mars 28, 2024, 22:02:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "The Bitch" Er til salgs!  (Lest 18273 ganger)
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: april 17, 2008, 13:07:16 pm »

"The Bitch" Er til salgs! Denne har preget forsiden av ultraVW og er vel en klassiker innen rat-looks?

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=508877

Prisen er vel ikke alt for stiv, heller? Det er jo tross alt en kjendis.... Og pundet er lavt i kurs.
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #1 på: april 17, 2008, 17:16:45 pm »

Denne har jeg i ett blad Gliser

Stilig denne der Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #2 på: april 17, 2008, 17:50:51 pm »

Dronningen over alle rat-lookers Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: april 18, 2008, 10:07:34 am »

Trodde ett lite øyeblikk at en ex-dame av meg var til salgs Sjokkert
Loggført
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #4 på: april 18, 2008, 12:39:28 pm »

Rå den! Han har laget de øvre demperfestene på en forsterkning i innerskjermene. Dette for å kunne korte framakselen 5" og alikevell ha dempere. Men jeg lurer veldig på om det ikke blir litt resonans eller knirking i karoseriet av dette?
Har tenkt MYE på dette da jeg selv har et "kort/smalt" prosjekt på gang. Det er jo en relativt enkel løsning, men lurer på om den kansje er litt for enkel??
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: oktober 11, 2009, 17:08:26 pm »

Rå den! Han har laget de øvre demperfestene på en forsterkning i innerskjermene. Dette for å kunne korte framakselen 5" og alikevell ha dempere. Men jeg lurer veldig på om det ikke blir litt resonans eller knirking i karoseriet av dette?
Har tenkt MYE på dette da jeg selv har et "kort/smalt" prosjekt på gang. Det er jo en relativt enkel løsning, men lurer på om den kansje er litt for enkel??

lurer på om det er noen som har noen bilder av denne demperløsningen? evnt noen lignende løsninger?
Loggført
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 11, 2009, 17:34:43 pm »

Lurer på om jeg noen gang kommer til å ønske å kjøpe en bil som er rusten på en så fin måte at den er kjent for det!  Hæ
Er det rust på bilen burde helst prisen gå andre veien enn opp.
Loggført

bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: oktober 11, 2009, 17:46:07 pm »

Lurer på om jeg noen gang kommer til å ønske å kjøpe en bil som er rusten på en så fin måte at den er kjent for det!  Hæ
Er det rust på bilen burde helst prisen gå andre veien enn opp.
det er vel som med dette som så mye annet, er det lite av det ,så stiger verdien. man kunne fått mange cdspillere for den prisen gamle radioer til splittbobler innbringer. hvilken verdi har en diamant bortsett fra å være sjelden? bilen appellerer tydeligvis til mange og den er identifikasjonen på en tidsepoke. klart den har en verdi.
Loggført
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 11, 2009, 18:14:33 pm »

det er vel som med dette som så mye annet, er det lite av det ,så stiger verdien. man kunne fått mange cdspillere for den prisen gamle radioer til splittbobler innbringer. hvilken verdi har en diamant bortsett fra å være sjelden? bilen appellerer tydeligvis til mange og den er identifikasjonen på en tidsepoke. klart den har en verdi.

Ja, jeg må vel bare innse det.  Tvilende Folk må selvfølgelig få kjøpe det de vil ha og som du sier har jo etterspørsel og tilgang alt å si.

Håper det går greit med litt OT siden denne tråden har en ekstern salgslenke..
Loggført

Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 11, 2009, 18:34:06 pm »

Noen har vel lyst til å betale for rust, mens andre betaler for å få fjernet rust.
Det blir jo trist om 5-10 år når disse "rat lookerne" er dødsdømte pga rust, så hver eneste bil man kan redde fra å bli et slikt opphuggingsobjekt er jo bare positivt.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 12, 2009, 14:41:56 pm »

Noen har vel lyst til å betale for rust, mens andre betaler for å få fjernet rust.
Det blir jo trist om 5-10 år når disse "rat lookerne" er dødsdømte pga rust, så hver eneste bil man kan redde fra å bli et slikt opphuggingsobjekt er jo bare positivt.

Har du lest om bilen? Det er en pan-off resto Blunker

Er nok like strøken denne som mange blanke show-vinnere. Eneste forskjellen er at han som har restaurert denne har valgt å la patinaen være urørt på selve karosseriet. Klok mann. Sjela er bevart og bilen er redda.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: oktober 12, 2009, 15:03:46 pm »

Noen har vel lyst til å betale for rust, mens andre betaler for å få fjernet rust.
Det blir jo trist om 5-10 år når disse "rat lookerne" er dødsdømte pga rust, så hver eneste bil man kan redde fra å bli et slikt opphuggingsobjekt er jo bare positivt.

Har du lest om bilen? Det er en pan-off resto Blunker

Er nok like strøken denne som mange blanke show-vinnere. Eneste forskjellen er at han som har restaurert denne har valgt å la patinaen være urørt på selve karosseriet. Klok mann. Sjela er bevart og bilen er redda.

ovjee! men DU vet vel tilfeldigvis ikke hvor jeg kunne lest om denne?
Loggført
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 13, 2009, 08:14:23 am »

Var artikkel i alle fall i ett blad for et par år siden. Husker ikke hvilket blad og hvilken måned, dessverre...
Loggført
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #13 på: oktober 13, 2009, 08:16:16 am »

Google er vår venn: http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=589242
Loggført
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 13, 2009, 11:01:33 am »

Har du lest om bilen? Det er en pan-off resto Blunker

Det er nok et unntak i slike tilfeller som dette.
...og uansett hvor mange ganger folk prøver å fortelle meg at rust ser kjempeflott ut, så klarer jeg faktisk ikke å la være å tenke at det ser totalt pyton ut.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #15 på: oktober 13, 2009, 11:47:04 am »

Dette blir jo ALLTID diskutert i rat-looktråder. Hva er vitsen? Vi har vel allerede skjønt at smaken er som baken. Litt kjedelig om man i ALLE cal-look-, dragrace-, resto-, bygge- og SCCtråder skulle si: "Hvorfor i all verden gjør dere dette med bilene deres? De skal jo være originale og kun brukes til å kjøre til og fra butikken. Jeg liker ikke store dekk og motorer og biler som går fort... blablabla".
Loggført
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #16 på: oktober 13, 2009, 13:40:12 pm »

Dette blir jo ALLTID diskutert i rat-looktråder. Hva er vitsen? Vi har vel allerede skjønt at smaken er som baken. Litt kjedelig om man i ALLE cal-look-, dragrace-, resto-, bygge- og SCCtråder skulle si: "Hvorfor i all verden gjør dere dette med bilene deres? De skal jo være originale og kun brukes til å kjøre til og fra butikken. Jeg liker ikke store dekk og motorer og biler som går fort... blablabla".
Det samme som i orginaltråder der "alle" skriker etter senking og motor.. Men er helt enig i at det ikke har veldig mye for seg å diskutere det men fra tid til annen må en bare kommentere det.. Og selv om jeg ikke liker rat-lookere betyr ikke det at jeg ikke synes det ser bra ut.
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #17 på: oktober 14, 2009, 00:30:22 am »

Noen har vel lyst til å betale for rust, mens andre betaler for å få fjernet rust.
Det blir jo trist om 5-10 år når disse "rat lookerne" er dødsdømte pga rust, så hver eneste bil man kan redde fra å bli et slikt opphuggingsobjekt er jo bare positivt.

Har du lest om bilen? Det er en pan-off resto Blunker

Er nok like strøken denne som mange blanke show-vinnere. Eneste forskjellen er at han som har restaurert denne har valgt å la patinaen være urørt på selve karosseriet. Klok mann. Sjela er bevart og bilen er redda.

ovjee! men DU vet vel tilfeldigvis ikke hvor jeg kunne lest om denne?

Ultra VW Mai 06 Glad Bra nummer. Reportasje om Splitmans Thundersodd også!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #18 på: oktober 14, 2009, 00:33:57 am »

Har du lest om bilen? Det er en pan-off resto Blunker

Det er nok et unntak i slike tilfeller som dette.
...og uansett hvor mange ganger folk prøver å fortelle meg at rust ser kjempeflott ut, så klarer jeg faktisk ikke å la være å tenke at det ser totalt pyton ut.

Da er det bra vi har ulike forum for ulike smaker, så slipper vi å rakke ned på hverandres look Blunker
Er mange som ikke skjønner greia med sharmy patina (rust om du vil), men tror ikke de som kjører stilen bryr seg så mye om det!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #19 på: oktober 14, 2009, 01:51:08 am »

Her blir vi nok ikke enige, gitt! Dessuten vil jeg jo ikke si jeg rakker ned på noen, bare bemerker at en slik trend kan på lang sikt være skadelig for bilene og jeg synes det er synd om det blir slik at flere biler forsvinner pga rustproblemer pga denne trenden.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #20 på: oktober 14, 2009, 02:10:44 am »

Skjønner poenget ditt.

På den andre siden så har nok mange "vrak" blitt reddet pga denne looken. Dra den ut av skogen, fiks det som må fikses, senk og kos deg med bilen. Mulig de ikke varer evig, men bedre at de er på veien enn i skogen ihvertfall Glad

Jeg er ikke selv noen stor fan av gjennomrusta biler. En perfekt rat-looker for meg har fin patina (overflaterust, solbrent, naturlig matt i lakken osv) som viser at det er en gammel bil som har vært igjennom en del i løpet av 50-60 år. Rusthull og slikt som kan drepe bilen må seff tas før det blir for ille Glad

The Biatsj er et godt eksempel!

Vi blir nok ikke enige, men det er litt gøy å diskutere da Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #21 på: oktober 14, 2009, 07:54:49 am »

Her blir vi nok ikke enige, gitt! Dessuten vil jeg jo ikke si jeg rakker ned på noen, bare bemerker at en slik trend kan på lang sikt være skadelig for bilene og jeg synes det er synd om det blir slik at flere biler forsvinner pga rustproblemer pga denne trenden.

Når biler når opp i denne prisklassen her er det ikke så stor fare for at rusten tar livet av dem med det første. Ikke så mange som kjøper bil i denne prisklassen og setter den ut i skogen igjen. Er den først på veien og satt i stand som denne, holder den i allefall i 50 år til. Tror at sprøytesparkel og lakkpest fra 80-90 tallet har tatt livet av flere biler enn patina noen gang har gjort. I min hverdag er patina ikke det samme som at bilen mangler kanaler eller at man ser rett i asfalten når man kjører, det er en finish ting. Smaken kan selvfølgelig diskuteres til det uendelige, akkurat som som fargevalg  Blunker
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #22 på: oktober 14, 2009, 07:56:46 am »

Nå ern solgt
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #23 på: oktober 14, 2009, 09:19:09 am »

Her blir vi nok ikke enige, gitt! Dessuten vil jeg jo ikke si jeg rakker ned på noen, bare bemerker at en slik trend kan på lang sikt være skadelig for bilene og jeg synes det er synd om det blir slik at flere biler forsvinner pga rustproblemer pga denne trenden.

Når biler når opp i denne prisklassen her er det ikke så stor fare for at rusten tar livet av dem med det første. Ikke så mange som kjøper bil i denne prisklassen og setter den ut i skogen igjen. Er den først på veien og satt i stand som denne, holder den i allefall i 50 år til. Tror at sprøytesparkel og lakkpest fra 80-90 tallet har tatt livet av flere biler enn patina noen gang har gjort. I min hverdag er patina ikke det samme som at bilen mangler kanaler eller at man ser rett i asfalten når man kjører, det er en finish ting. Smaken kan selvfølgelig diskuteres til det uendelige, akkurat som som fargevalg  Blunker

Godt poeng!
Bobla mi ruster bokstavelig talt bort på de steder som det tidligere har vært "reparert" med sparkel, filler osv.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!