april 28, 2024, 00:55:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senkeforstilling T2  (Lest 1722 ganger)
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« på: september 02, 2011, 05:35:16 am »

Då den nyinnkjøpte må ein tur i heisen for å få klistremerker, treng eg litt hjelp.
Det er sveist inn justeringsskruer, og skulle jo vera ein grei jobb å  løfte litt.
Men korleis fungerer det? Hæ
Forsøkte å løsne låsemutteren å ta av skiva med tenner, men umulig å vri noko som helst....

Finner ingen bedienungsanleitung på nettet heller Gråter så då er det lettare å spørja her Blunker
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #1 på: september 02, 2011, 11:12:26 am »

KOM IGJEN!!!
30 mann kan ikkje berre vera nyskjerrige. Nokon VEIT! Sint


 Blunker
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: september 02, 2011, 17:30:44 pm »

det er nok bare og bruke makt.. bøy eller hopp på bære armene. den som skal gå fritt i senter av røret er nok "pent" sagt irra fast i røret. eller fyll senteret med noe smøring.
Loggført
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #3 på: september 02, 2011, 18:40:05 pm »

Takk for innspel Martin.
Har jekka opp, så hjula heng fritt, bendar og bryter. Den øverste er jo litt vanskelig å komme til, men...
Bilen er lite og ikkje brukt etter at der er montert, så eg trur liksom ikkje at det er så veldig fast Trist

Får prøve igjen seinare i kveld, når eg får lagt litt kids Blunker
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #4 på: september 02, 2011, 19:22:50 pm »

Støtdemperne kan kanskje holde igjen, så å demontere disse kan kanskje løse problemet.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: september 05, 2011, 19:27:12 pm »

Avhengig av kor redd du er for garasjegolvet, eller evt tunet?: måk nedi ein stor ekspansjonsbolt i bakken. sveis på ein kjetting. måk nedi ein bolt til. og to til på motsatt sida. sveis kjetting på eine bolten. sett bilen over. legg kjetting over nedre berearm, sveis fast i bolt nr 2. sett jekken under bilen og jekk til noko gjer etter Blunker forhåpentligvis berearmane. kan gjerast på andre måtar og men du sjønte sikkert poenge
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 06, 2011, 06:59:19 am »

Står den på bilen, Ivar? Om du har jekket den i været og har hjulene på vil den normalt sleppe seg løs av seg selv (godt med vekt på bærearmene). Om den har stått lenge og det har vært lite fett i forstillingen kan du prøve å peise på med en fettpresse på smøreniplene til det tyter ut alle veier, det blir et enormt trykk av en sånn liten presse. 
Loggført
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #7 på: september 06, 2011, 10:34:28 am »

Står på bilen ja.
Har heva den bak, fått på original dekkdimensjon, men må opp ca 5 cm framme før EU.
Desverre så er også heile øyra til endestoppane framme kutta bort...
Satser på at ingen ser akkurat det Øyerulling

Skal forsøke enno ein gong, men det er så Tistlo seier, at det er klorete å utøve god makt der. Lurte på om eg måtte løyse av armane frå kulene for å bruke makta på ei fjør om gongen.

Men veret har ikkje vore heilt på mi side. Ligg jo på kne og albogar ute i tunet med driten.
Det er jo derfor eg skal bygge garasje Gliser
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #8 på: september 06, 2011, 11:05:00 am »

OK, med ukens værmeldinger er det bare å si at jeg føler med deg...
Sjekk jaffal at den er godt fettet opp, om dette ikke alt er på plass.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: september 06, 2011, 11:07:14 am »

Om den er vrien og tunet ikkje er brukande, so kan du jo alltids snika deg bort til hjørna på ein asfaltert parkeringsplass og ta med jekk, batterislagboremaskin ekspansjonsboltar og noko kjetting Osteaktig

men får du den høgt nok opp framme, får du vel lurt ein tofir eller toseks imellom berearmane som du kan spitta ned armane med?? men då må du opp i høgden. gjerne løftebokk
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #10 på: september 06, 2011, 11:29:17 am »

Og du har plukket av alle mutterene på justeringen, den tannede skiva og løsnet men ikke tatt ut settskruen som de tidligere nevnte delene sitter på?
Hvis senkingen er montert og gjort på samme måten som feks Avix justering (Puma i løsvekt..) til boble så er senterklumpen som fjæra står fast i splittet og utvider seg når man strammer til skruen. Derfor bør skruen løsnes til den går så lett at den kan skrues for hånd.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #11 på: september 15, 2011, 11:41:09 am »

Takk for tips.
Fekk den opp til slutt. Måtte av med dempere og hyrdaulisk jekk på eine sida frå armen og opp i innerskjermen, samtidig som eg stod i enden av spettet på andre, med full overvekt.
Ser i ettertid at den øverste er 2 hakk mindre enn den nederste......Betyr det noko?!?

Er godt fornøgd med vognhøyden, som er original minus litt.

Har fåt time til EU på mandag Gliser
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: september 15, 2011, 11:42:44 am »

Høres ut som du bør bytte ut den forstillingen for å få bilen trafikksikker.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #13 på: september 15, 2011, 12:17:37 pm »

Skal det! Har liggende, men er ikkje demontert enno.

Den som står på er også kappa bort endestoppane på. Sint
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!