april 28, 2024, 10:11:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilken levranddør av internett bruker dere?  (Lest 4545 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: juli 17, 2011, 22:06:25 pm »

Lurer på dette grunnet følgende:
Jeg hadde internett fra CanalDigital frem til jeg for et år siden ble "lurt" til å bytte til fiber fra Altibox (via Skagerak fibernett). Dette skulle jo være så bra... Jeg har ikke hatt tregere internett enn det jeg har hatt siden denne "fantastiske" fiberkabelen kom inn i huset. Jeg har klaget på dette hundre-og-ti ganger til levrandør, men kun fått høre at det må være noe galt med mitt utstyr. Har også kjøpt ny pc (på oppfordring fra Skagerak fiber, uten at det halp en dr....tt). Fiberkabelen kan nå brenne en viss plass! Den skal ut av huset. Men hvilke alternativer har jeg? Var godt fornøyd med nett fra Canal Digital og vurderer derfor dette på nytt. Har noen andre erfaringer som jeg kan dra nytte av før jeg bestiller noe?

Mvh:
Johan.

Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #1 på: juli 17, 2011, 22:09:57 pm »

jeg hadde fiber og altibox(BKK) da jeg bodde i bergen.. hadde det i 3-4 år uten trøbbel.. hastigheten lå også stabilt på det jeg betalte for...
men det de sier er galt med "ditt" utstyr... er det ikke utstyr du låner fra leverandør da? du kan sikker kreve at de kommer å måler linja di også.. du skal jo tross alt ha det du betaler for...
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: juli 17, 2011, 22:17:43 pm »

Jeg har full pakke altibox gjennom dabb (lyse nett) med pvr x2. Betaler ca. 1500/mnd og hastighet 40mbit begge veier. Funker fint.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 17, 2011, 22:18:55 pm »

Ventelo..

Jeg har ikke noe værsting linje. Men jeg får det jeg betaler for. Og det er det ikke ofte man kan si om hverken strøm, bensin eller andre former for levrandører nå om dagen.

Telenor ranet meg over lengre tid... og byttet for 7 år siden til Ventelo, eller Bluezone som jeg mener de het den gang. Og har kun hatt nedetid på noen timer etter det. Er det noe jeg lurer på, får jeg alltid svar uten store ventetider. Og de ringer meg jevnlig med fordelaktige tilbud, da jeg ikke følger med på dette selv.

Med andre ord en fornøyd og happy kunde, som gledelig betaler regningene de sender. Da jeg føler jeg får valuta for pengene.

Men om dette gjelder hele Norge... Vet jeg jo ikke.
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: juli 17, 2011, 23:09:13 pm »

Hadde telenor før, på telefonlinjo. tok +- 5min å få opp startsida. no har me Direct connect med "radiointernett". Da er noko forbanna drit, men når me ikkje har noko linja å ta av so.. Systemet er ein parabol dings utanfor husveggen som skal henta signal frå andre sio av dalen. og da er ofta eit problem..e da skodda(noko da ofta er) so forsvinner internetten. samma med drittver og storm og alle andre formar for ver som får deg til å trekka inn i varmen og foran dataen til stor frustrasjon... Innimellom forsvinner heile skiten og vert vekke i opptil fleire dagar før slappfiskane får orden på antenno igjen. farten er ikkje noko å skryta av og ligger langt under da me betalar for. vurderar å bytta til canal digital sin internett via parabol. dei er billigare og har meir fart for pengane. spørsmålet er jo om da funkar
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #5 på: juli 17, 2011, 23:22:56 pm »

Flere fornøyde fiber-kunder..... Naboene mine er også fornøyde. De nærmeste har blitt innvitert inn for å oppleve det jeg klager på over og samtlige lurer på om jeg er "tett" som finner meg i dette. Saken er at Skagerak Fibernett ikke vet hva "kundeservice" betyr. Siste gangen jeg rigte de fikk jeg beskjed om å notere ned klokkeslett og dato for når det var problemer med tv, telefon og internett.... For en jobb det ville vært! Den forb..... Fiberkabelen skal trekkes HELT ut av huset!
 
Tror muligens jeg går til bake til Canal Digital som tidligere da vi var svært fornøyde med dette.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
vw dude
Seniormedlem
****
Innlegg: 439
Bosted: kongsberg



Vis profil
« Svar #6 på: juli 17, 2011, 23:39:50 pm »

Veit at ute hos mamma, så har vi telenor mobilt bredbånd, det funker greit til du sitter for mye på youtube. Rekker tunge Men hos Pappa har vi vanlig internett. Er telenor det også, der sitter jeg på nett mens lillebror og jeg sitter og spiller litt PS3. Men sitter man med PC og PS3, så går det tregere.
Loggført

- VW boble 1970
- Mazda 2 2018
- Tempo corvette 1967
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #7 på: juli 18, 2011, 09:51:30 am »

Har Altibox gjennom KragerøEnergi og ligger jevnt over de lovede 25Mb/s som de lover. Stort sett 3 pc'er på her og guttungen kjører stort sett tunge nettspill på sin. Funker greit her, og er veldig fornøyd ,har kanskje hatt nedetid på et par timer på to år.
Ta en telefon til Lyse direkte du , og forklar hvordan du blir møtt av kundeservice i Skien.
Kanskje det da blir en endring!?
Loggført

Seaside VW Klubb
TURBO
Gjest
« Svar #8 på: juli 18, 2011, 10:54:25 am »

Har fra Canal Digital med høyste hastighet jeg kan få her.Har aldri hatt noe å klage på,glimrende kundeservice også. Blunker
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #9 på: juli 18, 2011, 11:17:17 am »

Stjelenor har brudd på linja og de påregner inntil 5 dager på å rette feilen......
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #10 på: juli 18, 2011, 12:49:16 pm »

Vi har GET og det funker fint. Var mye trøbbel å få det til i starten, men de sente tekniker som ordnet opp alt. Han kom jaggu etter en time etter vi hadde ringt også. Så Gets beryktede dårlige service må ha blitt mye bedre med årene.
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #11 på: juli 18, 2011, 23:20:39 pm »

Telenor 40/10 linje som yter 50/10 mbit - kobberkabel.  Funker slik det skal Glad 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #12 på: juli 19, 2011, 08:34:42 am »

I utgangspunktet skal ikke hverken en ADSL løsning eller en Coax kabeltv løsning kunne konkurere med det du allerede har så synd om du velger å gå fra fiber til dette. Skjønner at du er frustrert men dette må vel kunne fikses opp i. Kanskje leverandøren skjønner alvoret når du ringer for å si opp avtalen.

Jeg har 25/25 Mbit fra lyse og sammen med en god linksys trådløs router har jeg kjørt systemet i 4 år uten nedetid. Jeg er kjempefornøyd. Skal om ikke lenge flytte til et sted hvor ikke lyse har gravd fiber og må da bruke GET kabeltv internett og ser ikke så veldig frem til det.

Kjøper jeg nytt hus der LYSE har gravd fiber er jeg ikke sein med å sende inn bestillingen for å si det slik.
Loggført

1961 T1 - Custom
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #13 på: juli 19, 2011, 09:12:07 am »

Fiber og greit fornøyd
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #14 på: juli 19, 2011, 09:15:31 am »

Styr unna mobilt bredbånd fra ICE ihvertfall. Så mye annonsering og skryt av ett dårligere produkt finnes ikke.
Har prøvd det mange plasser i landet, med like dårlig resultat. Kan i bestefall sammenlignes med dobbel isdn linje.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #15 på: juli 19, 2011, 10:08:19 am »

Kjempet mot Telenor i 10mnd for å flytte firmanummeret mitt fra mitt firma til meg som privatperson. Lovte meg selv å aldri ha noe med Telenor å gjøre igjen. Untatt når de ringer å spør hvorfor jeg ikke er kunde lengre. Da tar jeg meg god tid til å prate, og føler meg mye bedre etterpå.  Gliser
De forstår ikke hva det koster. Jeg er i ei ledergruppe for 200 ansatte, og var med og påvirket valg av felles telefontjenste leverandør...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!