april 26, 2024, 00:53:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1960 mod. hva er den verdt?  (Lest 2808 ganger)
Fram
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted:


Vis profil

« på: august 09, 2011, 14:05:55 pm »

Jeg har en 1960 mod. som har vært i mitt eie i snart 30år. Den har ikke vært i bruk siden starten av 90-tallet og har siden stått lagret i garasje. Har nå vurdert å selge den for at noen kan sette den i stand. Den er original og har originalt stort soltak som kan foldes bakover. Mener å huske at den heter type 117. Den er nok ikke kjørbar ettersom den har stått lenge. Hele bilen bærer preg av å ha stått stille.
Er det noen av dere som kan hjelpe meg å sette en ca. pris på bilen.
Loggført
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #1 på: august 09, 2011, 15:35:46 pm »

Jeg har en 1960 mod. som har vært i mitt eie i snart 30år. Den har ikke vært i bruk siden starten av 90-tallet og har siden stått lagret i garasje. Har nå vurdert å selge den for at noen kan sette den i stand. Den er original og har originalt stort soltak som kan foldes bakover. Mener å huske at den heter type 117. Den er nok ikke kjørbar ettersom den har stått lenge. Hele bilen bærer preg av å ha stått stille.
Er det noen av dere som kan hjelpe meg å sette en ca. pris på bilen.
Hei,nå er ikke jeg noen ekspert hverken på pris eller bobler og det er vanskelig å danne seg en mening om pris uten å ha sett noen bilder osv. Men det som er ett stort pluss er jo at bilen er utstyrt med foldetak,de modellene vokser jo ikke akkurat på trær,så du besitter en ettertraktet modell som har en høyere pris uansett stand på bilen. Men uten å vite hvordan den er med tanke på rust,interiør,motor,driverk og bremser osv blir det ren bingo å gjette seg til en pris. Du må nok legge ut noen bilder av den og fortelle litt mer om tilstanden på bilen,hvis ingen andre på forumet kan svare deg mer nøyaktig. Men at du får solgt den er jeg ikke i tvil om,er nyskjerrig på den selv siden det er en ragtop. Mvh Indy.
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #2 på: august 09, 2011, 16:52:50 pm »

..og en annen ting..  Verdien på den bilen er helt sikkert høyere på finn.no, enn inne her på forumet..
Men bilder sier mye om tilstand og evt rust.  Blunker
Loggført
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 15, 2011, 06:13:39 am »

Hei.
Har en tillsvarende bil selv som jeg prøvde å selge for et par år tilbake,har også fulgt med på både finn.no og her på forumet når det gjelder priser.
Vil tro at prisen for din bil vil være fra ca.10000.- til 25000.- avhengig av hvilken stand bilen er. Er den veldig rusten,er den i nedre sjikt,er det veldig lite rust og interiør er meget bra org.stand kan du regne med i øvre sjikt.
Det er også riktig at man selger nok denne lettere på finn.no,en her inne på forumet. (Dessverre)
Mvh.Lasse E
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #4 på: august 15, 2011, 11:01:22 am »

25k for en orginal soltaksbil i god stand?!! Synes det var litt lavt.

Men slik som det blir sagt i første svar.... umulig å gi prisantydning uten bilder Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!