november 01, 2024, 02:03:35 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: TUV-papirer på formuling ratt  (Lest 2466 ganger)
David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« på: august 29, 2011, 08:22:20 am »

hei
hvor finner jeg TUV papirer på formuling france ratt?
bobla skal snart på godkjenning.
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: august 29, 2011, 09:21:03 am »

Har du bilde av det? Tror du de bryr seg om det?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #2 på: august 29, 2011, 09:30:21 am »

greit å være på den sikre siden, bilen har ikke vært godkjent siden 91'
legger ut bilde når jeg kommer hjem i kveld.
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: august 29, 2011, 09:36:28 am »

hvis bilen din er fra 1967 så tror jeg ikke de har hjemmel til å bry seg. Det var ingen krav til kollisjonsbeskyttelse etc på den tiden.
Loggført
David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #4 på: august 29, 2011, 11:30:17 am »

neinei, men det er kjekt å ha sånn i tilfelle..
vet noen hvor jeg kan finne det?
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 29, 2011, 15:53:45 pm »

har aldri hørt om TÜV papirer på ratt, og om bilen er eldre enn fra 67 har de ikke noe de skulle ha sagt.. har "sportsratt" i min 67 og er ikke noe stress
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #6 på: august 29, 2011, 17:18:28 pm »

Eneste kravet til rattet på en 67-modell er en viss minimumsstørrelse på rattet, og at det ikke faller av hvis du røsker skikkelig tak i det.
Loggført
Blue bug
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil
« Svar #7 på: august 29, 2011, 20:52:56 pm »

Hvis du har et Formuling 1 rat  er d ikke helt lov og bruke d fordi d ikke knekker når du koliderer å får d i brystet.Er mei blitt fortalt da jeg spurte på Torshov om de forhandlet et slikt rat. Men jeg har fått tak i et og bruker det, har aldri vert bemerket på kontroll hos BT
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #8 på: august 29, 2011, 21:52:39 pm »

Hvis du har et Formuling 1 rat  er d ikke helt lov og bruke d fordi d ikke knekker når du koliderer å får d i brystet.Er mei blitt fortalt da jeg spurte på Torshov om de forhandlet et slikt rat. Men jeg har fått tak i et og bruker det, har aldri vert bemerket på kontroll hos BT

Godt mulig at det ikke er lov å bruke på nyere biler, men til en 67-modell er kravene til rattet helt enkle og veldig grunnleggende.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: august 30, 2011, 09:15:04 am »

Jeg har et Formula Vee ratt, og der er det ekstra langt nav med krympesone.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!