april 28, 2024, 01:24:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: WBX 1.9/2.1 stempler.  (Lest 1169 ganger)
gazz
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Fauske



Vis profil
« på: juli 17, 2011, 09:03:00 am »

Hjelp har vraka 2 stempler i min wbx 1,9,er det noen som har noen liggene. Alt av interesse.
VARIANT 1.9 WBX T 68mod.

Mvh Trond.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 17, 2011, 09:30:37 am »

jeg har begge deler.
2,1 og 1,9 er ikke like.

100.- stk.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
gazz
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Fauske



Vis profil
« Svar #2 på: juli 17, 2011, 16:27:45 pm »

Har du 4 stk 1.9 stempler, var å sjekket om de andre er brukbar, ser at de også er dårlig.
har du kontnr så setter jeg inn penger i dag.

Mvh Trond.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 17, 2011, 18:25:27 pm »

jeg må se over om jeg har 4 stk 1,9 løse først
4 stk 2,1 har jeg garantert.

hva er gått galt siden alle stemplene må byttes?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
gazz
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Fauske



Vis profil
« Svar #4 på: juli 17, 2011, 18:56:46 pm »

Kjørte for mye turbotrykk, turboklokken hadde låst seg, trur det er på tide med noe lavkompremering for at det skal holde, har du noen tipps, har for det meste hold på med opler. Kjører MegaSquirt også, kan vel være noe der også, er helt ny på det også. Hva må til for å bruke 2.1 stemplene?

Trond
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 17, 2011, 22:57:50 pm »

1,9 skal ha lav nok statisk komp for medium ladetrykk ~1bar.
men krever nok intercooler
regnger med du kjører 98 oktan og ikke E85?

2,1 stemplene må freses/dreies mye for å få ned kompen.

ja MAP'ing av fuel og tenning er jo viktig uansett sprut.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
gazz
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Fauske



Vis profil
« Svar #6 på: juli 18, 2011, 08:38:07 am »

Ja jeg kjører 98 okt, her oppe er det umulig og få E85. Nei jeg skjønner ikke hva som er årsaken, kan jo være at jeg har hat teningsbank også, men da er det så lite at jeg ikke har hørt det, det er i mellom stempelringene ulykken har skjedd. Skal gå igjenom hele oppsettet på nytt og skaffe meg en intercooler ja.

Trond
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #7 på: juli 19, 2011, 22:43:59 pm »

har et sett stempler som er 2.1 men til di med katalysator. ca 9 i komp.. disse stempel er di som gir lavest komp av orginale stempler.:)pm meg om du er intressert.
Loggført
gazz
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Fauske



Vis profil
« Svar #8 på: juli 26, 2011, 18:04:18 pm »

Går det å bruke 2.1 stempler i en 1.9 motor, disse er jo lavere en orginale.
Er dette utprøvd.

Trond
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!