november 01, 2024, 01:25:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bilde av boblemotor med varmekamera.  (Lest 2535 ganger)
Raymond
Medlem
***
Innlegg: 149
Bosted: Halden



Vis profil
« på: april 17, 2008, 21:27:07 pm »

Vi har et varmekamera på jobben (bruker det til daglig for feilsøking/reparasjon på elektronikk....), og måtte jo sjekke hvordan boblemotoren så ut etter bruk  Kult Desverre veldig små bilder, men ganske detaljerte. Varmeste punktet er eksospottene (ca 300-350 grader, det hvite), mens resten av motoren holdt rundt 50 grader. Legg merke til strålevarmen opp der røra skulle gått fra viftehuset og ned til varmepottene. Sjekk også hvor kald forgasser er, ikke noen fare for vapor lock der gitt.... O



* Engineheat1.jpg (75.05 KB, 160x120 - vist 796 ganger.)

* Engineheat2.jpg (75.05 KB, 120x160 - vist 721 ganger.)
« Siste redigering: april 17, 2008, 21:31:10 pm av Raymond » Loggført

Den er IKKE søt, den er tøff!!!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: april 17, 2008, 23:26:53 pm »

Tøfft Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #2 på: april 21, 2008, 21:31:06 pm »

Stilig, og god idé!

Ville trodd at det hadde vært mer varmeutslag på forvarmingsrørene. Ser ut som det bare er nedre del som er varme. Hmm...
Loggført
Raymond
Medlem
***
Innlegg: 149
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #3 på: april 21, 2008, 22:08:28 pm »

Kom over en lengre avhandling om forvarmingsrørene på thesamba.com igår, og virker som det er VELDIG vanlig at de tetter seg helt med sot og dritt slik at du ikke får skikkelig/ingen gjennomgang... Og masse gode (og mindre gode....) ideèr på hvordan de skal gjøres rene selvfølgelig. Anyhow så fikk jeg intrykket av at de sitter der for en grunn, og at de absolutt bør holdes åpne. En del som mente at du fikk dårligere forbrenning/høyere forbruk hvis de var tette pga at forgasseren ikke oppnår riktig arbeidstemperatur. Og rikitgnok er den jo ganske kald på bildene mine...
Loggført

Den er IKKE søt, den er tøff!!!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: april 22, 2008, 13:20:46 pm »

Hvor god gjennomstrømning det er på forvarmingsrøret kan ha med hvilken eksospotte som sitter på bilen. På mange effektanlegg er ikke hull i flensene engang.
Loggført

Speed is no substitute for direction
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #5 på: april 25, 2008, 23:28:24 pm »

...Anyhow så fikk jeg intrykket av at de sitter der for en grunn, og at de absolutt bør holdes åpne. En del som mente at du fikk dårligere forbrenning/høyere forbruk hvis de var tette pga at forgasseren ikke oppnår riktig arbeidstemperatur. Og rikitgnok er den jo ganske kald på bildene mine...

Finnes ikke en unødvendig del på en boblemotor! På Jeans'en min var rørene tett, og på kald motor gikk den ikke bra. Fikk tak i et nytt innsug med åpne rør fra en hyggelig fyr, og nå funker den helt greit.

Hensikten med forvarmingsrørene er å redusere faren for at bensindampen fra forgasseren, på vei ned gjennom det lange innsuget, ikke skal kondensere. De siste modellene ble til og med levert med doble rør for å sikre god oppvarming av innsuget.
Loggført
Adax (Buskebil)
Seniormedlem
****
Innlegg: 329
Bosted: Kongsberg


"Aeris tepesco plebis plaustrum"


Vis profil
« Svar #6 på: april 26, 2008, 20:24:13 pm »

en fin måte og åpne forvarmings rørene på er og bruke en gammel clutch kabel og en drill.   Blunker
Loggført



Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #7 på: april 27, 2008, 11:36:10 am »

Likner på tipset jeg leste på thebugshop - ta en gammal wirebit, flis den opp litt i ene enden, monter i drill, og bzzzzzzzzzzzzzz!
Loggført
Raymond
Medlem
***
Innlegg: 149
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #8 på: april 27, 2008, 18:29:00 pm »

Og kjør drillen feil vei..... Ellers vikler wiren seg bare helt opp...
Loggført

Den er IKKE søt, den er tøff!!!
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 27, 2008, 18:38:30 pm »

Må komme med en liten varsku når det gjelder wire på drill...
Ikke gi full pinne med drillen og dra wiren ut av røret. Den får en vanvittig piske-effekt når det er nok wire på utsiden av røret til at sentrifugal-kraften tar over Blunker
Ta på deg en god hanske og hold wiren som kommer ut av rører stødig nok til at det ikke roterer ut av senter.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!