april 28, 2024, 21:56:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "minibuss"-familebil?  (Lest 1227 ganger)
Knotten
Nybegynner
*
Innlegg: 18
Bosted: Oslo


Vis profil

« på: juli 09, 2011, 07:11:18 am »

Familein går med planer om å bytte bil til noe større, så har tanken slått meg at kanskje det lar seg gjøre å bruke en T3,er det ikke det som er betegnelsen på disse minibussene/kassebilene?
For å få ett så fornuftig svar som mulig skal jeg fortelle litt om vårt bilbruk: Vi skrur ikke noe videre selv, men setter bort servicer og det meste av rep. Bilen brukes daglig og i løpet av ett år kjører vi hvertfall ikke under 15000 km. Bilen brukes til både langturer og vanlig dagkjøring. Vi er to voksne med to barn og hund.
Det store spørsmålet er om det går å ha en sånn bil til denne bruken med ett overkommelig verksted "budsjett" eller vil disse bilene med slik kjøring kreve reperasjoner og nye deler hele tiden slik at vi ender opp med ett prosjekt 2-3 ganger i året?
La oss si at med nåværende bil bruker vi kanskje rundt 20 000,-+ pr år inkludert kasko, årsavgift, og service/vedlikehold...
Takknemlig for hundre prosent ærlige tilbakemeldinger!
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1 på: juli 09, 2011, 09:19:40 am »

Ta deg en tur på www.vwbus.no forumet. Der vet de best.
Loggført

1961 T1 - Custom
Knotten
Nybegynner
*
Innlegg: 18
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #2 på: juli 09, 2011, 10:09:38 am »

Takk for tipset, det ser ut til at det er rette kanalen for spørsmålet. Men jeg får ikke registrert noen profil der, når jeg har fylt ut alle rubrikkene får jeg en melding om at jeg har valgt ett passord med upassende tegn, jeg har selvfølgelig både dobbel og trippelsjekka at jeg har fulgt instrukser om tall,siffer, store og små tegn, antall tegn osv. virker som det er en feil fra "dems" side.
Noen som har opplevd det samme på nevnte side?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: juli 10, 2011, 11:02:27 am »

Bruk eit passord som er enklare, feks berre bokstavar eller berre tal eller noko
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Knotten
Nybegynner
*
Innlegg: 18
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #4 på: juli 10, 2011, 18:58:39 pm »

Har prøvd alle varianter med bare tall, bare bokstaver og ørten forskjellige passord, men det er ikk så viktig lenger heller. Har kikka litt rundt på nett her og der og lander vel på en transporter, caravelle, hi-ace, vito etc...
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: juli 10, 2011, 19:35:45 pm »

Da enklaste er å kjøpa seg ein bra baybuss. den er veteran og kostar svert lite å halde på vegen. pass på att da ikkje er so hakkande gale med rust, ellers er den sopass enkel å skru på att du ikkje treng å lura på å setta inn rep til nokon tullingar på eit verkstad som ikje har skrudd på gammal bil før,feks.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!