mars 29, 2024, 08:49:22 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: gulls 1963 T1 prosjekt noob  (Lest 5112 ganger)
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« på: august 27, 2011, 13:27:54 pm »

Hei og hopp, får legge ut en liten prosjekt tråd her også:
Kjøpte denne race rat lookern av bobble her på forumet, luft avkjølt er forholdsvis nytt for meg har hatt en del vannavkjølt vw, og en 79 transporter som russebil for 12 årsiden (skamfull for at det vart russe bil).

Planene for denne er litt uvisse men først og fremst finne noen gode sett med felger, og litt mindre dekk så man kan sleppe den ned igjen på bakken der den hører hjemme


* corra 069b.jpg (98.17 KB. 416x620 - vist 396 ganger.)


* fjesbobla 001b.jpg (110.49 KB. 938x521 - vist 402 ganger.)

Bilde med meg da desverre

* fjesbobla 014b.jpg (63.37 KB. 541x414 - vist 466 ganger.)


* fjesbobla 001b.jpg (110.49 KB, 938x521 - vist 309 ganger.)

* fjesbobla 014b.jpg (63.37 KB, 541x414 - vist 309 ganger.)
Loggført
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« Svar #1 på: september 22, 2011, 11:05:07 am »

Vurdere litt i denne retningen hvis jeg beveger meg vekk i fra rat looken, men med en litt mørkere grå farge altså den orginale antrasitt fargen.

* tegnet.jpg (24.92 KB. 751x330 - vist 284 ganger.)

Men noen som kan si hvor mye jobb det er og sette på 17" og fortsatt ha den lav? eller er det mest anbefalt med 15" den er korta inn 4" foran

Loggført
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #2 på: september 22, 2011, 11:15:00 am »

Vurdere litt i denne retningen hvis jeg beveger meg vekk i fra rat looken, men med en litt mørkere grå farge altså den orginale antrasitt fargen.
[ Vedlegg ]
Men noen som kan si hvor mye jobb det er og sette på 17" og fortsatt ha den lav? eller er det mest anbefalt med 15" den er korta inn 4" foran
Spør Thoresen:-)
Han har vel hatt 17" escra på ovalen. Er sikkert flere også.
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« Svar #3 på: september 23, 2011, 09:42:13 am »

takker for tipset,mye bra lesning i tråden om ovalen hans =)
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: september 23, 2011, 16:58:30 pm »

Jeg synes bilen er fin som den er .
Loggført

1 up
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #5 på: september 23, 2011, 18:03:45 pm »

Kjempetøff bil! Fint utkast du har laget og, men likte den bedre slik den er!
Kjøp deg heller en til du kan lage slik Gliser hehe
Loggført
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« Svar #6 på: mars 12, 2012, 00:37:01 am »

da har man fått kjøpt seg 15" Brm reps. Fyra også bilen opp i dag, fikk justert litt tomgang så nå romler den godt Glad Bare vente på at snøen går så jeg får den ut av låven og få skrudd littt mer


* brm.jpg (18.71 KB, 340x255 - vist 214 ganger.)
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #7 på: mars 12, 2012, 08:35:13 am »

Kjekk kjerre det der da!
SNØ !?Hæ?
Herlighet, er glad jeg bor i Rogaland da! Har vært ute noen turer å ruslet i bobla mi denne våren/vinteren!
Den bilen der har jo potensiale den da....
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #8 på: mars 12, 2012, 09:54:20 am »

Behold den slik den er..  Grise tøff.. Har du noe peiling hva denne er senket bak.?
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« Svar #9 på: mars 12, 2012, 10:16:05 am »

Ja fortsatt en meter med snø foran låvedøra... :S Men aner ikke hvor mye den er senket bak, bare veit den er senket mer bak en foran for øyeblikket, men skal rette det opp med et par klikk snarest mulig og litt mindre dekk foran.
Han forklarte meg hvordan det skulle gjøres når jeg kjøpte den, men skal vel ærlig innrømme at det er glemt, men tipper det er ganske logisk når jeg får sett under fronten.
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #10 på: mars 12, 2012, 10:43:21 am »

Ville også ha beholdt den slik den er, få jevnet ut senken og litt mer stasj på !  Kult
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Vwwasser
Seniormedlem
****
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad



Vis profil
« Svar #11 på: mars 12, 2012, 21:09:09 pm »

Synes og den er sinnsykt stilig slik den er Glad
Loggført
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« Svar #12 på: mars 12, 2012, 22:36:28 pm »

Den blir nok slik den er ei stund til, blir mest arbeid med flyndra i løpet av sommeren. er jo tross alt et rullende prosjekt Kult
Loggført
tovwair
Supermedlem
*****
Innlegg: 713
Bosted: Sander



Vis profil
« Svar #13 på: mars 12, 2012, 22:38:25 pm »

Sånn gliset er ja. Glad Var kul den.
Fått på hjula eller?
Loggført
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« Svar #14 på: mars 12, 2012, 22:58:13 pm »

nei, glemte å ta med kompresoren i fra verkstedet (lufta ute av vinterhjula) så får ikke jekken under Glad men trur det blir bra
Loggført
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« Svar #15 på: mars 14, 2012, 19:27:32 pm »

Blei litt ivrig og satte på ny hjula, men hadde ikke 2 jekker så jeg fikk ikke justert ned forstillinga..


* 22.jpg (46.95 KB, 480x322 - vist 335 ganger.)

* 23.jpg (46.43 KB, 480x364 - vist 283 ganger.)
Loggført
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« Svar #16 på: mars 26, 2012, 12:45:52 pm »

Hadde i går kveld litt problemer, kom på gårdsplassen hørte et klikk samtidig som jeg subbet på litt grus , så ville ikke bilen gå fremover frykter dette er girkassa, bilen kommer fortsatt i gir men vil ikke kjøre.

Håper på noen tips siden jeg er helt fersk innen boble, skal jekke opp bilen i kveld og se men alltids greit og få noen tips om hva det kan være.kan gjøre feilsøknings prossesen litt kortere Glad
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #17 på: mars 26, 2012, 22:50:18 pm »

Hei:)
Kul boble du har der:D Ser du bor i Hurdal, bor på Toten selv:)
Trenger du hjelp så bare sifra så kommer det ei folkevogn over åsen:)
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« Svar #18 på: mars 28, 2012, 23:20:58 pm »

hei, og takk for det, er ganske ofte over åsen selv, ikke umulig man trenger litt ekspertise hjelp.. da fortiden er preget av vannavkjølt vw..  Glad
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #19 på: mars 29, 2012, 07:41:24 am »

Er vel ofte splines'en i bremsetromlene bak som havarerer, når du har feil vinkel på bakhjulet.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #20 på: mars 31, 2012, 07:50:59 am »

Eller hvis mutteren på tromlen ikke er strammet til med rigtig moment. Enkleste måde at se efter er at starte motoren, sætte bilen i gir og se om akslen går rundt på den ene side. Går den det er det bare å finde en ny trommel (eller 2), pakningssett til hjullager og eventuelt nye hjullagre også. bakhjulslagrene bliver veldig hurtig slitt når man kører med så meget cambervinkel som du gør. Blunker

Men uanset, tøff vogn!
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« Svar #21 på: april 02, 2012, 08:57:34 am »

Takker for gode svar og hjelp, da er 2 nye tromler på vei fra unneberg pluss litt ekstra, så da er vel bilen cruise klar til mai Glad
Loggført
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« Svar #22 på: april 24, 2012, 22:58:39 pm »

en stk trommel montert, og hu er endelig kjørbar igjen

* beeetle baily'.jpg (51.45 KB. 480x360 - vist 299 ganger.)

Loggført
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« Svar #23 på: september 08, 2012, 12:41:47 pm »

Nå som sesongen er på hell, og 4 bremsetromler brukt opp så må jeg vel innse at jeg må skru den opp bak, eller gå inn for luftfjærer, men først ribbes føre eu kontroll

* bon.jpg (50 KB. 612x612 - vist 246 ganger.)

Loggført
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« Svar #24 på: mars 29, 2013, 12:05:32 pm »

Da begynner endelig snøen å tine, men viser seg at jeg må ha nybremsetrommel igjen, trur kansje jeg skal heve den og så montere  den med rett moment, håper da trommelen vil holde litt lenger enn 2 mil..
Den må jo heves uansett pga EU

* boble1.jpg (93.05 KB. 792x600 - vist 243 ganger.)


* oble2.jpg (86.81 KB. 800x585 - vist 226 ganger.)

Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!