mars 29, 2024, 00:01:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: HJELP! FEIL CHASSINUMMER  (Lest 1818 ganger)
mOMOe
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted:


Vis profil

« på: oktober 03, 2011, 14:47:26 pm »

Kjøpe i fjor sommer en 1966 Karmann Ghia fra sverige.
Det var saker og ting jeg mått ordne litt på før jeg viste bilen for biltilsynet, så jeg forhåpentligvis slapp gjennom nåløyet ved første kontroll.
Men neida, under kontroll for et par uker siden fant kontrolløren ut at chassinummeret på aluplaten i bagasjerommet forran ikke stemte overens med nr i chassi, og vognkort (jeg hadde jo selvfølgelig kun sjekket de to sistnevnte, og de stemte jo).
Så nå er den endeløse jakten igang for å prøve og finne utav hvilke bil min plate stammer fra, og hvor den originale platen er.
Nr. på platen jeg har er 1342249883. Og stammer fra en eldre VW modell.
Hvor/hvem og hvordan kan jeg finne utav hvilke type VW dette er, og hvem som eier denne idag, evt hvem som eide den før hugging.

Det jeg har prøvd er : snakket med forrige eier, og forrige forrige eier, snakket med transportstyrelsen som ikke finner noe på dette chassinummer, sendt mail til typegodkjenning@moeller.no (null svar og få), og en haug med vw vin dekodere, og thesamba.com finnes heller ingen info ang dette.

HJELP!
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 03, 2011, 14:54:37 pm »

Er nr på bunnplata som gjelder.
Har det vært bytta front en gang, så er det ikke uvanlig at de glemte å bytte over alu-platene.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 03, 2011, 16:10:27 pm »


Ved Eu kontroller er det chassinummer som er preget inn i "ramme" som er avgjørende. Merkelig at de henger seg opp i cahssinummeret på aluplaten. Kann du ikke bare fjerne den og vise til rammenummer?
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
mOMOe
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 03, 2011, 21:36:19 pm »

Tja.. Skal ringe med biltrangsynet igjen i morra. Samt ta en tur innom nærmeste VW forhandler.
Men om noen vet om en pålitelig VIN dekoder e.l., evt kan fortelle meg hvilke modell 1342249883 stammer fra.
Ifølge: http://www.dubnetworks.net/vw-vin-decoder.htm. tilhører dette nr:
Year: 1974
Model: 1303 Beetle
Serial Production No.: 249883

Men på http://www.thesamba.com/vw/archives/info/bugchassisdating.php kan jeg ikke finne 134 noe sted?
Noen som kan tyde dette VIN?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 06, 2011, 09:20:19 am »

Bunnplato di er til 74modell 1303 ja. lista på thesamba er ikkje for "superbeetle" 02/03
men den bunnplata er jo på ingen måte bolt on på ein 66model karman ghia!! dersom bunnplata ikkje er klussa med so er det jo mc-pearson rammehovud på den og irs bak. kan dog godt hende dei har satt på eit gammalt rammehovud og brukt bunnplata pga IRS bak.som er ein oppgradering frå svingaksel

uansett so ville eg ha fjerna alu plata framme,midlertidig til den går gjennom kontroll. å finna igjen den som matcher bunnen er vel ganske umulig. usikker på om du får tak i ny blank sånn plata, men vist da går so kan du jo laga ei som er rett
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 07, 2011, 08:08:58 am »

Nå må det ryddes opp litt her.
1.Hvilket nr har chassiet/bunnplata di.
2.Hvilket nr har skiltet/aluplata som sitter i karosseriet?

Om du har 1303 chassi/bunnplate i din Ghia, da er det noen som har lagt ned en god del arbeid for å få det slik.

Men hvis det er skiltet/aluplata som har det nr så er det bare å kaste det.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 08, 2011, 17:17:24 pm »

Det er det nummeret som er slått inn under baksete som gjelder. Hvis det stammer med som står i vognkortet så er det riktig. BT sier selv at rammenummeret skal være slått inn i ramma, de vil ikke godta rammenummer som er poppet fast. Det nummeret kan være et nummer for typegodkjenning uten at jeg vet det helt sikkert, er iallfall poppet et slikt fast på min Westfalia.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!