mars 28, 2024, 15:22:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rat look emne.  (Lest 27145 ganger)
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« på: august 24, 2011, 14:22:25 pm »

Har en T1 -63/64 som har vært under sveising etc i 3 år. På denne tiden er bilen blitt full av sveisemerker i lakk, dritt og støv både innvendig og utvendig. Planen var at denne bilen skulle bli strøken, men etter å ha sett en del bilder av rat look, har jeg bestemt meg for at den skal bli en fremtidig rat looker. Tenkte å sveise inn nytt frontstykke grunnet noe rust langs kant og et litt redusert fangerfeste ene siden, men dropper det, da blir bilen for strøken.
Nå er bilen nesten ferdig sveist rundt om, bunn er ferdig og strøken.
Hva gjør jeg med de stedene som er sveist og som vil komme til syne selv om skjermer etc er montert, grunne de å la det være slik, ikke grunne og la det ruste?
Lakken generelt er sliten, tildels omlakkert og oppsprukket, synes etterhvert at det ser kult ut.
Bilen skal senkes fremme og bak på originale felger/dekk.
Forslag til videre transformering?
Her er bilde av før jeg begynte restaureringen. http://www.srvwk.com/e107_files/public/1239132563_7_FT428_025.jpg

Bilen er pen langt i fra, men langt i fra pen.
« Siste redigering: august 31, 2011, 08:43:26 am av Ketil S. » Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Po
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: september 10, 2011, 19:21:21 pm »

Skal den senkes en del ville jeg valgt å gå ned i dekkstørrelse.
Et takstativ med div gammel tjafs på hører jo hjemme på en rat.
Og syns ikke en skal sveise og holde på så mye på en rat, hvis ikke det er hull, eller det trengs i forhold til bæring!
Men ta og dusj over med noe owatrol slik at det ikke fortsetter å ruste så fort..

Angående senk, synes jeg personlig at en rat skal være "slammed" altså en asfaltskraper Blunker
Loggført

67 1500 m/1300dp, asfaltskraper
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #2 på: september 12, 2011, 13:46:45 pm »

Sveisingen er for å få den "hel". Var enormt med rusthull i bilen!
Den skal bli lav. Takgrinden byttet jeg bort mot to dører og en skjerm til bilen! Får fatt i ny!
Sveiste noe igår, så nå er den nesten ferdig.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: september 12, 2011, 14:10:03 pm »

Hell på bremseveske, alternativt litt bensin noen steder og sett på fyr på den. (Under kontroll) Eller slip ned til stålet, ta ei ryggsprøyte med sjøvann og dusj over hver dag. Når du har fått rette patina over alt, kan du ta på owatrol for å holde kontroll på rusta.
Tror det blir bra. Hadde ikke formula Vee`en vært så ny, ville jeg lagd rat av den og.. Men har aldri sett en rat med elefantlykter...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #4 på: september 12, 2011, 14:36:20 pm »

Har du noe bilder snart Ketil Blunker
Loggført

1961 T1 - Custom
Po
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #5 på: september 13, 2011, 18:42:36 pm »

Blir vel litt mye med å slipe hele bilen til stålet syntes jeg !

Men litt sliping rundt omkring til grunning, evt ned til stålet noen få steder er i mine øyne kulest. Ellers så slår jo orginal patina, fake any given day!
Loggført

67 1500 m/1300dp, asfaltskraper
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #6 på: september 15, 2011, 17:32:45 pm »

Helle på bremsevæske og bensin er juks, da er det bedre å pusse ned til stålet ett par steder og helle på unicorn piss!
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #7 på: september 16, 2011, 11:04:28 am »

Tar lite bilder Kjetil!
Ytterkanal og skjermbue er ferdig. Må slipe ned og grunne. Deretter er det igjen et lite stykke under kanal og 2 steder innvendig ved innerskjerm. Tar vel 2 timer med arbeid så er det ferdig.
Lakken på bilen er kjekk den, patina og nyere lakk som ikke det finnes skinn i, matt og fæl, ca.3 mm tykk lakk. Bilen har nok vært omlakkert for en god del år siden. Ser ut som om det er gjort i 30 varmegrader i frisk nordvest!
Skal snart hente hjem bunnen for å begynne montering.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #8 på: september 16, 2011, 13:07:12 pm »

Lenge siden jeg har sett bilen, derfor jeg spurte om bilder :-)

Spent på hvor mye arbeid du endte opp med til slutt.
Loggført

1961 T1 - Custom
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #9 på: september 17, 2011, 12:20:19 pm »

Skulle aldri ha gått så langt i restaureringen som jeg har gjort! Har brukt altfor mye penger på sveising og deler.
Nå er den mer eller mindre hel, kun litt sveising nå så er den snart klar for montering.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Håkon
Seniormedlem
****
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #10 på: september 17, 2011, 14:32:09 pm »

Skulle aldri ha gått så langt i restaureringen som jeg har gjort! Har brukt altfor mye penger på sveising og deler.
Nå er den mer eller mindre hel, kun litt sveising nå så er den snart klar for montering.

Selg 03`en, bruk penga på å lakke bilen og du vil ha glede av en fin bil i mange år.
Synd å stoppe nå.

Loggført

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #11 på: september 21, 2011, 09:20:46 am »

Sant nok, men har litt mer til overs for 03!
Vi får se hva det blir. -63`en kan bli kjekk som rat look slik den ser ut nå.
Skal jeg få det optimalt ligger det mange timer foran meg med sparkling og sliping etc etc. Da må jeg ta hele innertaket +++++. På 03` en trenger jeg kun litt sveis og lakk så er den fin. Mye billigere det!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #12 på: september 21, 2011, 13:58:06 pm »

Og av og til er det smart å steppe litt tilbake å se objektivt på alt, skaffe seg den hele og fulle oversikten.. Er det billigere å kaste hele prosjektet, så er det èn side av saken. En annen side er at kulturarven vår til kommende generasjoner ødelegges. Så en god løsning kan være å gi det videre for en billig penge til noen som orker å gjøre mer, og finne noe annet som passer bedre.
Jeg forstår godt hva jeg skriver her, men er ikke smart nok til å følge mitt eget råd selv.  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #13 på: september 21, 2011, 14:22:42 pm »

Bilen er blitt fikset så godt det lar seg gjøre. Beholder jeg den som rat look kan jeg få mye glede, men dersom noen har lyst å fikse den opp til original el. er det en lett sak, da sveisearbeidet er gjort, så en trenger kun penger til lakk, tepper etc. Akkurat det har jeg ikke ork til eller penger til. Vi får se hva som skjer.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #14 på: september 21, 2011, 17:46:18 pm »

er det noe bilder eller?
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #15 på: september 21, 2011, 19:23:23 pm »

Jeg leste et annet sted her at det var bilder som gjaldt. Hadde man ikke det så var det heller ikke sant det man sa Gliser
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #16 på: september 22, 2011, 07:20:47 am »

Bilen ser så jævlig ut at den ikke er verdt å ta bilde av!  Kult
Er ikke så flink å ta bilder av det jeg holder på med, skal få tatt noen ikveld, da skal jeg ut å fikse/sveise litt til, så er bilen ferdig ift.det.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #17 på: september 22, 2011, 14:14:19 pm »

Nei, men jeg er veeeldig flink til å ta bilder av det jeg holder på med, så da er gjennomsnittet bra!


* ks.jpg (71.87 KB, 1000x633 - vist 748 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #18 på: september 22, 2011, 16:21:08 pm »

 Gliser
Loggført

1961 T1 - Custom
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #19 på: september 22, 2011, 18:31:13 pm »

Nei, men jeg er veeeldig flink til å ta bilder av det jeg holder på med, så da er gjennomsnittet bra!
google chrome  ?   Osteaktig
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #20 på: september 23, 2011, 19:30:09 pm »

Firefucks (mozzarella)  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #21 på: september 26, 2011, 09:56:05 am »

Noen har tydeligvis bedre tid enn andre!  Gliser Osteaktig
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #22 på: september 26, 2011, 16:44:22 pm »

Noen har tydeligvis bedre tid enn andre!  Gliser Osteaktig
prioritering  Gliser
Loggført
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #23 på: september 26, 2011, 18:38:19 pm »

Noen har tydeligvis bedre tid enn andre!  Gliser Osteaktig

Edit - Martin Blunker

Sier han som er ansatt i Nav ...  Gliser Gliser
« Siste redigering: september 26, 2011, 19:20:25 pm av Lassen » Loggført
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #24 på: september 26, 2011, 19:11:31 pm »

Noen har tydeligvis bedre tid enn andre!  Gliser Osteaktig

Sier han som jobber i Nav ...  Gliser Gliser
Ingen i nav som jobber da Rekker tunge
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #25 på: september 26, 2011, 22:29:35 pm »

nei di har bare en fin tittel de. trygde tekniker  Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #26 på: september 27, 2011, 07:57:11 am »

Stemmer det! Vi har fine titler, grei lønn, gode trygdeytelser, gode fleksitids-/overtidsordninger, sykt god rente på lån, masse kaffi, nettilgang, mobiltlf., gode biler, gode sykelønnsordninger +++, ja i grunnen alt det en VW freak kan tenke seg, slik at vi kan bruke tid på å mekke luftkjølt istedenfor å måtte lese alt sølet i media om oss, ååh det er godt!
 Gliser
« Siste redigering: september 27, 2011, 08:00:03 am av Ketil S. » Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #27 på: september 27, 2011, 11:08:04 am »

Stemmer det! Vi har fine titler, grei lønn, gode trygdeytelser, gode fleksitids-/overtidsordninger, sykt god rente på lån, masse kaffi, nettilgang, mobiltlf., gode biler, gode sykelønnsordninger +++, ja i grunnen alt det en VW freak kan tenke seg, slik at vi kan bruke tid på å mekke luftkjølt istedenfor å måtte lese alt sølet i media om oss, ååh det er godt!
 Gliser
trenger dere folk?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #28 på: september 27, 2011, 14:27:38 pm »

 Gliser Blunker
Nå skal jeg låne med meg litt el.verktøy hjem idag, slik at jeg kan få sveist litt på -63`en! Er så og si ferdig. Litt på innerskjerm som må festes, deretter legge inn en midre plate under kanal. Vips er den ferdig sveist!
Skal ta med kamera idag !!!
« Siste redigering: september 27, 2011, 14:29:25 pm av Ketil S. » Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
RIN94
Medlem
***
Innlegg: 209
Bosted: Rogaland- Nærbø



Vis profil
« Svar #29 på: september 29, 2011, 20:18:57 pm »

Hørres bra ut dette Ketil!  Glad syns jeg så døra på Rangen var åpen her om dagen, men kobla det ikke før jeg var kommet et godt stykke forbi, skulle ellers tatt innom en liten.  Jeg får prøve igjen en annen gang da vis det er iorden  Blunker
Loggført

1300 - 68mod
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!