mai 01, 2024, 13:16:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fusker  (Lest 1080 ganger)
Espenf90
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted: Ås


Vis profil

« på: september 19, 2011, 08:30:10 am »

Hei

Har en 70-modell 1300 som ikke vil gå helt rent. Har akkurat byttet Coilen og det hjalp mye, men den går ujevnt og når jeg gir litt gass, smeller det i potta og fusker veldig. Noen her som har forslag til hva det kan være?



Takker for svar =)
Loggført

1970-modell 1300 med 1600 bussmotor! Kula.
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: september 19, 2011, 08:42:00 am »

Sjekk tennpluggledningenes plassering i forhold til tenningsrekkefølgen. Kan virke som om to ledninger er byttet om.
Sjekk også stifteåpning i fordeleren og om akselerasjonsdysa i forgasseren gjør jobben sin .
Loggført
Espenf90
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted: Ås


Vis profil

« Svar #2 på: september 20, 2011, 11:56:10 am »


Ble plutselig veldig usikker og begynte og klusse med tenningsledningen. Fant et par bildet på nettet med tenningsrekkefølge og gjorde om til det, men det må jo være helt feil, for nå starter den ikke i det heletatt. Noen som kan rekkefølgen?
Loggført

1970-modell 1300 med 1600 bussmotor! Kula.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 20, 2011, 13:04:48 pm »

Rekkefølgen er 1-4-3-2

sylindrene står slik:

svinghjul
3  1
4  2
reimhjul
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Espenf90
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted: Ås


Vis profil

« Svar #4 på: september 20, 2011, 13:23:54 pm »

Men hvordan er rekkefølgen på fordelerlokket. Står ingen nummer på det.
Loggført

1970-modell 1300 med 1600 bussmotor! Kula.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 20, 2011, 16:11:42 pm »

Hvis du ikke har flyttet på fordeleren skal det være et lite hakk inni fordeleren som viser hvor nr1 er. Hvis ikke kan du se når merket til reimhjulet er på topp. Men verdt å huske er at den kan ende opp 180 grader feil. Men da er det bare å snu igjen Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #6 på: september 22, 2011, 10:38:44 am »

på fordeler lokket skal kablene stå

svinghjul
  2-1
  3-4
reimhjul

når hakket på reimhjulet står på topp så skal rotoren stå med kontakt punktet mot 1`ern. hjelper det deg mere
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Espenf90
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted: Ås


Vis profil

« Svar #7 på: oktober 07, 2011, 12:58:10 pm »

Da har jeg justert tenningen, justert ventiler, byttet fordelerlokk, hatt opp gasseren og byttet alle pakninger, byttet coil og eksosanlegg(fordi det var slitent)
Bilen går nå, men den fusker litt og orker ingenting. Gir gass, men den klarer ikke å dra noe særlig.

Forslag til hva det kan være?

Takker for svar.
Loggført

1970-modell 1300 med 1600 bussmotor! Kula.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 07, 2011, 17:32:57 pm »

dersom motoren går fint uten belastning, altso går reint ved rusing i fri, men drar dårlig ved pådrag,vanlig kjøyring so kan da godt vera bensinmangel. sjekk isofall: har du filter på bensinslangane? er den ny? sjekk vinkelen på den, den kan ikkje stå lodrett, men må ligga litt sidevegs. endå viktigare er da å ha filteret FØR  pumpa og ikkje mellom pumpa og gassar. best å ha filteret i slangen mellom ramme og motor(ikkje i motorrommet) er dette okå so kan  du vurdera å byta pumpa, men sjekk at akslingen under pumpa og ned i blokka går lett når motoren er varm, dersom det er bytta bakelitt under pompo so kan den vera for trong i opningen sånn at akslingen sett seg. du kan og ha drit i tanken som tettar silen i botn, men da er ikkje so veldig vanlig. vist du vil finna da ut er da berre å skru ut flottøren og lysa nedi, men pass på å ikkje få noko drit nedi når du har flottøren av
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!