mars 28, 2024, 19:27:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: VW 1200 Racerbil ;)  (Lest 6501 ganger)
larsstea
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Arendal


Turboprosjekt


Vis profil
« på: august 28, 2011, 18:53:19 pm »

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av bilen her også. Jeg har en prosjekttråd på http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=2152.0, så det er nok bare de store oppdateringene som blir vist her. Planene fremover nå er å få i fuelcell, det andre racingsetet foran, sveise sete/hattehyllerigg bak og lage bakseter, montere vindusheiser, bytte bremselysbryter (måtte lage en provisorisk en bak pedalen da jeg skulle prøvekjøre..), rydde litt i ledningene, støydemping og dørpaneler.. puh, har en del igjen skjønner jeg Sjokkert


Venter på nye framskjermer fra Creative CarCraft som kommer til å dekke hjula litt bedre. Forhåpentligvis nok til å hive på skiver også:)
De som står på nå er hjemmebreddet en tomme.










Vippeanordningen funker fint og det er god plass til å komme inn i baksetet. Det er også skinner for å justere frem og tilbake.

Bilen er på ingen måte strøken, og det vil den ikke bli på en stund heller. Hele bilen har vært i fra hverandre og det tekniske er bra. Til neste år skal ny motor med turbo og efi, og deretter litt elektronikk. Etter det blir det kanskje tid til å gi lakken en skikkelig finish.

Loggført
Vwwasser
Seniormedlem
****
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad



Vis profil
« Svar #1 på: august 28, 2011, 23:27:10 pm »

Tøff bil  Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: august 29, 2011, 08:15:29 am »

Ser godt ut.  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: august 30, 2011, 10:27:14 am »

Tøff bil! Jeg hadde vel muligens gått for en tomme smalere forstilling for å få fordekkene "i hus". Får skikkelig Herbie følelse av denne bilen.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Frederico
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: Lier


Fuck New model cars, we ride`in oldschool


Vis profil
« Svar #4 på: august 30, 2011, 13:48:51 pm »

Meget strøken bil!  Osteaktig
Liker veldig godt 60 talls race preget med feite dekk og nok profil.
Fortsett og oppdater! Vil se mer av beistet
Loggført
larsstea
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Arendal


Turboprosjekt


Vis profil
« Svar #5 på: august 31, 2011, 05:58:31 am »

Tøff bil! Jeg hadde vel muligens gått for en tomme smalere forstilling for å få fordekkene "i hus". Får skikkelig Herbie følelse av denne bilen.
Takk, jeg har bestilt samme framskjermene som på NASCAR-Herbie, så jeg håper de vil dekke hjula greit:)
Loggført
larsstea
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Arendal


Turboprosjekt


Vis profil
« Svar #6 på: september 01, 2011, 17:08:26 pm »

I dag kom framskjermene fra USA og jeg pakket opp pakker som om det skulle være juleaften..  til min store irritasjon var begge skjermene knekt på midten. Tok dem med ned på Posten, men de henviste bare til for dårlig pakking og at jeg måtte ta kontakt med avsender. Sjelden jeg irriterer meg, men i dag er en av de dagene  Sint







Hvis ikke jeg kommer noen vei med dette, så får jeg prøve å få en lokal båtbygger eller noe til å fikse dem, men det blir jo ikke det samme. Jeg setter dem uansett på bilen så jeg kan få den på EU-kontroll.



Men skjermene var fine da...
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: september 03, 2011, 22:09:10 pm »

Det fikser du lett selv. Biltema har vevd glassfiber 10cm striper.
Slip inni og utenpå nesten gjennom skjermen, legg på 3lag på hver side, slipe og sparkle.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: september 04, 2011, 00:30:34 am »

RÅ BIL!

langt mellom bobler med skikkeleg bredde på framfelgane Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
larsstea
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Arendal


Turboprosjekt


Vis profil
« Svar #9 på: september 04, 2011, 11:50:43 am »

Formula Vee: Ja det ordner seg.. ble bare så utrolig sur når jeg fikk dem i posten. Men, er ikke langsur så nå er alt bra igjen:)
Tistlo: Takk:)

Jeg kommer til å starte en motortråd til denne bobla her på forumet. Motoren skal ikke tas i bruk før til neste sommer, men jeg vil begynne å samle deler og erfaring allerede nå så jeg kan ha god oversikt og gode planer når motoren skal settes sammen. Motoren skal være standard 1600 helst uten innvendige modifikasjoner, men muligens smidde stempler i original størrelse. Jeg har en dualport stående. Ekstern oljekjøler (under bilen tror jeg) og filter. Vannkjølt intercooler med radiator og vifte under bilen. E85 er ikke særlig aktuelt enda da jeg ikke gidder å reise til Kristiansand hver gang jeg skal fylle;) Turbo og Megasquirt EFI. Har sett på gsxr throttlebodies, men får se hva slags tilbakemeldinger jeg får i tråden.
Loggført
larsstea
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Arendal


Turboprosjekt


Vis profil
« Svar #10 på: september 29, 2011, 13:32:58 pm »

Begynner å ordne seg med lyd  Gliser


By larsstea at 2011-09-27


By larsstea at 2011-09-27


By larsstea at 2011-09-27
Loggført
larsstea
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Arendal


Turboprosjekt


Vis profil
« Svar #11 på: september 25, 2012, 21:28:28 pm »

Nå har bilen vært på veien og blitt brukt regelmessig (også i vinter;) i et år:)
Må si at jeg er fornøyd med at jeg bestemte meg for å ha boble som nummer to-bil. Bortsett fra en gammel forsterker som tok fyr og
et par dårlige kontakter ifm frontlysene har den gått som en klokke i all slags vær;)
Jeg er ganske sikker på at man må ut med betydelige summer for å få en ny bil som genererer like mye oppmerksomhet og
samtaler med fremmede mennesker. Det virker som om de fleste over 35 har et eller annet forhold til bobla og jeg har blitt stoppet av alt fra 80 år gamle damer til businessmenn i dress som vil fortelle sin egen historie. En dag kom det en lokal finansmann bort til meg og fortalte at han hadde pendlet til studiene sine i Bergen med boble som ung. Da han skjønte at jeg var på vei bort fra bilen og ikke skulle kjøre, spurte han om jeg ikke kunne starte den litt så han kunne høre lyden igjen.
Jeg har blitt så vant til å kjøre boble nå at jeg noen ganger tar meg selv i å hilse på bobler når jeg kjører Outlanderen Osteaktig
Jeg er sikker på mange av dere kjenner dere igjen i dette, og er like glade for at dere også kjører rundt i verdens beste (men kanskje ikke mest komfortable eller praktiske) bil Glad

Legger ved noen stemningsbilder.
Bildene er tatt for to uker siden da broren min ville ut og teste den nye vidvinkellinsen sin.




Loggført
Tucabi
Juniormedlem
**
Innlegg: 85
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 04, 2012, 19:28:38 pm »

Fy faen for en fin bil  Gliser Gliser Gliser Gliser Digger det nest siste bilde der Gliser
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #13 på: oktober 04, 2012, 21:41:15 pm »

Knall tøff

Loggført
larsstea
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Arendal


Turboprosjekt


Vis profil
« Svar #14 på: oktober 04, 2012, 22:32:43 pm »

Takk for kommentarer:)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #15 på: oktober 04, 2012, 23:47:51 pm »

mulig du har nevnt da, men kva er bredde på felg + dekkstørrelse på denne? Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
larsstea
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Arendal


Turboprosjekt


Vis profil
« Svar #16 på: oktober 05, 2012, 07:59:25 am »

mulig du har nevnt da, men kva er bredde på felg + dekkstørrelse på denne? Kult

Det er 7” med 225/55 foran og 8" med 295/50 bak.
Akkurat passe understyrt Blunker
Loggført
RIN94
Medlem
***
Innlegg: 209
Bosted: Rogaland- Nærbø



Vis profil
« Svar #17 på: oktober 05, 2012, 10:16:01 am »

Denne var rå!!!  Gliser
Loggført

1300 - 68mod
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #18 på: oktober 05, 2012, 21:45:50 pm »

Rått stuk på denne Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!