april 30, 2024, 06:02:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: HMK-treff på Trandum 9.-11.9.  (Lest 3078 ganger)
EspenN
Medlem
***
Innlegg: 119
Bosted: Lena



Vis profil
« på: august 30, 2011, 20:21:26 pm »

Minner om jubileumstreffet på Trandum andre helg i september.Er det noen fra oss som har planer om å delta?
Kan hende jeg kjører innom en liten tur på lørdag hvis jeg får tid, men ingen overnatting på meg.

Se link.

 http://www.hmkf.no/Customers/hmkf/documents/Nyheter/jubileumstreff_annnonse.pdf

EspenN
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: august 30, 2011, 22:02:32 pm »

GRATULERER MED LEDERJOBBEN!

For egen del så er Høstmarked Ekeberg og VW Klubben prioritert i år. Dette treffet er jo helga før.
Også en samling over grensa den samme helga, er også en spennende oplevelse, men den faller også ut i år.

Håper terminlista kommer tidlig til neste år slik at en kan prioritere de treffene som er aktuelt å besøke. Felles reise er jo topp.

« Siste redigering: august 30, 2011, 22:09:26 pm av svenole » Loggført
EspenN
Medlem
***
Innlegg: 119
Bosted: Lena



Vis profil
« Svar #2 på: august 31, 2011, 20:44:24 pm »

Takk Sven Ole!
Noe teknisk geni blir jeg jo aldri, men jeg får prøve å gjøre så godt jeg kan på andre områder.

EspenN
Nyvalgt leder VSN
Loggført
EspenN
Medlem
***
Innlegg: 119
Bosted: Lena



Vis profil
« Svar #3 på: september 11, 2011, 11:09:23 am »

Jeg kjørte innom HMK treffet i helgen på vei hjem fra hytta. Kübelen gikk for øvrig 16 mil den dagen helt uten problemer! Dette treffet er helt klart interessant for oss. Jeg hadde treffets eneste Kübel og det var veldig stor interesse for den. Hadde vi vært flere Kübeler og i tillegg en Schwimm eller to hadde vi vel "kuppet" hele greia  Glad.
Selv om jeg hadde treffets eneste Kübel var jeg langt fra alene tysk, "Hamargjengen" med Hanomager og Stoever samt et par Opel Blitz er faste deltakere på dette treffet slik at jeg fikk noen nye kontakter som jeg tror blir nyttige fremover.

I tillegg var det selvfølgelig mengder av amerikansk utstyr samt et ukjent antall "Volvojeeper".

Dette treffet er også veldig familievennlig. For meg så det ut til at de fleste hadde med seg både kone og unger.

Har jeg anledning møter jeg helt sikkert opp neste år, forhåpentligvis ikke som den eneste fra VSN.

EspenN

Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: september 11, 2011, 14:42:37 pm »

Du har helt rett. Vi er 100% ønsket på militære kjøretøyhistoriske treff og vi bør bidra. Historisk blir det skjevt når de europeiske produsentene uteblir. I tilegg er vi skjeldene og få og derfor blir vi tatt spesielt godt vare på.

Jeg tror det er viktig å få nye eiere av vk2 kjøretøyer med i VSN, det vil trekke opp aktivitesnåvået og berike slike treff. I tilegg er det vel fint med sosialt fellesskap og utveksling av kunskap innen denne kjøretøy hobbyen.

Jeg håper vi kan samle oss til felles oppmøte på slike treff. Det er friluftsliv og veldig morro. Og ikke minst, vi har også spennende kjøretøyer til å bidra med på treff.

Lag terminliste i god tid så vi kan samle oss på noen prioriterte treff?

Bilde fra US infanteriavd. 317. 80 div. Blue ridge. Kasert etter endt tjeneste.


* 14vnqef[1].jpg (21.97 KB, 600x322 - vist 269 ganger.)
« Siste redigering: september 11, 2011, 14:59:47 pm av svenole » Loggført
DeMil
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Tønsberg


Tjøme 2016


Vis profil
« Svar #5 på: september 12, 2011, 00:56:24 am »

Det har lenge vært snakk om å "forene" de tyske kjøretøyene på ett treff.
Jeg har selv hatt flere samtaler med "Hamargjengen" og vi har pratet om å ha ett felles treff med Kübel, Schwimm., Hanomag, Stoever og ellers andre tyske kjøretøyer.
Det hadde vært supergøy.

Da foreslår jeg at vi samles på "Høytorp-treffet" til neste år  Gliser

Derek
Loggført
EspenN
Medlem
***
Innlegg: 119
Bosted: Lena



Vis profil
« Svar #6 på: september 12, 2011, 08:06:45 am »

Jeg har fått litt kontakt med et par av dem og tar dette videre.

EspenN
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!