april 27, 2024, 20:08:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Importering av beachbuggy  (Lest 1912 ganger)
christianhl
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Trondheim


Vis profil

« på: april 08, 2008, 21:42:05 pm »

Hei!

Har sett på en beachbuggy i sverige som jeg vurderer å importere.
Hvis denne er registrert og godkjent ombygd i sverige vil jeg da få noen problemer med å registrere den her hjemme?
Hadde et lite håp om at det holder med det svenske vognkortet ... men det er kanskje bare i min drømmeverden?

Noen med erfaringer?
Loggført

'07 vw caddy 1,9tdi
'99 audi a6 1.8t
'86 volvo 240 2.1 tic

vil ha buggy!
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 08, 2008, 22:20:46 pm »

det er ikke så lett som du tror men så lenge den er bygd og godkjent i sverige så "må" de godkjenne den
men de kan kikke på allt de vil når det gjelder bilen. feks støy gjenstander som sikker ut (eksos fex.)
og skvett lapper. du må også ha eksakt riktige dekk på bilen i forhold til det som står i det svenske vognkortet.
sikkert litt rotete det jeg skrev men i bunn og grunn så må de godkjenne men vil komme til å være vanskelige!!
så sørg for at allt er i orden og vel så det. og sørg for å finne mest mulig info og dokumetasjon så burde det gå
på et par besøk til tilsynet!
Loggført
BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 715
Bosted: grimstad


Vis profil

« Svar #2 på: april 09, 2008, 12:08:52 pm »

Jeg holder  på med akkuratt det samme. Jeg har en svensk import buggy. Jeg har vært på biltilsynet å snakket med de. Han sa at visst bilen var i god stand i henhold til EU-kontroll,rammenr. stemte med svenske papirene og toll papir var greit, var det ikke noe i veien for å godkjenne den. Nå holder jeg på å få bilen i ok teknisk stand så jeg har ikke vært å vist den enda. Er det noen som har fått godkjent buggy som har noen gode tips ? Forlanger de store skvettlapper ? hv Hva bør man ha av dokumentasjon og historie på bilen ?
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 09, 2008, 14:59:07 pm »

de folanger i allefall skvett lapper både foran og bak også er det noen rekler om hvor langt ned på hjule de skal stikke men husker ikke hvor mye...
de du snakket med er garantert ikke de som skal kontrollere bilen så det er ikke sikkert det er så lett som det høres ut.. om mulig så er det lurt å få kopi av andre buggyer som er tatt inn fra sverige.
også er det alfa omega å sørge for at det ikke er noen deler av eksos eller lignende som stikker ut og at allt ser ryddig og ordentlig ut og at det ikke er noen bevegelige deler på motor som er ubeskyttet!
Loggført
1835cc
Seniormedlem
****
Innlegg: 493
Bosted: trondheim


Luftliga`n


Vis profil
« Svar #4 på: april 09, 2008, 22:09:32 pm »

Eksosen må være passe lang Gliser


* diverse 102.JPG (74.73 KB, 503x377 - vist 134 ganger.)
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #5 på: april 10, 2008, 08:47:39 am »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 01:46:48 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 715
Bosted: grimstad


Vis profil

« Svar #6 på: april 10, 2008, 11:04:39 am »

kvittering av kjøpet, er vel bare noe man trenger når man skal i tullen ? Bil tilsynet forlanger vel ikke dette ? Måtte du ha skvettlapper når du viste din Espen ?
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #7 på: april 12, 2008, 22:18:23 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 01:46:31 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #8 på: april 13, 2008, 20:35:16 pm »

Vi hadde skvettlapper bak på vår, og de lurte på om ikke vi skulle hatt fremme også. Men de skrev ikke no om det på den lille mangellappen vi fikk.
Loggført
christianhl
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #9 på: april 15, 2008, 19:21:38 pm »

Race-buggy;

Må man betale moms med en gang man tar kjøretøyet inn til norge, eller kan dette gjøres i ettertid?
Hvis jeg f.eks kjører buggyen med svenske skilter frem til grensen, og tar den over grensen på en tilhenger. (eventuellt leverer inn de svenske skiltene på tollstasjonen)
Synes å huske i en del bilannonser at det f.eks står "ikke betalt toll og avgifter"

Loggført

'07 vw caddy 1,9tdi
'99 audi a6 1.8t
'86 volvo 240 2.1 tic

vil ha buggy!
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #10 på: april 15, 2008, 20:02:52 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 01:46:01 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!