april 29, 2024, 16:05:20 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Enda et Roadster prosjekt  (Lest 22753 ganger)
skogheim
Medlem
***
Innlegg: 199
Bosted: Bærums Verk



Vis profil
« Svar #60 på: juli 11, 2011, 10:21:43 am »

Jeg kan gå god for all jobb Per Henning gjør både med motorer og på selve bilene. Nøyaktig arbeid uten noen snarveier, og han leverer som han lover! Han er førstemann jeg henvender meg til ved problemer eller når nye planer med bilen dukker opp  Gliser
Loggført

Putrer rundt i en lyseblå cab :-)
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #61 på: august 01, 2011, 19:36:56 pm »

Jeg kan gå god for all jobb Per Henning gjør både med motorer og på selve bilene. Nøyaktig arbeid uten noen snarveier, og han leverer som han lover! Han er førstemann jeg henvender meg til ved problemer eller når nye planer med bilen dukker opp  Gliser

Hei Skogheim. Godt og høre at det er flere som er fornøyd med Per Henning han fortjener all skryt han kan få etter min mening..
Fikk prøvekjørt motoren idag og fy faen for et beist jeg har fått igjen Sjokkert
Verdt hver krone + litt til..
Loggført
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #62 på: august 01, 2011, 20:12:22 pm »

Litt info om hva som bor i motoren:
(Klipt inn etter avtale fra mailen jeg fikk av Per Henning)

Blokk : VW  blokk i fra Brazil . Maskinert for  2332 ccm . Blokka er ny – standard lagere utførelse .

Kam : Scat  C95 – les om info  på denne !!

Lagere : Dobbel trust  kam lagere

Veiv : Scat Volksracer  84  millimeters slag lengde

Råder : Cb performance race rods

Stemplet sett : Mahle total seal   med kjeramisk kant på stempler – smidde så klart

Topper : VW 043  Innsug 42 millimeter . Eksos 37 millimeter . Portet og bearbeidet til alle kunstens regler .Dobble ventil fjærer

Vipper . Forsterka akslinger 1,1-1 i utveksling .

Weber 48 gassere  med tverr stags gass overføring med uniballs .

Innsug : Porta etter alle kunstens regler de også – tilpasset 48 Webere .

Sving hjul ; Lette type Empi – 48 millmeters chrom moly feste  bolt

Clutch ; Kennedy stage 1 .

Lamell : Ny med dødt hjerte  dvs  uten fjærer i hjerte

Støtstenger . Chom moly stål stenger

Støtstangs rør for høyt løftende  kam .

Kam drev  : Nytt

Løftere : Forsterka  heavy duty – må ha disse ved   dobble fjærer

Olje pumpe ; heavy duty  full flows pumpe .

Olje system : Full flow er tatt opp I blokka

Ekstra olje sump – ekstern filter holder – høytrykks hydraulik slanger 

Fordeler : 009 kopi – stift sitter pr dags dato innmontert – stift tåler  ca 6500 omdr før den flyter

Nye tennkabler

Bosch blå Coil

Eksos anlegg ; ukjent – har aldri sett et så grovt anlegg – med det gir en ekstremt flott lyd .

Sikkert mye mer jeg kunne lista opp . Men ut i fra bilder  ser du at dette er en grom motor ,med kunn de beste delene !!

Motorn er totalt :  avbalansert , avveid – utmålt .

 

Loggført
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #63 på: august 01, 2011, 20:52:57 pm »

Bilder med forklaringer fra Per Henning Glad
Her blei vist de fleste bildene og forklaringene borte desverre.. Spørs om bildene blei for store?? Prøver igjen i morgen..


* 011.jpg (141.44 KB, 775x581 - vist 356 ganger.)

* 012.jpg (145.98 KB, 775x581 - vist 371 ganger.)
« Siste redigering: august 01, 2011, 21:22:32 pm av Bjørn_e » Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #64 på: august 01, 2011, 21:07:19 pm »

Flott prosjekt!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
sandvik996tt
Gjest
« Svar #65 på: august 01, 2011, 21:58:30 pm »

Ser bra ut, er det noen spesiell grunn til at det ikke er valgt rett skåret kamdrev ?
Loggført
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #66 på: august 01, 2011, 22:58:19 pm »

Ser bra ut, er det noen spesiell grunn til at det ikke er valgt rett skåret kamdrev ?

Hei Morten. Denne motoren blei kjøpt som en longblokk fra usa. Det ble noen problemer under oppstart så den måtte splittes.
Per Henning fant noen monteringsfeil og en god del som kunne forbedres Gliser For jeg ville gjøre det beste ut av det jeg hadde Glad
Så det er ikke noen annen grunn til at det var det som stod i.
Her er noe av det Per har skrivd som var problemet med den :

"De idiotene som hadde satt sammen motorn , hadde  ikke aksial klaring på veivparti .

De hadde skviset bakre motor lager , slik at veiva gikk tungt rundt .Det gikk heldigvis bra med veiva – koster ca 9000,-

Motor måtte total demonteres . De kom frem flere feil under  demonteringa / se bildene  av dette : topper som ikke var tilpasset  innsug mm

Vippe armene  lå ventilene , derfor tettet de ikke – motor ville derfor ikke ha startet uansett .

Feil i vippe arms geometri . Denne måtte shimses opp .

Forgassere ble total demontert : Her var det feil  i flotør høyde begge veier . Justert riktig etter Weber sin  mål – klaringer .

Det er bare rein skjære flaks at den ikke fikk muligheten til å starte ” Dette ville endt i total havari .

Motor  er kjørt i benk 1 time – kam er innkjørt . Responsen i motorn er helt enorm . "

Loggført
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #67 på: august 03, 2011, 22:37:28 pm »

Litt informasjon og bilder fra Per Henning:

* 012.jpg (145.98 KB. 775x581 - vist 312 ganger.)

Her ser du veiv og råder  under prøve montering . Litt mer bilder av klaringer i blokka kommer på de neste mailene .


* 019.jpg (139.41 KB. 709x532 - vist 322 ganger.)

Her ser du veiv i blokk sammen med kam under prøve montering .
Det skal være  reint og  mer reint når motorn skal settes sammen.


* 011.jpg (141.44 KB. 775x581 - vist 297 ganger.)

Her ser du veiva di under demontering . Lageret ved svinghjulet var så skvisa fast, at det måtte  ” tørnes rundt med rør tang !
Ikke rart at den var tung å dra rundt på starteren !
Som du ser av  bilde er det  H –PRFILS RÅDER . Disse er levert i fra CB PERFORMANCE ! Dyre , men  de beste !!!


* 020.jpg (97.81 KB. 775x581 - vist 321 ganger.)

Her ser hvilken type kam som sitter montert i motorn din : SCAT C95 !
Les  mer om verdiene på denne på Scat sine nett sider ! RÅ KAM !!!
Etter oppstart så merka jeg trygt det kan du si . Motorn har faktisk  respons som i en R-SYKKEL MOTOR !! DETTE KOMMER DU TIL Å MERKE !!!




Loggført
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #68 på: august 03, 2011, 23:10:08 pm »


* 022.jpg (68.84 KB. 442x590 - vist 287 ganger.)

Her kan du se avmerkinga  som måtte portes opp på eksos siden !
Siden du har valgt et eksos anlegg som er så grovt at det sikkert kunne blitt benytta som klakk rør i en normal hus stand!!

* 023.jpg (117.43 KB. 709x532 - vist 371 ganger.)

Her kan du se eksos porten ferdig tilpasset – bearbeidet !
Dette gir effekt , Bjørn !!!

* 034.jpg (141.98 KB. 709x532 - vist 421 ganger.)



Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #69 på: august 04, 2011, 07:12:54 am »

aii.. det så lekkert ut. Hva håper du av effekt på denne? Blir det mer enn min roadster?  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Frederico
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: Lier


Fuck New model cars, we ride`in oldschool


Vis profil
« Svar #70 på: august 04, 2011, 10:50:57 am »

En lekker motor!! Bra det ordnet seg.  Osteaktig

Har du noe dialog med de du kjøpte motoren av? eventuelt erstatning?

Jeg har selv planer om å kjøpe meg en motor fra usa, men ble litt skeptisk når jeg ser hva som skjedde med deg.
Loggført
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #71 på: august 04, 2011, 22:14:57 pm »

aii.. det så lekkert ut. Hva håper du av effekt på denne? Blir det mer enn min roadster?  Blunker

Takker for det Glad Per Henning mente det burde være rundt 180 ærlige hester Gliser
Har vært på en liten prøvetur, kunne vel ikke vært mere fornøyd med resultatet.. Lyd og gassrespons
var helt rått.. Overgår fullstendig storebror som står i garasjen Gliser
Skal ha den i benk når den blir helt ferdig en gang...
Loggført
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #72 på: august 04, 2011, 22:32:17 pm »

En lekker motor!! Bra det ordnet seg.  Osteaktig

Har du noe dialog med de du kjøpte motoren av? eventuelt erstatning?

Jeg har selv planer om å kjøpe meg en motor fra usa, men ble litt skeptisk når jeg ser hva som skjedde med deg.
Takker for det.. Ordner seg allitid for snille gutter vettu Osteaktig
Nei ikke noen dialog. Jeg kjøpte den ikke direkte fra usa men av en kar i bergen som hadde hatt den liggende noen år.. Motoren blei kjøpt som longblokk.
Har hørt nå i ettertid at det kan være litt så som så det du får derfra. Jeg hadde vist vært heldig tross alt for det var vist mye gromme deler i den.. Blei en ekstra kostnadd men nå vet jeg at alt er helt optimalt og ikke minst hva som bor i motoren..
Skulle jeg kjøpt en komplett motor fra usa nå så ville jeg hørt med Kai Elling (os vedlikehold) En kjempe trivlig og hjelpsom kar. Han bestiller ferdige motorer fra Bernie Bergmann. Eller få Per Henning Kilen til å bygge en for deg, det er hvertfall å anbefale.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #73 på: august 05, 2011, 06:06:36 am »

Da blir det to spreke roadstere som vil gå like godt  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #74 på: august 07, 2011, 13:15:20 pm »

Da var det jammen lagt ut en film på youtube av en liten prøvetur..
link:
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #75 på: august 07, 2011, 14:11:11 pm »

Ja da såg kjekt ut Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #76 på: august 08, 2011, 08:18:06 am »

Hei!! Det var kjekt.. Motoren hørtes pigg ut. Håper jeg kan prøvekjøre drivverket mitt også om kort tid.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #77 på: august 24, 2011, 12:15:46 pm »

Morn du. Hva har du gjort med vindusviskere? Jeg kortet ned armene mine 50mm i går, men vinkelen blir liksom så feil...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

TURBO
Gjest
« Svar #78 på: mai 11, 2014, 21:59:40 pm »

Da var det jammen lagt ut en film på youtube av en liten prøvetur..
link:


Hvordan gikk det med dette prosjektet her?
Loggført
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!