juni 01, 2024, 01:01:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 S  (Lest 1320 ganger)
devilsix
Nybegynner
*
Innlegg: 39
Bosted: Hedmark


Vis profil

« på: september 23, 2011, 19:23:39 pm »

Hallo, skal kjøpe meg boble nå. En 1971 1302 S
Jeg lurer bare på hva forskjellen på 1302 og 1303? og hva står s`en for?Osteaktig
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #1 på: september 23, 2011, 19:54:46 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/board,45.0.html
Der kan du lese og se mye forskjeller osv.

Hovedforskjellen i korte trekk er at 1302 har rett frontrute mens 1303'n har buet frontrute (og stort dashbord)
S: Super = 1600 motor
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 24, 2011, 19:46:22 pm »

Som Bj?rn sier, så serer frontruta og dashbordet det man legger merke til først.
1303 har også de store baklyktene, som ofte blir kalt "elefant føtter".
I 1974 fikk 1303'en nye fjærbein foran, og i 1975 fikk den tannstang styring. Samtidig som at blinklysene ble flyttet ned i støtfangeren.

Bil uten S har trommelbremser på alle 4 hjulene, 1300 motor, og 1:4,325 i utveksling i girkassa (hvis jeg husker riktig).
Biler med S har skivebremser foran, 1600 motor, og 1:4,135 i utveksling.
Det var visst også mulig og få en modell som het 1302A. Denne skal visst nok ha hatt 1200 motor.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3 på: september 24, 2011, 22:26:18 pm »


Eller er det sechzehn
Loggført
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #4 på: september 25, 2011, 17:06:09 pm »

Kan slenge med at ikke alle 1302S har skivebremser fremme. Noen av de tidligste modellene kan ha tromler foran.
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6123
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 25, 2011, 20:43:44 pm »

Utvekslingene i bakakselen stemte vel ikke helt tror jeg:

I en av bøkene mine står det følgende
1200/1300/1302 (og sikkert 1303) alle uten " S" hadde 4,375 (35-8) standardutveksling

1500/1302S hadde 4.125 (33-8)

1300S/1303S fra august 1972 hadde 3,875 (31-8)

(Rephåndbok 1961-1975 T1 og T2 - Auto Info)

Mao så går "S" bilene med litt lavere turtall...
« Siste redigering: september 25, 2011, 20:46:12 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6123
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 25, 2011, 20:47:44 pm »

Kan slenge med at ikke alle 1302S har skivebremser fremme. Noen av de tidligste modellene kan ha tromler foran.

Eller bestilt slik. Ikke uvanlig bla i USA...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #7 på: september 25, 2011, 23:10:12 pm »

Faktisk leverte ikke fabrikken en eneste Boble til USA med skivebremser.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!