april 29, 2024, 14:33:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oppfølger til hvorfor slettet? med hengelås  (Lest 6539 ganger)
trigger
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad


Vis profil

« Svar #30 på: oktober 08, 2011, 20:19:03 pm »

ok, da prøver vi
Loggført
trigger
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad


Vis profil

« Svar #31 på: oktober 08, 2011, 22:54:29 pm »

nei   det gikk ikke det da men 914 og 911 er da av samme fabrikat sånn noenlunde men her har noen trykket på ikke liker knappen he he

 myrer,n
Loggført
trigger
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad


Vis profil

« Svar #32 på: oktober 08, 2011, 22:57:29 pm »

nei det gikk ikke det da men 914 og 911 er jo sterkt beslektet da. Men her har noen trykket på ikke liker knappen og det er forståelig vw er vw og porsch er porsch.

 myrer,n
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #33 på: oktober 09, 2011, 08:59:20 am »

Tenk om alle kunne sett at moderatorene faktisk ivaretar et forum for oss som liker luftkjølt vw, og som også kan fungere som en arena for kjøp og salg av biler og deler til disse. -Gratis!
At trenden har gått dithen, at folk putter all mulig drit på taket til disse bilene, kan kanskje diskuteres i det vide og brede. Om ti år kommer vi enten til å le av trenden, eller ha en egen rubrikk som heter noe sånn som "drit til å ha på taket til salgs".
Nuvel, takk til Trond og alle dere andre, for at dere gidder.
Vi andre kan vel bidra ved å tenke to ganger, huske at det finnes en finn.no, og generelt tenke god stemning før vi trykker på "legg til innlegg".
Loggført

Member #1 /Spliths venner
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #34 på: oktober 09, 2011, 16:35:18 pm »

Finn.no koster penger. Pluss at du ikke kan trekke ting tilbake å legge det ut på nytt i håp om å få en høyere sum.
Loggført

Mvh

Marius
trigger
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad


Vis profil

« Svar #35 på: oktober 09, 2011, 20:44:57 pm »

Tull. På Finn selger du det meste og det raskere enn de fleste steder.

 myrer,n
Loggført
trigger
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad


Vis profil

« Svar #36 på: oktober 12, 2011, 08:47:13 am »

Bare et lite spørsmål til adiminstrator da jeg har fått et par hendvendelser fra medlemmer anngående early 911 som jeg la ut her. Hvorfor den ble slettet da det står flere andre 911 til salgs her av betydeligt nyere dato.
57 Chevrolet bel-air , Volvo 850 stv , Snowrack , Audi og flere vannavkjølte golf 1 og 2 for å nevne som har mindre her inne å gjøre enn en 70 race 911 som ønskes byttes i t2 pick-up. Man selger jo tross alt muligens ikke en tidlig 911 her men ønsket er å få tak i en t-2 pick-up i brukstand som kan brukes uten tanke på at den er for fin til at den blir ødelagt  derfor. Det er ikke tvil om at forskjellbehandling utifra hvem person som annonserer og trykker på knapper men dette er ikke noe stort problem verken her inne eller i andres klubber sånn sett for å ha sagt det.
Er selv fullstendig enig i at man må følge rettningslinjer for at ting ikke skal utarte seg og at en 911 stort sett ikke hører hjemme her men prøvde meg og spurte også først da det lå flere andre 911 som ikke var slettet så bare et vennlig spørsmål hvorfor denne ble slettet- fort.

    myrer,n
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #37 på: oktober 12, 2011, 09:00:54 am »

Du spurte først men gadd ikke vente på svar, så hvorfor bli snurt når den ble slettet?

Hvis du har brukt tid på å finne frem 57 chevy, volvo 850 osv som du selvsagt skjønner er like lite tillatt så hadde jeg satt pris på at du klikket på rapporter til moderator linken slik at vi får fjernet dem og istedet for å bruke de som argument mot oss. Ref atter en gang mitt svar #6 i denne tråden som jeg sikkert kan gjenta til det kjedsommelige: "At en tråd ikke blir slettet er ikke ENSBETYDIG med at vi har akseptert den. ".

Det finnes selvsagt enkelte unntak hvor det er brukt skjønn, og isåfall er det ofte ved ønsker om bytte osv. Men enkelte bytteannonser har vært RENE salgsannonser og derfor blitt fjernet. Vi forbeholder oss selvsagt retten til å gjøre slike valg.

Jeg personlig skjønner ikke at enkelte (ikke deg trigger) ønsker å gjøre så stor ting utav at de ikke får lov å annonsere fiskestang og audien sin her. Bruk finn og andre mer relevante forum. Hva er problemet?


Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #38 på: oktober 12, 2011, 09:01:18 am »

NOEN burde skru litt mer bil og syte litt mindre! Jeg er interessert i luftkjølt VW, alt anna kan ryke og reise fra dette forumet i mine øyne. Bruk finn.no i stedet for å tømme alskens rart innhold utover VW Norge...

Hadde dette her vært en betalingstjeneste, greit - men dette forumet drives på frivillig basis med frivillige i bakgrunn. Det irriterte meg noe grenseløst at endel mennekser lagde store greier ut av nada som jeg måtte bruke av tiden min på å svare ut på VW2You. Er dere misfornøyd med modereringen, gjør noe med det - bli moderator selv!
« Siste redigering: oktober 12, 2011, 09:08:53 am av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
trigger
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad


Vis profil

« Svar #39 på: oktober 12, 2011, 09:14:45 am »

Takk for raskt svar. Snurt er jeg ikke typen til, selvsagt kan man jo reagere når man ser en Volvo 850 men er vel ikke typen til å angi andre men man skulle jo tro at også adminstratorer leste annonser her inne til en tid. Men rett er rett og man må følge klubbens rettningslinjer ellers så blir det jo fort noe annet enn en vw-klubb. Du gjør en god jobb så det er sagt.

   mvh  myrer,n
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #40 på: oktober 12, 2011, 09:31:15 am »

Hehe nå måtte jeg jo gå å søke etter volvo 850 :-)
Du refererer til en nesten tre år gammel annonse hvor en ønsker å bytte til seg en luftkjølt.
Den vil vel falle inn under en av de nevnte over
 - Bruk av skjønn, eller at vi ikke har sett den. Jeg husker rett og slett ikke  Gliser

Problemet oppstår når vi tillater for mye. Det vi har sett i praksis er at å f.eks tillatte salg av audi eller spørsmål om dørlås på passat, så renner det på med tilsvarende annonser samme og påfølgende dager. Vips har man plutselig masse tråder om noe jeg anser som irrelevant på et luftkjølt forum.  Det er dette som er uønsket.
Jeg har full forståelse for at det er mange brukere på dette forumet som driver med begge deler. Jeg har selv både vannkjølt VW og Audi utenom. Men vi ønsker ikke å blande det inn i dette forumet.
Det er tydeligvis et behov for et vannkjølt forum, men er ikke vw-audi forumet godt nok til slikt? koster det for mye å være medlem?


Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #41 på: oktober 12, 2011, 09:40:59 am »

Noen er mer interessert i å diskutere, enn i å finne løsninger.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #42 på: oktober 14, 2011, 18:37:35 pm »

For et par uker siden la jeg ut en tråd for å få noe hjelp med Touranen min, og den ble raskt slettet (tråden altså), men samme årsak som nevnt her; nemlig at man ønsker å beholde dette som et rent luftkjølt forum. Og dette er jeg i utgangspunktet meget enig i.

Poenget mitt var at jeg har i følge linja øverst på denne siden, vært pålogget i 56 dager, 21 timer og 22 minutter, så jeg har etterhvert fått dannet meg et brukbart bilde av hvem det er her inne som har bra peiling på vw, og biler generelt. Også bland de personene jeg ikke kjenner IRL.

Når jeg da sto der desperat med en havarert barnetransport, kunne jeg tenkte meg å benytte meg av den samlede kunnskap som jeg vet  sitter ute hos forummedlemmene, for å finne ut hva jeg skulle gjøre. Jeg ble da henvist til bilforum.net eller vw-audiklubben, men der kjenner jeg ikke ett eneste menneske, og råd og tips vil ha veldig begrenset nytte når jeg ikke kan bedømme hvem rådene kommer fra. Vi ser jo stadig her inne at det kommer mange rare råd fra mange kanter, og man bør absolutt filtrere infoen litt.

Så jeg støtter forslaget om å lage en "off-topic" tråd, hvor man kan få råd om ting som ikke nødvendigvis har med luftkjølt VW å gjøre, men av de folkene som faktisk danner hele grunnlaget for dette forumet. Ingen folk -  intet forum...

For meg personlig endte dette med at jeg kontaktet de jeg vet kan ha peil på vannkjølt, og fikk litt råd, men allikevel ser regninga ut til å ende på oppunder 30k, og det hadde vært fort gjort å gå på trynet og endt opp med å svi av mye mer penger enn strengt tatt nødvendig på denne saken. Og dette er jo penger som i stedet kan brukes på luftkjølt, og dermed på nye prosjekttråder Blunker

Just my 2 cents Glad
Loggført
Ole B
Seniormedlem
****
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #43 på: oktober 16, 2011, 21:24:48 pm »

NOEN burde skru litt mer bil og syte litt mindre! Jeg er interessert i luftkjølt VW, alt anna kan ryke og reise fra dette forumet i mine øyne. Bruk finn.no i stedet for å tømme alskens rart innhold utover VW Norge...

Hadde dette her vært en betalingstjeneste, greit - men dette forumet drives på frivillig basis med frivillige i bakgrunn. Det irriterte meg noe grenseløst at endel mennekser lagde store greier ut av nada som jeg måtte bruke av tiden min på å svare ut på VW2You. Er dere misfornøyd med modereringen, gjør noe med det - bli moderator selv!
Amen.
Loggført

Tlf.95059839
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #44 på: oktober 16, 2011, 22:13:20 pm »

377 778 innlegg.
37 687 tråder.
5549 medlemmer.
Gratis.

Synes trådstarter fullstendig mangler perspektiver når han klager på moderatorene og deres forsøk på å holde ting noenlunde på stell her.

Stor takk til dere som driver forumet! Dere gjør en fantastisk jobb. Jeg antar at dere har mer enn nok å fylle tiden med enn å nilese 377 000 poster for å kjøre millimeter-nøyaktig moderering.

Har selv stor glede av dette sosiale mediet - ikke la sånne innlegg som dette ta fra dere motivasjonen for å holde forumet oppe!!!

Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #45 på: oktober 17, 2011, 17:05:06 pm »

Finn.no tar kr 35,- for en typisk annonse på torget.

Det funker.

Sa*an så lei av å se denne tråden på "Uleste innlegg siden forrige besøk"

 Blunker
Loggført

1961 T1 - Custom
Nebelbrille
Supermedlem
*****
Innlegg: 815
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #46 på: oktober 17, 2011, 19:42:06 pm »

Vil  berømme Trond og SplitMan, Splitboy, Knechten, Brezelfürsten, Oval57 for jobben de gjør, tråden min var absolutt ikke myntet på at noen skulle ta det ille opp. Så til Trond hvis du synes dette ble dumt så får jeg bare be om unnskyld. Ser at tråden har begynt å gå i en mindre konstruktiv retning så vi kan like gjerne avslutte mens leken er god.
Lar det være opp til andre om det bør opprettes en altmulig tråd, men nå er i allefall et evnt behov belyst.

Så jeg avslutter saken her for min del, og skal tenke meg om 2 ganger før jeg legger ut saker for salg.
Torstein
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!