april 25, 2024, 05:22:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Flat-4 eliminator chifter v/s hurst kopi eller lignende.. Hva er best?  (Lest 1073 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: august 10, 2011, 09:01:59 am »

Nå sitter jeg her med litt ymse girspaker å lurer på hva andre mener.

Jeg har følgende:

-1 stk 1958 T-1.
-1 stk orginal girspak.
-1 stk quick-chift kit til orginalspaken.
-1 stk Hurst kopi girspak (står i bilen nå).
-1 stk Flat-4 Eliminator chifter.

Hva er den beste løsningen? Orginalspak er "litt" lealøs synes nå jeg. Har også prøvd tidligere med quick-shift kit på denne uten at det heller ble på langt nær like bra som med Hurst kopien som står i bilen nå.  Hurst kopien er presis og fin i giringen og kjapp som bare det så jeg lurer litt på om det er verdt bryet med å sette inn Flat-4 spaken?
Hva mener DU?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #1 på: august 10, 2011, 12:32:04 pm »

Kjøp deg en Gene Berg, og selg de andre Glad
Loggført

Mob:92245040
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #2 på: august 10, 2011, 12:57:36 pm »

Kjøp deg en Gene Berg, og selg de andre Glad

Takk for svar Sint
Planen var å finne ut om det egentlig var verdt bryet med å bytte ut Hurst kopien i den andre jeg allerede har liggende. Hvordan jeg skal sløse bort penger på ennå flere deler behøver jeg ikke lære....
« Siste redigering: august 10, 2011, 13:03:59 pm av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #3 på: august 11, 2011, 08:18:14 am »

Tror kansje det går raskere å bare prøve den andre....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #4 på: august 11, 2011, 09:37:02 am »

Det du spør om går på "smak og behag", noen vil si at Hurst kopien bedre en Flat 4, noen vil si at Flat 4 er best, noen sier Berg spak og det er en liten meninghet som sier at CSP er best  Blunker

Siden du virker fornøyd med Hurst kopien, hvorfor bruke tid på og teste ut en Flat 4 spak?
Loggført

---
Mvh Rabben
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #5 på: august 11, 2011, 10:03:51 am »

Har prøvd nå og Flat-4 spaken... blir ikke her lenge! Den egner seg best som inspirasjonskilde for brainstorming! Den er rett og slett dårligere både i plasering i forhold til fører og den er ikke like presis som Hurst kopien. Det eneste som passer ordentlig er festehullene der spaken skrus fast til gulvet. Revers "sperren" på Flat-4 spaken er tivilsom og gummibelgen og ramma som skal holde den fast passer ikke videre godt i min 58 modell. Full krasj med stilleskruen til varmen. Generelt er vel min oppfattning at hele spaken er litt "diger" i bobla. Den er høy, klumpette og stor.

Noen her som husker hva disse alumimiums shifterene heter? mener å huske at det kom noe greier på markedet for ca 1-2 år siden. Ligner litt på ei høyspentmast Glad Trenger litt bilder da jeg nå vurderer å se hva jeg kan klare å lage på egenhånd.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #6 på: august 11, 2011, 10:29:30 am »



Denne er morsom. Ser for meg et lignende produkt i syrevasket stål Blunker
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Frodo
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Ranheim


Life's too short to dance with ugly women.


Vis profil
« Svar #7 på: august 11, 2011, 11:35:08 am »

Her har du et utvalg:   http://store.vintagespeed.com.tw/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=9&Itemid=&vmcchk=1&Itemid=80
Loggført

Medlem av TVWK og Rüsters VW Drontheim
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!