mars 28, 2024, 12:34:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ghia Prat  (Lest 5707 ganger)
trOND
Medlem
***
Innlegg: 176
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: april 15, 2008, 08:17:02 am »

Jeg lager en tråd, for generelt Ghia prat. Her kan en legge inn det en måtte ønske, så lenge det er Ghia prat  Kult

I går hentet jeg Ghian etter 174 dager på nytt lagringssted. For første gang har jeg ikke kunnet starte den opp i løpet av vinteren, og spenningen var der. Lagret er tørt og fint, med ikke alt for mye støv. Jeg tok av presenningen, låste opp dørene, åpnet motor rommet. Alt så bra ut. Fylte på litt olje, dro motoren rundt noen ganger, satt inn batteriet. Så var det å forsøke å starte opp. Nøkkelen ble vridd rundt, og etter noen sekunder, brummet motoren fornøyd, og sesongen er i gang. Turen hjem på motorveiene i Oslo, gikk som smurt. Husker best den Amerikanske SUVen som la seg helt opp i ræva på meg på vei ut på E6, tenkte i mitt stille sinn "idiot, ser du ikke at en klassiker har kommet ut fra vinterdvalen". Men, når jeg så ansiktet på damen i forsetet, skjønte jeg at det var akkurat det de gjorde. Hun glante ut av vinduet med både øyne og munn åpen. Bilen står nå godt plassert i garasjen, og venter på en liten service og selvfølgelig en skikkelig vask innvendig og utvending. Nå kan våren og sommeren komme Gliser
Loggført

“There is no such thing as fun for the whole family.”

Karmann Ghia 1970 modell
VW Golf C 1983 modell
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #1 på: april 15, 2008, 11:48:39 am »

Husker best den Amerikanske SUVen som la seg helt opp i ræva på meg på vei ut på E6, tenkte i mitt stille sinn "idiot, ser du ikke at en klassiker har kommet ut fra vinterdvalen". Men, når jeg så ansiktet på damen i forsetet, skjønte jeg at det var akkurat det de gjorde. Hun glante ut av vinduet med både øyne og munn åpen.

Av og til kan du se på leppene deres idet de stirrer på bagasjelokket og leser "K-a-r-m-a-n-n   G-h-i-a" Glad
Loggført

1969 Militær-buss
moon
Seniormedlem
****
Innlegg: 406
Bosted: mosjøen



Vis profil
« Svar #2 på: april 18, 2008, 17:17:08 pm »

Husker følelsen....Første tur etter vinterlagring er spesiell Glad
Fatter ikke at jeg solgte min ghia???Men skal nok ha meg ny snart...
Loggført

Karmann ghia 1957 mod
Hmmm.... karmann ghia ja. Fint skal det væra
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #3 på: april 18, 2008, 23:54:51 pm »

Vil du kjøpe min?! Neeeeei da.... Osteaktig
Loggført

1969 Militær-buss
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 19, 2008, 09:37:35 am »

Strålende sol i dag!!
I dag blir det Ghia tur Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #5 på: april 19, 2008, 12:42:32 pm »

Vil du kjøpe min?! Neeeeei da.... Osteaktig
FY Espen. Ikke bli helt buss idiot nå Blunker Men har lufta Frøkna og det er like deilig hver gang. Kjenner igjen den at folk skal helt opp i ræva og lese hva det er for noe vakkert de har foran seg. Men det er prisen for å kjøre noe nydelig og ganske sjeldent. Vi som kjører rundt driver folkeopplæring. Viktig særlig for de kommende generasjoner å vise fram
God cruising og pent vær til alle Ghia eiere (og andre luftkjølte Vw produkter)  Osteaktig

Loggført

trOND
Medlem
***
Innlegg: 176
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: april 21, 2008, 07:13:18 am »

Ghian fikk mye oppmerksomhet av meg denne helgen, og nå står den plassert utenfor jobben. Deilig å kunne kjøre på jobb med den, synd at det er så kort vei...... Blunker Ungene kranglet om hvem som skulle bli kjørt til SFO/Barnehage i dag tidlig......hjernevaskingen har begynt. Kult
Loggført

“There is no such thing as fun for the whole family.”

Karmann Ghia 1970 modell
VW Golf C 1983 modell
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #7 på: april 21, 2008, 07:48:25 am »

må være deilig følelse, Trond, gleder meg til gutta mine maser om det samme :-) Heldigvs har jeg 22 km til jobb, og jeg kan velge om jeg vil kjøre motorvei, eller smale svingete veier med 70- og 80- soner, gjett hva jeg velger når Ghian er klar Osteaktig
« Siste redigering: april 21, 2008, 19:08:52 pm av grelland » Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 21, 2008, 07:49:33 am »

Høres bra ut Trond, tidlig krøkes...osv Blunker

Ble mye Ghia kjøring på meg og i helgen. Herlig!!!  Gliser Gliser

Her er jeg på tur hjem fra Sandefjord på lørdag:


* P4190110.jpg (91.13 KB, 614x461 - vist 390 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #9 på: april 21, 2008, 14:48:38 pm »

Kjørte Ghian med caben nede til jobb i dag i strålende solskinn... Er den beste mandagsmorgenen jeg har hatt på mange måneder Glad
Loggført

1969 Militær-buss
trOND
Medlem
***
Innlegg: 176
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #10 på: mai 05, 2008, 14:25:38 pm »

Fikk en SMS fra en tidligere kollega, som reiser med ekspress buss inn til Oslo hver dag. Han hadde sett meg kjøre til jobb her en morgen, og sendte meg en SMS for å fortelle at jeg var observert. Han påstod også at jeg satt og smilte for meg selv....... Gliser De gærne har det godt Blunker
Loggført

“There is no such thing as fun for the whole family.”

Karmann Ghia 1970 modell
VW Golf C 1983 modell
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #11 på: mai 05, 2008, 16:10:58 pm »

hver morgen og ettermiddag når jeg enten setter meg inn i eller går ut av gubbe-golfen, må jeg åpne garasjeporten bare for å se på linjene på Ghian, så jeg skjønner GODT hva du mener Osteaktig

Gleder meg STORVEIS til å kunne kjøre Ghia på jobb HVER DAG
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #12 på: mai 18, 2008, 20:46:25 pm »

Noen av dere som kjenner til denne?
http://finn.no/finn/car/object?finnkode=13336415&sid=xz4cbaR15nt919692&WT.svl=Bilde
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #13 på: mai 18, 2008, 21:14:51 pm »

Har ligget en stund på Finn tror jeg. Er ikke noe å si på prisen hvis den er så bra som den ser ut som. Og man liker stilen (men både ratt, stoler og emblemet i front kan jo byttes ut). Ser ut som en finfin 70-talls Ghia ihvertfall.
Loggført

1969 Militær-buss
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #14 på: mai 18, 2008, 21:17:49 pm »

 En nabo av meg har handlet den usett.Hentes i Volda tirsdag,,sprer om seg detta vw greiene Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #15 på: mai 18, 2008, 22:13:05 pm »

Hehehe, definitivt smittsomt ja. Men hvis han henter'n på tirsdag, så rekker han jo Bug Camp til helgen? Blunker
Loggført

1969 Militær-buss
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!