Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« på: juli 08, 2011, 23:09:21 pm » |
|
Hei.. Vurderer salg av etter at jeg ble påkjørt, og mistet motivasjonen.
MOTOR ER SOLGT
Tror jeg har skrudd nok Boble på noen år nå. Kostet på den ca kr 50 000,- i 2010 og startet med kr 3500,- før jeg tok den ut i sommer, så fikk jeg en Audi A4 i fronten på vei til mitt første treff i år. Det var bare å få lakken 100%, motoren skulle få sin siste shainings så var bilen færdig.
Bilen er en 1955 som er montert på en 68 bunnplate, med en haug av modifiseringer. innredning bygd av møbelsnekker, karosseri uten lister og dør håntak, nedsenket vinduspussere, popout sidevindu, rally Bilstein støtdempere, nye caliptere fram.
KAROSSERI : - bak 4 cm breddede glassfiberskjermer, med integrerte baklys, originale framskjermer. - Senket og ”moulded” skiltlys. - Dørhåndtak fjernet, el.motor på dørlåser. - Nedfelt feste for vindusviskere. - Fargede ruter ”one piece” foran, ”pop out” bak.
BUNNPLATE: - 1968 m/2 krets bremsesystem, skiver foran, tromler bak. - Puma forstilling med senkesats. - rattstamme fra VW variant.
EL-ANLEGG: - 12 volt ledningssett - Oppvarmede framseter. - Defa Patriot bilalarm m/fjernstyring av dørlåser. - El. Åpning av motorlokk, innvendig bryter.
LAKK: - Bunnplate, innerskjermer etc.: Chrysler 163 (egen). - Karosseri: Porsche 027, lakkert av Torbjørn Amundsen`s billakkering, Skogveien Auto , Hamar. år 1989
INNREDNING: - Seter fra Mazda 323 Turbo –87. - Taktrekk, dørtrekk, bagasjerom etc.: sydd og trukket av møbelsnekker.
DEKK & FELGER: - VW jubileumsfelg: 4 1/2” med 145 x 15 foran (står med gatesliks på nå), 7” med 205/60 x 15 bak.
MOTOR/GEAR: - Frontmontert Mercedes oljekjøler. - Se beskrivelse nedenfor (MOTOR ER SOLGT) Motor som står montert i Bobla er T4 2056cc ca 130hk, portet , 9.3:1 kompresjon, 1,1mm skuish kammer, vassere kam, 2stk doble 40 Dellorto, Porsche vifte/dynamo overhalt for kr 6500,- Nybygd i år2009 med ny 228mm clutch, lettet svinghjul, kjører på 98okt, ekstern oljekjøler i front av bilen. selges for kr 16000,- som er ca 10000,- under selvkost og er en meget potent motor.. Gearbox = Betalte kr 24 000,- selges for kr 21000,- Hybrid mod. 113/002 1. og 2. gear Hovedaksel WP Australia 3,33 x 1,93 1. og 2. gear "Ny" type 73- 1. og 2. låsering med modifisert reversdrev for 1,93 2. gear "Gammel" type -73 1,26 3. gear med sveiset synk.ring "Gammel" type -73 0,89 4. gear med sveiset synk.ring Le86A synkroniseringsnav for hybrid hovedaksel Ring og pinion "Gleason" 4,125 Forsterkede sideplater for svingaksel diff. Quaife momentsperre Sway-A-Way Racing drivaksler 28 7/16" med lange splines Shimset så alle pasninger er "blueprintet" Bygd av Stig Sæter fra Stjørdal. Eksos Rustfritt BAS = Betalte kr 13 000,- selges for 11000,- Innsveiset Lamdasonde+ instrument for montering i bil, leser av om bilen går magert eller for fet på de forskjellige turtall, enklere og den ENESTE gode måte for å dyset riktig. Bilen er abselutt reddbar, de skadene som jeg ser uten og demontere er, Puma forstilling er bøyd, innerskjerm h side samt frontstykke, ytterskjerm lykt, sikkert noe som ikke vises også døra på pasaskjersiden er ut av possisjon, innvendig bulk i dasbord og sprukket instrument panel laget av møbelsnekker men abselutt overkommelige skader.
Bilstein dempere, T4 2000cc, T1 1600cc motorer og 1300cc gearbox Har også en bunnplate 1955 mod med papirer selges for kr 6000,- Mvh Arnt-Erik
|
|
« Siste redigering: juli 28, 2011, 11:00:17 am av Reinsbukken »
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #1 på: juli 08, 2011, 23:15:16 pm » |
|
Er veldig interessert i forsterkeren som sitter i bilen, om du vil selge den løst 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #2 på: juli 08, 2011, 23:41:47 pm » |
|
Er veldig interessert i forsterkeren som sitter i bilen, om du vil selge den løst  Seriøst 
|
|
« Siste redigering: juli 08, 2011, 23:50:42 pm av Reinsbukken »
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #3 på: juli 08, 2011, 23:49:21 pm » |
|
Flere bilder av innredning
|
|
« Siste redigering: juli 08, 2011, 23:53:28 pm av Reinsbukken »
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #4 på: juli 09, 2011, 00:16:53 am » |
|
Flere bilder da jeg tilpasset 228mm klutch
|
|
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #5 på: juli 09, 2011, 00:22:59 am » |
|
Se www.youtube.com for video etter montering av BAS eksos (søk= Reinsbukken), den dro falskluft ved innsug på den ene doble Dellorto`n og bensinslange i klem på den ene videoen.  Bilder fra et bilslalom løp i Trondheim, det var der den orginale 1300 gerboksen tok kveld etter en piruett før jeg skulle dra....  Da ble stig Sæter fra Stjørdal kontaktet for bygging av ny box.
|
|
« Siste redigering: juli 09, 2011, 00:32:52 am av Reinsbukken »
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
pvwg
Seniormedlem
   
Innlegg: 275
Bosted: Hedmark, Elverum
|
 |
« Svar #6 på: juli 09, 2011, 00:30:46 am » |
|
Dette var en meget gjennomført og fin bobble fra slutten av 80 tallet. Som dro hjem noen priser i sin tid. Noen med oppretter skills bør forbarme seg over denne og få den på veien igjen. Er alt for fin til å slaktes og selges i deler. Så løp å kjøp Hadde det ikke vært for at jeg har brukt og bruker alt for mye penger på egne doninger. Så skulle jeg sørget for at denne kom tilbake til Elverum  Lykke til med salget Arnt- Erik 
|
|
|
Loggført
|
-58 1200 T1 capri L335 -67 1600 Notchback. ( custom prosjekt) -68 1300- Black (cal. prosjekt) -68 1500s Beach buggy - Black/Rainbow flake -74 1303s Big - Ontario blue -74 1303s - White ( Rullende, German looker prosjekt) -93 Suzuki DR 800 Big -Black(verdens største 1 sylindra mc 105mmx89mm luftkjølt) -99 Chevrolet Thaoe
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #7 på: juli 09, 2011, 00:35:17 am » |
|
Dette var en meget gjennomført og fin bobble fra slutten av 80 tallet. Som dro hjem noen priser i sin tid. Noen med oppretter skills bør forbarme seg over denne og få den på veien igjen. Er alt for fin til å slaktes og selges i deler. Så løp å kjøp Hadde det ikke vært for at jeg har brukt og bruker alt for mye penger på egne doninger. Så skulle jeg sørget for at denne kom tilbake til Elverum  Lykke til med salget Arnt- Erik  Takker for det, ja dette er en "Head turner" 
|
|
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #8 på: juli 10, 2011, 00:20:31 am » |
|
Drar på ferie i dag, men er tilbake 18/7 PS: har ikke mulighet til å svare før jeg er tilbake, så vennlig ha litt is i magen til dere som sender PM og forventer raske svar..... 
|
|
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #9 på: juli 11, 2011, 08:51:51 am » |
|
Hei.. Har tilgang til nett på hotellet jeg bor på denne uka like vel, så bare fyr løs med inlegg og pm, svarer så fort jeg er på hotellet, får en del pm men skal holde tråden oppdatert, har bud på motor kr 16000,-
|
|
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #10 på: juli 11, 2011, 10:22:20 am » |
|
Er veldig interessert i forsterkeren som sitter i bilen, om du vil selge den løst  Seriøst  Ja, helt seriøst. Er også interessert i demperne dine, hvis du vurderer å selge i deler.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #11 på: juli 13, 2011, 00:20:28 am » |
|
Hei... Da er det tikket inn et bud på kr 17000,- på motor og kr 6000,- på bunnplata. Vil at alle bud blir holdt inne i tråden så alle ser hvem, hva og pris åpent.. 
|
|
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #12 på: juli 18, 2011, 22:34:06 pm » |
|
Hei.. Da tikket det inn et bud på kr 18000,- på T4 2056cc Fra "oppmon" her på forumet..
|
|
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #13 på: juli 19, 2011, 17:09:28 pm » |
|
"Solan" har bydd kr 19000,- for T4 2056cc Motoren..
|
|
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #14 på: juli 24, 2011, 00:01:52 am » |
|
Lar bud runden gå til mandag 25/7 kl 00.00 på T4 2056cc, Porsche vifte/dynamo, 2stk doble 40mm Dellorto, extern oljekjøler med stålomspunne slanger til montering framme..
|
|
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #15 på: juli 28, 2011, 10:56:31 am » |
|
Hei.. Anbefaler både gearboks og eksosanlegg begge er bygd med tanke på mye hestekrefter...
|
|
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #16 på: juli 28, 2011, 11:44:18 am » |
|
Er bilen registrert som 68, siden du selger 55 bunn utenom?
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #17 på: juli 28, 2011, 20:19:27 pm » |
|
Er bilen registrert som 68, siden du selger 55 bunn utenom?
Stemmer det, planen var å restaurere bunnen for så å flytte over alt 
|
|
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #18 på: august 07, 2011, 23:13:15 pm » |
|
Hei.. Vurderer salg av etter at jeg ble påkjørt, og mistet motivasjonen.
MOTOR ER SOLGT
Tror jeg har skrudd nok Boble på noen år nå. Kostet på den ca kr 50 000,- i 2010 og startet med kr 3500,- før jeg tok den ut i sommer, så fikk jeg en Audi A4 i fronten på vei til mitt første treff i år. Det var bare å få lakken 100%, motoren skulle få sin siste shainings så var bilen færdig.
Bilen er en 1955 som er montert på en 68 bunnplate, med en haug av modifiseringer. innredning bygd av møbelsnekker, karosseri uten lister og dør håntak, nedsenket vinduspussere, popout sidevindu, rally Bilstein støtdempere, nye caliptere fram.
KAROSSERI : - bak 4 cm breddede glassfiberskjermer, med integrerte baklys, originale framskjermer. - Senket og ”moulded” skiltlys. - Dørhåndtak fjernet, el.motor på dørlåser. - Nedfelt feste for vindusviskere. - Fargede ruter ”one piece” foran, ”pop out” bak.
BUNNPLATE: - 1968 m/2 krets bremsesystem, skiver foran, tromler bak. - Puma forstilling med senkesats. - rattstamme fra VW variant.
EL-ANLEGG: - 12 volt ledningssett - Oppvarmede framseter. - Defa Patriot bilalarm m/fjernstyring av dørlåser. - El. Åpning av motorlokk, innvendig bryter.
LAKK: - Bunnplate, innerskjermer etc.: Chrysler 163 (egen). - Karosseri: Porsche 027, lakkert av Torbjørn Amundsen`s billakkering, Skogveien Auto , Hamar. år 1989
INNREDNING: - Seter fra Mazda 323 Turbo –87. - Taktrekk, dørtrekk, bagasjerom etc.: sydd og trukket av møbelsnekker.
DEKK & FELGER: - VW jubileumsfelg: 4 1/2” med 145 x 15 foran (står med gatesliks på nå), 7” med 205/60 x 15 bak.
MOTOR/GEAR: - Frontmontert Mercedes oljekjøler. - Se beskrivelse nedenfor (MOTOR ER SOLGT) Motor som står montert i Bobla er T4 2056cc ca 130hk, portet , 9.3:1 kompresjon, 1,1mm skuish kammer, vassere kam, 2stk doble 40 Dellorto, Porsche vifte/dynamo overhalt for kr 6500,- Nybygd i år2009 med ny 228mm clutch, lettet svinghjul, kjører på 98okt, ekstern oljekjøler i front av bilen. selges for kr 16000,- som er ca 10000,- under selvkost og er en meget potent motor.. Gearbox = Betalte kr 24 000,- selges for kr 21000,- Hybrid mod. 113/002 1. og 2. gear Hovedaksel WP Australia 3,33 x 1,93 1. og 2. gear "Ny" type 73- 1. og 2. låsering med modifisert reversdrev for 1,93 2. gear "Gammel" type -73 1,26 3. gear med sveiset synk.ring "Gammel" type -73 0,89 4. gear med sveiset synk.ring Le86A synkroniseringsnav for hybrid hovedaksel Ring og pinion "Gleason" 4,125 Forsterkede sideplater for svingaksel diff. Quaife momentsperre Sway-A-Way Racing drivaksler 28 7/16" med lange splines Shimset så alle pasninger er "blueprintet" Bygd av Stig Sæter fra Stjørdal. Eksos Rustfritt BAS = Betalte kr 13 000,- selges for 11000,- Innsveiset Lamdasonde+ instrument for montering i bil, leser av om bilen går magert eller for fet på de forskjellige turtall, enklere og den ENESTE gode måte for å dyset riktig. Bilen er abselutt reddbar, de skadene som jeg ser uten og demontere er, Puma forstilling er bøyd, innerskjerm h side samt frontstykke, ytterskjerm lykt, sikkert noe som ikke vises også døra på pasaskjersiden er ut av possisjon, innvendig bulk i dasbord og sprukket instrument panel laget av møbelsnekker men abselutt overkommelige skader.
Bilstein dempere, T4 2000cc, T1 1600cc motorer og 1300cc gearbox Har også en bunnplate 1955 mod med papirer selges for kr 6000,- Mvh Arnt-Erik
Da trekkes alle ting for salg pga at interessen for boble har blomstret i løpet av ferien Beklager på det sterkeste til deg/dere som har vunnet budrunde og sender PM i håp om å kjøpe noe.. ingen betaling er fullført så jeg føler at ingen handel er binnende før det er gjennomført, håper på forståelse for det..
|
|
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #19 på: august 07, 2011, 23:33:29 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #20 på: august 07, 2011, 23:54:16 pm » |
|
Din bil er betalt nå  gleder meg til hælga... 
|
|
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
|