mars 29, 2024, 17:02:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SOLGT 1970 Boble Automatic selges!  (Lest 1308 ganger)
overland
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: Sola


Vis profil

« på: april 15, 2008, 09:02:16 am »

BILEN ER NÅ SOLGT!

Vurderer sterkt å selge min 1970 modell 1200 Boble Automatic (med original 1300 motor).  Tiden strekker rett og slett ikke til for å få gjort noe med bilen.  Den gikk ikke igjennom EU kontroll for 4-5 år siden og har siden stått med avskiltningsbegjering henende over seg.

Sorry at jeg ikke har bilder, bilen er lagret innerst i en garasje og til lørdag skal alle bilene der ut.  Da er det bare å komme å kikke (Toten).  I korte trekk er bilen som følger:

1200 Automatic som VW fabrikken har satt inn 1300 motor i.  Det er sparemodellen med det dyreste tilvalg som fantes det året (automaten) så jeg antar at bilen er temmelig sjelden.  Fordi det er automat er det IRS på bilen.

Ved EU kontroll var det rust i forstilling, denne er byttet.  Videre så var det rust i gulv bak, dette er det ikke gjort noe med.  Automaten virket fint da bilen ble satt bort, mens motoren begynte å bli litt morragretten.  Bilen er mørkeblå originalt, men pårullet en litt lysere blåfarge.  Det er skilter på bilen, og en EU kontroll (med reparasjoner først!) vil gjøre at bilen kan benyttes igjen.

Det følger med et helt arsenal av sommer og vinterhjul, breifelger og noe ekstra deler.

Seriøse bud over vrakpant vurderes.  Det er viktig for meg at bilen blir tatt vare på.

---------------------

Jeg har også begynt å vurdere ombygging til manuell av denne bilen.  Har derfor en god 1302S gearkasse med drivakslinger, samt en 1600 motor som jeg bygger på nå til salgs.  Motoren har det meste nytt og det er deler og arbeide for ca. 12.000 kroner på denne (nye topper, nye lagre og tetninger,  to forgassere, større oljepumpe, 1:1,25 vipper osv., ca. 75 hk).  Disse tingene kan også følge med, men da selvsagt til en noe annen pris.....

--------

Kontakt meg på hans.k.h@proactima.com eller 92602520!
« Siste redigering: april 20, 2008, 21:09:34 pm av overland » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!