april 29, 2024, 11:20:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 6v mysteriet!?  (Lest 1896 ganger)
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: april 13, 2008, 21:01:36 pm »

Jeg har en bil med 6v el anlegg, det er litt slark på viftereimen og det jeg lurer på er om det vil bli bedre lading med ny reim?
er den vanskelig å bytte?
Batteriet mitt er forholdsvis nytt men leverer ikke godt nok med strøm når jeg kjører(kan ikke bruke tuten når lysene er på)
tips til bedre spenning i (bil) hverdagen?

nei det er ikke aktuelt å bytte til 12 v!
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: april 13, 2008, 21:16:08 pm »

Hvor mye ladespenning har du?
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 13, 2008, 21:18:43 pm »

Tvile på at problemet ligger i viftereimen.  Løser problemet seg hvis du lader batteriet? Har du problem med å starte bilen? Mål spenning på batteriet når den sviver på tomgang. Mener den skal være på rundt 7volt
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: april 14, 2008, 10:23:47 am »

Skal få målt litt rundt en kveld, motoren starter ganske fort og det er ikke noe problem..
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #4 på: april 14, 2008, 13:40:55 pm »

6 volts anlegg er mye mer sårbare for spenningsfall (dårlige kontakter, etc) enn 12 volts anlegg. Så det er verdt å gå over for å sjekke at alle kontaktflater er rene og at alt sitter skikkelig.

Riktig justert vifterem skal kunne trykkes inn ca 1,5 cm midt mellom de to reimhjulene.
Loggført
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 14, 2008, 15:17:30 pm »


Såfremt alle kontaktflater og ledninger er ok, kan det jo hende at dynamoen din rett og slett trenger en overhaling.

ligger på et sted mellom 500 og tusenlappen på et el-verksted, såvidt jeg husker.
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 14, 2008, 15:23:42 pm »

Tvile på han har problem med batteri og lading i og med at den er lett å starte. Husk 6v biler har en høy strøm på starteren. Enig med Pan her.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 14, 2008, 15:34:51 pm »

Jeg har en bil med 6v el anlegg, det er litt slark på viftereimen og det jeg lurer på er om det vil bli bedre lading med ny reim?
er den vanskelig å bytte?
Batteriet mitt er forholdsvis nytt men leverer ikke godt nok med strøm når jeg kjører(kan ikke bruke tuten når lysene er på)
tips til bedre spenning i (bil) hverdagen?

nei det er ikke aktuelt å bytte til 12 v!

Et enkelt sted er å begynne med å få tak i et sett nye børster?
Loggført
Skrotnisse
Supermedlem
*****
Innlegg: 2921
Bosted: Ålesund


Vis profil

« Svar #8 på: april 14, 2008, 16:46:54 pm »

Skal få målt litt rundt en kveld, motoren starter ganske fort og det er ikke noe problem..

Hva med regulator?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!