Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« på: august 31, 2011, 21:33:17 pm » |
|
Da er det tid for å lage en tråd på mitt prosjekt..  Starter med noen inspirasjons bilder som fikk meg til å bli Boble frelst på nytt, etter kollisjonen med den Røde W5568.
 sema88_01.jpg (48.49 KB. 480x360 - vist 310 ganger.)
 Airkewld...jpg (89.22 KB. 640x427 - vist 175 ganger.)
 Bug 1.jpg (72.99 KB. 640x408 - vist 180 ganger.)
 Airkewld.....jpg (103.91 KB. 640x480 - vist 176 ganger.) Planlagte tinger med prosjektet:Fargen blir ca som denne men med lyse grått felt på dører (tofarget) Syre duppe bunnplate, galvanisert og pulverlakkert. Komplett Air Ride Kit fra Airkeweld T4 2800cc
|
|
« Siste redigering: september 07, 2011, 15:47:56 pm av Reinsbukken »
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #2 på: september 01, 2011, 13:34:19 pm » |
|
håper ikke det var pga speila at lysta på luft kom tilbake   Speila var dritstygge.. og jeg har oval bakrute som er finere synes jeg.. 
|
|
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #3 på: september 03, 2011, 22:21:57 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: september 10, 2011, 10:06:49 am av Reinsbukken »
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #4 på: september 03, 2011, 22:37:04 pm » |
|
Var også en tur på Sunndalsøra og henta en 54 Oval med rustfri bunnplate.. Dette er et bilde fra når han henta den 
 111_01.jpg (121.7 KB. 640x426 - vist 249 ganger.) Da er den kommet hjem til meg..
 DSC_0125.jpg (120.54 KB. 640x480 - vist 215 ganger.)
 DSC_0126.jpg (142.33 KB. 640x480 - vist 212 ganger.)
 DSC_0127.jpg (78.11 KB. 640x480 - vist 179 ganger.)
 DSC_0128.jpg (131.88 KB. 640x480 - vist 185 ganger.)
 DSC_0129.jpg (123.53 KB. 640x480 - vist 155 ganger.)
 DSC_0130.jpg (108.96 KB. 640x480 - vist 157 ganger.) Måtte rydde i garasjen etter alt rot etter påbygging av hus.. Og vips var det plass til to bobler 
|
|
« Siste redigering: september 10, 2011, 10:01:13 am av Reinsbukken »
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #5 på: september 13, 2011, 20:55:58 pm » |
|
Hei.. trenger noen råd.. Jeg har en 54 ragtopp og en 54 vanlig oval og skal bruke gulvet i ovalen og flytte over ragtopp karosseriet på den, bør jeg beholde karosseri nr på ragtoppen eller ovalen.. 
|
|
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Lundby
Supermedlem
    
Innlegg: 2098
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #6 på: september 13, 2011, 20:59:40 pm » |
|
Hva sier vognkortet på 54 rag??54 eller 60 og noe.Hvis svaret er det jeg tror skal du bruke fra den sorte for og slippe eu
|
|
|
Loggført
|
bergrenner TLF 90910383
|
|
|
Wheeler
Supermedlem
    
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold
|
 |
« Svar #7 på: september 13, 2011, 21:26:37 pm » |
|
PM
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #8 på: september 13, 2011, 23:54:04 pm » |
|
Hva sier vognkortet på 54 rag??54 eller 60 og noe.Hvis svaret er det jeg tror skal du bruke fra den sorte for og slippe eu
Forstår det..  det sier 61
|
|
« Siste redigering: september 13, 2011, 23:56:41 pm av Reinsbukken »
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
Railo
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1181
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #9 på: september 14, 2011, 14:05:33 pm » |
|
PM
|
|
|
Loggført
|
 73 Bay
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #10 på: september 14, 2011, 21:32:15 pm » |
|
Det jeg ville ha gjort bruk tiden på karrosseriet og Leit til du kommer over ei Bunnplate med ID Er så mye enklere dette da.er nok mulig å skaffe id på 54-55med rægtop. Id er det siste før lakkering  Mags
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #11 på: september 15, 2011, 16:53:10 pm » |
|
Det jeg ville ha gjort bruk tiden på karrosseriet og Leit til du kommer over ei Bunnplate med ID Er så mye enklere dette da.er nok mulig å skaffe id på 54-55med rægtop. Id er det siste før lakkering  Mags Hei.. har en 54 bunnplate med id, men spørsmålet er om jeg bør kappe ut chassi nr som er stanset inn i chassiet ved sinen av id platen, for å flytte over dette også.. 
|
|
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #12 på: september 15, 2011, 17:51:26 pm » |
|
Du må jo ha et id som har Ragtop i seg også da  det er nok det samme m
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Reinsbukken
Medlem
  
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag
1955 T4 2056cc
|
 |
« Svar #13 på: oktober 21, 2011, 10:50:48 am » |
|
Heisann.. hvor finner jeg ut ider som har ragtop, i en liste feks...?
|
|
|
Loggført
|
T1 1955mod med T4 2056cc
|
|
|
nik
Seniormedlem
   
Innlegg: 294
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #14 på: oktober 21, 2011, 14:24:39 pm » |
|
Biler med ragtop har betegnelsen type 117, mens vanlig har type 113.Tror jeg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #15 på: oktober 21, 2011, 20:44:48 pm » |
|
Hvis det ikke står foran på typeskiltet (noe jeg tror det ikke gjør) må du bestille Birth Certificate fra museet i Wolfsburg for å få vite det.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
|