig må.

Og det var mine meninger...
Loggført

TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #23 på: august 22, 2011, 19:51:47 pm »

Enig med Jee her - kommer til å ta bort igjen denne Berg bar løsningen på min i vinter da jeg ser for meg ennå mer hester baki der og opplevde et par starter med alle mødres hjulhopp...Jeg kommer til å gå for en gatevennlig løsning som består seg i et triangelstag.

Det du har gjort her fungerer utmerket. Når du fester på denne måten trenger ikke festene være solide og tunge. Bare de ikke slarker. Kan også trygt monteres sammen med orginale og urethan motorfester. Det viktigste er å hindre gaflene fra bevegelse. Normalt legger jeg et 4-kantrør opp-under koffertrommet. Med stag ned til rammegaflene. Og har aldri opplevd problemer.

Det såkalte cup-staget har jeg montert, og kikket på. Men vinklene er jo helt feil til dragrace belasting. Og jeg mener det ikke er beste løsning harde starter.

Berg staget er en enkel løsning, som funker i de fleste situasjoner. Men jeg synes synd på bilens innerskjermer om det er litt mos i motoren. Og ser ikke på dette som en permanent løsning. Mer midlertidig.. Om man virkelig må.

Og det var mine meninger...

Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!