november 01, 2024, 02:23:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bruke org 1600 forgasser på 1915. Fungerer det?  (Lest 2305 ganger)
Dessection
Juniormedlem
**
Innlegg: 68
Bosted: Askim - EastFold!


Vis profil WWW

« på: oktober 06, 2011, 23:14:57 pm »

Driver å setter sammen en 1915 om dagen, som jeg tenkte å putte bak i Bobla mi.
Håper på å kunne bruke alt det orginale utvendige fra 1600 motoren min enn så lenge da jeg ikke har økonomi til å handle gassere osv til 1915'en.

Jeg er ikke ute etter noe annet enn en motor som fungerer til vanlig bruk som den skal i første omgang , og vil bruke "gt" eksos (orginalt?) og forgasser og innsug fra 1600'en.
Hvor får jeg tak i passende dyse til forgasseren, og hvem kan eventuelt justere inn dette for meg i oslo/østfold området?

Håper noen sitter med lure tips og råd her, da jeg er rimelig fersk på luftkjølt og forgasser-motorer generellt.
(liker meg enn så lenge best med innsprut og datastyring gitt Rekker tunge)
Loggført

VW Boble 1300 70mod
VW Transporter 2.5TDI 4-Motion 08mod
Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 06, 2011, 23:20:59 pm »

Kan funke helt greit.. Blir bunndrag men ikke noe turtallsmaskin
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dessection
Juniormedlem
**
Innlegg: 68
Bosted: Askim - EastFold!


Vis profil WWW

« Svar #2 på: oktober 07, 2011, 00:16:57 am »

Så du mener jeg ikke engang trenger å dyse om? Vil jeg ikke slite med at den går for magert da?
Loggført

VW Boble 1300 70mod
VW Transporter 2.5TDI 4-Motion 08mod
Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 07, 2011, 00:25:46 am »

Tenkte mer på gasseren.. Må garantert dyses om
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dessection
Juniormedlem
**
Innlegg: 68
Bosted: Askim - EastFold!


Vis profil WWW

« Svar #4 på: oktober 07, 2011, 00:28:53 am »

Ja, jeg visste vel igrunn at det ville gå å bruke gasseren. Så har vel igrunn formulert meg litt dårlig.
Men hovedsakelig lurer jeg jo på hvor jeg får tak i dyse, og hva som vil være en passende dyse. Samt hvem som eventuellt vil være dyktig til å justere dette mest mulig optimalt.
Loggført

VW Boble 1300 70mod
VW Transporter 2.5TDI 4-Motion 08mod
Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 07, 2011, 00:48:36 am »

Hvilken gasser har du? Og hvilken dyse?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dessection
Juniormedlem
**
Innlegg: 68
Bosted: Askim - EastFold!


Vis profil WWW

« Svar #6 på: oktober 07, 2011, 02:10:32 am »

Skal sjekke i morgen hva det står på de. Har 2 stykker som begge er gassere til 1600 ihvertfall. Er ikke alle de Solex 34?
Loggført

VW Boble 1300 70mod
VW Transporter 2.5TDI 4-Motion 08mod
Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod
fantstein
Seniormedlem
****
Innlegg: 481
Bosted: hjemme hos meg selv


Fantstein


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 07, 2011, 05:09:50 am »

Jeg kjører 1915 med orginal gasser og fordeler fra en 1600 i bussen min. Drar fint opp bakkene. Den er sterk som en bjørn gira på ei drektig binne, og en fryd å kjøre men ikke nå racer bil ..
Loggført

Fahrtknockerz Aircoolerz
         Member#2
    (The official Toer.)
     "We break wind"
It`s not the fahrt that kills,
         it`s the smell
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #8 på: oktober 07, 2011, 08:13:59 am »

Hvis jeg ikke tar feil sitter det 125 hovedyse i 34-pict. Har borret opp en slik før.
Loggført

Eskild
Medlem
***
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden


Slackers Hangaround :-)


Vis profil
« Svar #9 på: oktober 07, 2011, 15:01:31 pm »

Du sier ingenting om topper og kam? Forgasservalg basert på slagvolum alene gir ingen mening. Hvis topper og kam er ment for å gi høy effekt på høyt turtall blir motoren så godt som ubrukelig med originalgasser uansett dysing.
Loggført

RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
Dessection
Juniormedlem
**
Innlegg: 68
Bosted: Askim - EastFold!


Vis profil WWW

« Svar #10 på: oktober 07, 2011, 17:33:26 pm »

Etter hva jeg vet;
F blokk, tatt opp til 94mm
Ny trimkam. Tror det er en Engele, vet ikke løft.
Org topper tatt opp til 94mm. lett portet.
Nye Mhale syl. satser.
Org veiv. og råder.
Loggført

VW Boble 1300 70mod
VW Transporter 2.5TDI 4-Motion 08mod
Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #11 på: oktober 07, 2011, 17:41:27 pm »

kjører 1776 med 34 pict 3 har åpnet venturi fra 26mm 28 mm hoved dyse 140 el 145 husker ikke helt
gikk vel opp til 60 i slow jet ... merkbart forskjell fra org 34 pict med 130 dyse......
dyser fås kjøpt flere steder  som feks...cip ..osv..
Loggført
Dessection
Juniormedlem
**
Innlegg: 68
Bosted: Askim - EastFold!


Vis profil WWW

« Svar #12 på: oktober 09, 2011, 16:33:00 pm »

Jeg kjører 1915 med orginal gasser og fordeler fra en 1600 i bussen min. Drar fint opp bakkene. Den er sterk som en bjørn gira på ei drektig binne, og en fryd å kjøre men ikke nå racer bil ..

Og du har ikke dyset om gasseren?
Loggført

VW Boble 1300 70mod
VW Transporter 2.5TDI 4-Motion 08mod
Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #13 på: oktober 10, 2011, 10:04:48 am »

Du trenger et slikt sett :-)
http://www.cip1.ca/ProductDetails.asp?ProductCode=C13-43-5715

Så slipper du kjøpe mange dyser
Prøve å feile til du er fornøyd.. og blir hullet for stort er det bare å lodde , bore nytt hull og reame slik du vil ha det



Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 10, 2011, 11:52:31 am »

Du trenger et slikt sett :-)
http://www.cip1.ca/ProductDetails.asp?ProductCode=C13-43-5715

Så slipper du kjøpe mange dyser
Prøve å feile til du er fornøyd.. og blir hullet for stort er det bare å lodde , bore nytt hull og reame slik du vil ha det
Hvilke størrelser er det på disse brotsjene?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!