mars 29, 2024, 01:18:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vis oss din Buggy!  (Lest 61993 ganger)
Stisn
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #30 på: juli 02, 2010, 16:27:59 pm »

Hei!

Ny på forumet her, så tenkte jeg kunne presentere buggyen Glad



Hentet den i Sverige sist lørdag, og etter et bittert møte med Statens Vegvesen på Tirsdag, fikk jeg førstegangsvisningstime førstkommende tirsdag.

Foresten... Er det noen av dere som har fått buggyen igjennom førstegangsvisning/EU-godkjenning med ku-fanger?
Den er godkjent i Sverige med den, så tenkte å ha den på, men... Vet jo egentlig at de ikke er så glad i det. Så klarer ikke helt bestemme meg for hvordan jeg skal gjøre det, heh.
« Siste redigering: juli 02, 2010, 16:32:50 pm av Stisn » Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #31 på: juli 04, 2010, 23:08:38 pm »

Hei!

Gratulerer med buggy og hjertelig velkommen til forumet!
Ang. kufangeren er det nok best å forhøre seg med B.T.

Lykke til! Glad


Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Stisn
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #32 på: juli 06, 2010, 14:44:33 pm »

Hadde førstegangsvisning i dag... Og den ble ikke godkjent.

9.Bremser: Lav pedal (luft i systemet?)
21: Refleksanordninger: mangler reflekser bak iht. motorvognforskrifter av 1942
39. Lykter for parkeringslys: For mange parklys foran.
46. Dekk: Ulik hjuldimensjon foran/bak. (185/60R14-235/60R15)
Annet krav: Må varmeavskjerme eksosanlegg.

Heldigvis bare småsmaker. Eneste som irriterer meg er dekk/felger. Det kan jo faktisk koste litt, heh.
Ingen som har felger med dekk å låne meg den 20.Juli? Osteaktig
Evt. til salgs.
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #33 på: juli 06, 2010, 19:43:44 pm »

Hadde førstegangsvisning i dag... Og den ble ikke godkjent.

9.Bremser: Lav pedal (luft i systemet?)
21: Refleksanordninger: mangler reflekser bak iht. motorvognforskrifter av 1942
39. Lykter for parkeringslys: For mange parklys foran.
46. Dekk: Ulik hjuldimensjon foran/bak. (185/60R14-235/60R15)
Annet krav: Må varmeavskjerme eksosanlegg.

Heldigvis bare småsmaker. Eneste som irriterer meg er dekk/felger. Det kan jo faktisk koste litt, heh.
Ingen som har felger med dekk å låne meg den 20.Juli? Osteaktig
Evt. til salgs.

Er den ikke godkjent med den dimmen på dekk i sverige? For meg bekjent så godkjenner de forskjellig dim så lenge det står i det svenske vognkortet godkjent.
Loggført
Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #34 på: juli 08, 2010, 14:15:26 pm »

Hei
Jeg fikk da godkjent min med 195/60/15 foran og 275/60/15 bak.
Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
Stisn
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #35 på: juli 08, 2010, 20:57:37 pm »

De hadde gått inn hos vegverket og sjekket. Og dekk dimen som den var godkjent med i Sverige var 235/60-15 235/60-15. I tillegg fikk jeg beskjed om at selvom dimmen hadde stått i det svenske vognkortet, så "holder det ikke mål" for det norske regelverket, som tilsier at det skal være maks 5% differanse mellom for- og bakhjul.

De sa at de hadde en tommelfingerrel om at maks en tomme i høyde/bredde differanse er hva de vanligvis går etter.
Jeg målte mine, og bare høydeforskjellen på for- og bakhjul er 10cm, og bredden er 5cm, heh.

Bakfelgene er ganske rustne uansett. Inntrykk av at det er kina-felger. Så, benytter anledningen til å skaffe meg ordentlig hjul Osteaktig
Hvis jeg bare kunne funnet noe!
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #36 på: juli 08, 2010, 21:04:43 pm »

De hadde gått inn hos vegverket og sjekket. Og dekk dimen som den var godkjent med i Sverige var 235/60-15 235/60-15. I tillegg fikk jeg beskjed om at selvom dimmen hadde stått i det svenske vognkortet, så "holder det ikke mål" for det norske regelverket, som tilsier at det skal være maks 5% differanse mellom for- og bakhjul.

De sa at de hadde en tommelfingerrel om at maks en tomme i høyde/bredde differanse er hva de vanligvis går etter.
Jeg målte mine, og bare høydeforskjellen på for- og bakhjul er 10cm, og bredden er 5cm, heh.

Bakfelgene er ganske rustne uansett. Inntrykk av at det er kina-felger. Så, benytter anledningen til å skaffe meg ordentlig hjul Osteaktig
Hvis jeg bare kunne funnet noe!

Igjen ett eksempel på at det blir gjort forskjellig på forskjellige tilsyn...
Loggført
Stisn
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #37 på: juli 09, 2010, 16:42:39 pm »

Ja, ganske frustrerende. Skulle da tro at de hadde faste retningslinjer...?
Loggført
Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #38 på: juli 10, 2010, 11:07:21 am »

BT i Norge har ikke skjønt at de egentlig skal være et serviceorgan. Se bare hvis man ringer eller drar til Sverige. Jeg ringte de mye når jeg dreiv med godkjenning av min buggy. De sjekka rundt på pc`en, ringte rundt. Ringte opp igjen og gjorde en kjempejobb. Det er noe helt annet. En jeg kjenner sleit med å få godkjent en sykkel han hadde henta fra Sverige, så han dro til bilprovningen i Arvika. Han hadde ikke bestilt time eller noen ting, bare forklarte saken og selvom de egentlig hadde stengt for sjekker eller liknende den dagen tok de han imot og gikk over sykkelen på ti min. I Norge dreiv de på over èn time.
Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
Stisn
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #39 på: juli 10, 2010, 19:53:38 pm »

Kjenner til frustrasjonen. Jeg prøvde å ha dialog med BT og tollen lenge før jeg dro, men stort sett det eneste de sa når jeg spurte om hva som må være i orden ved godkjenningen i Norge fikk jeg A L T I D som svar at "Det kommer ann på kontrolløren".
Det eneste jeg fikk beskjed om å passe på var belter og at den ikke hadde kufanger. Den tilfredsstilte ikke ett av de to kravene, men fikk ikke det som mangel. Hurra for Norge :p
Loggført
Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #40 på: juli 19, 2010, 10:51:00 am »

Legger inn noen nye bilder av balja. Har skjedd en god del med den nå.

bla. Nye chromespoke, porsche stoler, trukket dashbord i carbonfiber, major pimp på motor.



* IMG_0512.jpg (174.68 KB, 640x480 - vist 944 ganger.)

* IMG_0513.jpg (152.38 KB, 640x480 - vist 864 ganger.)

* IMG_0490.jpg (92.67 KB, 632x352 - vist 822 ganger.)
« Siste redigering: juli 19, 2010, 12:54:03 pm av Buggbru » Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
Ringsjø
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #41 på: juli 30, 2010, 00:42:10 am »

Sikkerhetseler.?
Er det noen som har noen tips til montering av sikkerhetseler i Beach Buggy.?
Hjelp.!



* 61_256106826.jpg (52.88 KB, 575x383 - vist 824 ganger.)
Loggført
Stisn
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #42 på: august 03, 2010, 23:12:08 pm »

2punktsseler. Bolt fast på hver side av stolene med 10mm-bolter og plater/store skiver for å utvide belastningsområdet.
Det var det jeg fikk beskjed om når jeg godkjente en T3 om til 7seter(fra 4) Glad

Jeg har tenkt litt på 4punkt til min buggy, bolter på hver side, og funnet et festepunkt på bakre del av karosseriet, men... Vet ikke hva BT sier om det(dersom du har planer om å godkjenne/endre vognkortet av noe slag...?)
Loggført
Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #43 på: august 04, 2010, 08:06:59 am »

Kan du ikke bare feste vanlige belter i veltebøylen da?
Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #44 på: desember 30, 2011, 09:49:15 am »

Her er min


* bil red1.JPG (82.48 KB, 448x298 - vist 872 ganger.)
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #45 på: desember 30, 2011, 10:28:50 am »

meræ bilder bull?
Loggført
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #46 på: desember 30, 2011, 13:58:16 pm »

noen til av bastarden Sjokkert


* bb.jpg (58.52 KB, 448x298 - vist 879 ganger.)

* bb1.jpg (60.78 KB, 448x298 - vist 856 ganger.)

* bb2.jpg (60.19 KB, 448x298 - vist 876 ganger.)

* bb3.jpg (62.46 KB, 448x298 - vist 861 ganger.)
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #47 på: desember 30, 2011, 14:50:49 pm »

hmmm det der kan jo bli morro, noe kaross eller?
Loggført
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #48 på: desember 30, 2011, 15:05:13 pm »

karosseri Sjokkert Sjokkert trenger man det?
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #49 på: desember 30, 2011, 20:11:07 pm »

Festlig leketøy Rune!!
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #50 på: desember 30, 2011, 20:25:22 pm »

karosseri Sjokkert Sjokkert trenger man det?
nei nei.....  Øyerulling
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #51 på: desember 31, 2011, 11:53:37 am »

Her er min

Gratulerer med tøff buggy! Artig å se denne dukke opp igjen "på andre siden av landet".
Fortell litt om evt. planer du har?
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #52 på: januar 05, 2012, 20:51:47 pm »

Planer for vinteren er å få den strøken og sette inn litt mer motor.
bilen er ellers veldig hel,så det går mest på det kosmetiske.
Loggført
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #53 på: januar 05, 2012, 22:03:19 pm »

Åssen er det å få godkjent Buggy'er om dagen?
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #54 på: januar 05, 2012, 22:24:44 pm »

.
« Siste redigering: april 05, 2012, 14:05:20 pm av Hans Christian (HC65) » Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #55 på: januar 25, 2012, 15:31:18 pm »

har kjøpt meg ny buggy. siden eg solge den gammle i fjor sommer og treget meg i hjel på det...  så kjøpte ny. fekk denne reg på mandag til norske skilter:) er nok mange her som har sett denne før..

blir litt forandring siden den gang.. har senket front ruten. velte bøyle skal og senkes ned noe.. brede bak dekk og større motor.

Til den som har denne nå, så fant jeg lakk blandinga på den i en perm jeg hadde liggende. Kan scannes og sendes over om det er ønskelig.
Loggført
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #56 på: april 05, 2012, 14:10:05 pm »

Ute på lufting med min korte...


*  (129.74 KB. 726x374 - vist 797 ganger.)


* bilde2.JPG (119.06 KB. 726x319 - vist 850 ganger.)

Loggført
Reisende Mac
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: På Kongens berg



Vis profil
« Svar #57 på: april 12, 2012, 11:24:42 am »

« Siste redigering: juli 11, 2012, 12:08:53 pm av Reisende Mac » Loggført
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #58 på: februar 11, 2013, 12:39:29 pm »

Får legge inn et par av madammens lille også da.Den er snart godkjent og da er det tid for litt ombygging og lakering.

* Nytt bilde 7.jpg (132.3 KB. 640x480 - vist 796 ganger.)

* Nytt bilde 8.jpg (87.3 KB. 640x480 - vist 718 ganger.)

* Nytt bilde 9.jpg (101.94 KB. 640x480 - vist 740 ganger.)

Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
gussi
Seniormedlem
****
Innlegg: 403
Bosted: holmestrand



Vis profil
« Svar #59 på: august 16, 2013, 19:55:55 pm »


* IMG_0090.jpg (17.05 KB. 320x240 - vist 688 ganger.)
bilde av min 61 mod Blunker


* IMG_0091.jpg (16.67 KB, 320x240 - vist 701 ganger.)
« Siste redigering: august 17, 2013, 18:20:48 pm av gussi » Loggført

1961 byggy 1972 1300s
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!