mars 03, 2024, 20:36:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Drop plates - Bak - Godkjent Type?  (Lest 1827 ganger)
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« på: september 03, 2011, 08:55:27 am »

Finnes det en godkjent type av drop plates bak?....Ala denne

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/726836.jpg
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: september 03, 2011, 09:22:53 am »

veit ikkje, men er da ikkje lettare å berre senka ved å vri dei orginale då?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem
*****
Innlegg: 372
Bosted: Ænnebu



Vis profil
« Svar #2 på: september 03, 2011, 10:45:22 am »

Finnes det en godkjent type av drop plates bak?....Ala denne

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/726836.jpg
Må være enklere å få ett maskinverksted til å lage dem til deg?, av fjærstål, ikke vanlig stål,  Blunker
Loggført

Wbx prosjekt i kjeller'n
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 03, 2011, 13:32:52 pm »

veit ikkje, men er da ikkje lettare å berre senka ved å vri dei orginale då?

Har jo selvfølgelig gjort det, men for og slippe og slå nedi/borti godset
kunne det vært kjekt med disse...har også kutta i de fjærene jeg har så de slår ikke borti lenger,
men synes det virker litt skummelt og kjøre med...
Loggført

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: september 03, 2011, 21:07:58 pm »

veit ikkje, men er da ikkje lettare å berre senka ved å vri dei orginale då?

Er ikke altid slik at enkelt er bra Glad
Denne løsningen vil eliminere problemet med å slå fjærplatene opp i dempertårnet bak ved senking. Ergo ingen dum ide. Men siden platene vrir seg ved fjæring burde de nok lages av fjærstål som orginalt eller en annen kvalitet som tåler vridning. En annen ide er å lage en del som løfter opp drivakselen og som er skrudd på de orginale platene
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 03, 2011, 21:20:14 pm »

Hestesko?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: september 03, 2011, 23:17:05 pm »

då må jo da besta vera å gje beng i senkinga og kjøyra "bone stock" Gliser


eller å heva bakakselen og håpa da går usett gjennom eukontrollar
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #7 på: september 04, 2011, 20:02:58 pm »

Hestesko?

Har du noe link til dette?, veit ikke hvordan dette funker...Takk
Loggført

atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #8 på: september 04, 2011, 20:05:53 pm »

veit ikkje, men er da ikkje lettare å berre senka ved å vri dei orginale då?

Er ikke altid slik at enkelt er bra Glad
Denne løsningen vil eliminere problemet med å slå fjærplatene opp i dempertårnet bak ved senking. Ergo ingen dum ide. Men siden platene vrir seg ved fjæring burde de nok lages av fjærstål som orginalt eller en annen kvalitet som tåler vridning. En annen ide er å lage en del som løfter opp drivakselen og som er skrudd på de orginale platene

Men gutta som lager Atom drop plates lager den vel av fjærstål...?, kan noen bekrefte eller avkrefte dette...?
Loggført

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #9 på: september 04, 2011, 22:13:35 pm »

då må jo da besta vera å gje beng i senkinga og kjøyra "bone stock" Gliser


eller å heva bakakselen og håpa da går usett gjennom eukontrollar

Orginalt er neppe et alternativ for trådstarter siden han i utgangspunktet er på jakt etter deler som senker, men orginalt er nok (teoretisk sett) som du skriver, da besta. Drop plater eller hestesko har vært oppe til vurdering flere ganger i mitt eget tilfelle.
« Siste redigering: september 05, 2011, 20:36:58 pm av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #10 på: september 04, 2011, 22:23:42 pm »

Hestesko plater er det beste. Med ett par knepp ned så du har orginalfjæring så får du hestesko i tillegg som senker yttligere 8cm. Kjøpte av Martin. Han lager sånne. Søk her på forumet på hestesko plater så finner du det
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!