april 29, 2024, 12:17:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spre Pedaler på Boble?  (Lest 1373 ganger)
JohnChr
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Vanvikan


66 Boble


Vis profil
« på: juli 02, 2011, 12:30:38 pm »

Hei! Jeg vurderer og kjøpe meg ei boble, men jeg prøvekjørte ei boble her om dagen, og siden jeg har skostr. 47, så var det omtrent umulig og ikke trykke inn gass og brems samtidig Trist Er det mulig og flytte gasspedalen litt til høyre og clutchen litt til venstre, slik at det blir litt mer åpentrom på de sånn som på nyere biler?
Loggført

erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 02, 2011, 17:12:01 pm »

Hei,
velkommen på forumet!

Har størrelse 47 selv og 3-4 biler. Har ikke vært noe problem for meg. Må bare passe på å ikke kjøre med fjellskoene (som er 48). Jeg har stort sett pre 67 biler, og med litt andre ratt enn originale, kommer jeg greit inn og ut av bilen også. 1303 synes jeg er trangere - der rattet kommer rett i fanget.
Du kan sikkert finne på noe lurt for å få lengre avstand mellom pedalene, men tror jeg vill prøvd en gang til.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: juli 02, 2011, 21:37:09 pm »

Noen venstrebremser, men høyrebremsing prøver vi å unngå ja. Jeg bruker 46, og med Ecco fjellsko er det kranglete å kjøre. Prøv å finne noen slanke du kan bruke til kjøring, det er sikkert greie enn å bygge om pedalene.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

JohnChr
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Vanvikan


66 Boble


Vis profil
« Svar #3 på: juli 03, 2011, 12:09:10 pm »

Den som jeg prøvde var vel en 73mod.. med original ratt (15"??). Rattet tok borti knærne og pedalene var veldig nærme hverandre. Nå må jeg vel si at jeg er 2m høy, så boble blir jo aldri noen storbil som min peugeot 607, men dersom jeg skal ha boble blir det en pre 66mod. Det ligger en 57mod og en 58mod fra Halden på finn.no nå. De er litt dyre med utrolig fine Glad
Loggført

erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juli 03, 2011, 14:20:10 pm »

Er selv 197 - der lengden ligger mest i beina og ikke i ryggen :-).  Med noen små justeringer er det uproblematisk med de litt eldre bilene. Har FLAT4 ratt med en viss "dish" slik at rattet kommer nærmere. I tillegg har den ene bilen min et boss som er laget av en tidligere eier som bygger noen cm ekstra ut. Dette gjør at det er god plass for beina å komme under rattet. Bruker setet i bakerste posisjon. God plass under taket.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: juli 03, 2011, 15:43:42 pm »

Men det er ingenting i vegen for at du kan kappa clutch og bremsepedal og hella dei meir over til venstre og so sveisa fast. med mindre du har langlysbrytaren montert nede ved golvet der. då har du eit nytt problem Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #6 på: juli 03, 2011, 20:17:50 pm »

På min 61 er det noen som har montert skikkelige paneler med høyttalere i sidene fremme og da har de måttet bøyd clutch pedal enda nærmere bremsen. Sinnsykt trangt :-)

Men det jeg tenker på er at hvis noen greier å bøye den ene veien så greier du å bøye den andre  Blunker

Skru ut pedalsettet, sett det i ei skrustikke, varm opp og bøy ivei.
Loggført

1961 T1 - Custom
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: juli 04, 2011, 07:24:47 am »

Men på en annen side, er det helt greit om pedalen ikke knekker under panikkbrems...
For når du panikkbremser, har du ofte en grunn til å stoppe bilen fort.
Clutchpedalen er det ikke så nøye med, så lenge ikke den avknekte pedalen havner under bremsepedalen.  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

JohnChr
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Vanvikan


66 Boble


Vis profil
« Svar #8 på: juli 21, 2013, 13:19:05 pm »

Har nettopp kjøpt meg en 66 modell nedi Hamar. Turen fra Hamar til Vanvikan (like utenfor Trondheim), gikk knirkefritt.. Så trenger nok ikke og flytte pedalene Glad Men jeg takker for tipsene jeg fikk uansett Glad
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!