Dessection
Juniormedlem
Innlegg: 68
Bosted: Askim - EastFold!
|
|
« på: oktober 06, 2011, 23:14:57 pm » |
|
Driver å setter sammen en 1915 om dagen, som jeg tenkte å putte bak i Bobla mi. Håper på å kunne bruke alt det orginale utvendige fra 1600 motoren min enn så lenge da jeg ikke har økonomi til å handle gassere osv til 1915'en. Jeg er ikke ute etter noe annet enn en motor som fungerer til vanlig bruk som den skal i første omgang , og vil bruke "gt" eksos (orginalt?) og forgasser og innsug fra 1600'en. Hvor får jeg tak i passende dyse til forgasseren, og hvem kan eventuelt justere inn dette for meg i oslo/østfold området? Håper noen sitter med lure tips og råd her, da jeg er rimelig fersk på luftkjølt og forgasser-motorer generellt. (liker meg enn så lenge best med innsprut og datastyring gitt )
|
|
|
Loggført
|
VW Boble 1300 70mod VW Transporter 2.5TDI 4-Motion 08mod Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1 på: oktober 06, 2011, 23:20:59 pm » |
|
Kan funke helt greit.. Blir bunndrag men ikke noe turtallsmaskin
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Dessection
Juniormedlem
Innlegg: 68
Bosted: Askim - EastFold!
|
|
« Svar #2 på: oktober 07, 2011, 00:16:57 am » |
|
Så du mener jeg ikke engang trenger å dyse om? Vil jeg ikke slite med at den går for magert da?
|
|
|
Loggført
|
VW Boble 1300 70mod VW Transporter 2.5TDI 4-Motion 08mod Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #3 på: oktober 07, 2011, 00:25:46 am » |
|
Tenkte mer på gasseren.. Må garantert dyses om
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Dessection
Juniormedlem
Innlegg: 68
Bosted: Askim - EastFold!
|
|
« Svar #4 på: oktober 07, 2011, 00:28:53 am » |
|
Ja, jeg visste vel igrunn at det ville gå å bruke gasseren. Så har vel igrunn formulert meg litt dårlig. Men hovedsakelig lurer jeg jo på hvor jeg får tak i dyse, og hva som vil være en passende dyse. Samt hvem som eventuellt vil være dyktig til å justere dette mest mulig optimalt.
|
|
|
Loggført
|
VW Boble 1300 70mod VW Transporter 2.5TDI 4-Motion 08mod Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #5 på: oktober 07, 2011, 00:48:36 am » |
|
Hvilken gasser har du? Og hvilken dyse?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Dessection
Juniormedlem
Innlegg: 68
Bosted: Askim - EastFold!
|
|
« Svar #6 på: oktober 07, 2011, 02:10:32 am » |
|
Skal sjekke i morgen hva det står på de. Har 2 stykker som begge er gassere til 1600 ihvertfall. Er ikke alle de Solex 34?
|
|
|
Loggført
|
VW Boble 1300 70mod VW Transporter 2.5TDI 4-Motion 08mod Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod
|
|
|
fantstein
Seniormedlem
Innlegg: 481
Bosted: hjemme hos meg selv
Fantstein
|
|
« Svar #7 på: oktober 07, 2011, 05:09:50 am » |
|
Jeg kjører 1915 med orginal gasser og fordeler fra en 1600 i bussen min. Drar fint opp bakkene. Den er sterk som en bjørn gira på ei drektig binne, og en fryd å kjøre men ikke nå racer bil ..
|
|
|
Loggført
|
Fahrtknockerz Aircoolerz Member#2 (The official Toer.) "We break wind" It`s not the fahrt that kills, it`s the smell
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #8 på: oktober 07, 2011, 08:13:59 am » |
|
Hvis jeg ikke tar feil sitter det 125 hovedyse i 34-pict. Har borret opp en slik før.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eskild
Medlem
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden
Slackers Hangaround :-)
|
|
« Svar #9 på: oktober 07, 2011, 15:01:31 pm » |
|
Du sier ingenting om topper og kam? Forgasservalg basert på slagvolum alene gir ingen mening. Hvis topper og kam er ment for å gi høy effekt på høyt turtall blir motoren så godt som ubrukelig med originalgasser uansett dysing.
|
|
|
Loggført
|
RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
|
|
|
Dessection
Juniormedlem
Innlegg: 68
Bosted: Askim - EastFold!
|
|
« Svar #10 på: oktober 07, 2011, 17:33:26 pm » |
|
Etter hva jeg vet; F blokk, tatt opp til 94mm Ny trimkam. Tror det er en Engele, vet ikke løft. Org topper tatt opp til 94mm. lett portet. Nye Mhale syl. satser. Org veiv. og råder.
|
|
|
Loggført
|
VW Boble 1300 70mod VW Transporter 2.5TDI 4-Motion 08mod Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod
|
|
|
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 635
Bosted: kodal
|
|
« Svar #11 på: oktober 07, 2011, 17:41:27 pm » |
|
kjører 1776 med 34 pict 3 har åpnet venturi fra 26mm 28 mm hoved dyse 140 el 145 husker ikke helt gikk vel opp til 60 i slow jet ... merkbart forskjell fra org 34 pict med 130 dyse...... dyser fås kjøpt flere steder som feks...cip ..osv..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dessection
Juniormedlem
Innlegg: 68
Bosted: Askim - EastFold!
|
|
« Svar #12 på: oktober 09, 2011, 16:33:00 pm » |
|
Jeg kjører 1915 med orginal gasser og fordeler fra en 1600 i bussen min. Drar fint opp bakkene. Den er sterk som en bjørn gira på ei drektig binne, og en fryd å kjøre men ikke nå racer bil ..
Og du har ikke dyset om gasseren?
|
|
|
Loggført
|
VW Boble 1300 70mod VW Transporter 2.5TDI 4-Motion 08mod Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #13 på: oktober 10, 2011, 10:04:48 am » |
|
Du trenger et slikt sett :-) http://www.cip1.ca/ProductDetails.asp?ProductCode=C13-43-5715Så slipper du kjøpe mange dyser Prøve å feile til du er fornøyd.. og blir hullet for stort er det bare å lodde , bore nytt hull og reame slik du vil ha det
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
|
« Svar #14 på: oktober 10, 2011, 11:52:31 am » |
|
Hvilke størrelser er det på disse brotsjene?
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
|