april 29, 2024, 20:19:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motorprakk  (Lest 1619 ganger)
OAS
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: BREKSTAD


Vis profil

« på: april 20, 2008, 20:21:39 pm »

Har en 1600 som ikke trekker.
Går fint på tomgang, men når jeg gir på skyter den og når den får motstsand er det ikke noe kraft Hæ Hæ Hæ
Har justert ventiler.
Nytt fordelerlokk, rotor,stift og kondensator.
Nye plugger.
Prøvd med elektrisk tenning fra transporter men akkurat lik "oppførsel"
Ny bensinpumpe.
Har prøvd med to forskjellige originalforgassere (den ene er overh) men akkurat likt
Noen som har en ide om hva det kan være Hæ
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #1 på: april 20, 2008, 22:33:46 pm »

Går den på alle fire? Motoren kan funke bra på tomgang på tre sylindre. Rister litt mer enn normalt, men ikke lett å merke (skjedde med meg, hehe). En test er å la motoren gå en stund, og så kjenne på sylindrene om det er en som er kald. Kan jo være noen pluggledninger som har byttet plass, da "backfire'er" motoren.

Er fortenningen egentlig riktig stilt? Det er ikke bare å lyse med stroboskoplampen - fordelertypen må være riktig i forhold til hakket på nedre remhjul. Jeg ble lurt av det der. Noen fordelere skal ha 10o ATDC, andre 7,5o BTDC . Verd å sjekke?
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 20, 2008, 22:47:52 pm »

Sjekk alt en gang til så du e 100% sikker på at alt e riktig. Tenningsrekkefølge er viktig. Har du skiftet pluggledninger er det fort gjort å forveksle. Husk og at svinghjul tar 2 tørn mens rotor tar 1 så er du usikker sjekk at når du har tenning på sylinder 1 så er faktisk stempel i ytre posisjon. ellers e alt feil. Mange som bommer her (har gjort det selv og)

http://www.srvwk.com/faq/Motorjustering/Tenning.pdf
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

OAS
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: BREKSTAD


Vis profil

« Svar #3 på: april 22, 2008, 00:01:37 am »

Ble en runde med mekking i dag.
prøvde både med elektrisk tenning og med stift det endte med at jeg klarte og ødelegge stiften, passe frustrert monterte jeg på den elektriske tenningen igjen og skulle prøve og fyre for siste gang, da startet motoren tvert og gikk som ei kule, men nå vil den ikke gå ordentlig på tomgang Glad
Men det er vel sikkert bare en finjustering av tenning og gasser som skal til.
Hva det var som gjorde at motor oppførte seg helt idiot har jeg ikke peiling på Hæ
Har ivertfall ringt Unneberg og bestilt ny stift,plugger og pluggledninger. Og håper at problemet er løst så det går an og sveive opp takluka og nyte godværet i BOBLA Kult Kult Kult
Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: april 24, 2008, 20:13:29 pm »

elektrisk tenning er kjekt
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!