Nå har jeg bygga meg stereo uten stereo... øh... Mono uten stereo.. whatever..
Jeg har i korte trekk en jack plugg i hanskerommet som jeg plugger i hva jeg vil. I mitt tilfelle sony ericsson. Funker fint og fornøyd med lyden.
Det jeg har gjort er følgende.
Jeg kjøpte et fulltone element på
www.dynabel.no (eltek på tveita) Med høy følsomhet og free air ferdigheter. 250,- Dette monterte jeg på ei finerplate jeg festet i originalhullet i dashen. Hm.. Ja og her skulle det komme bilder. Men den dumme photobucket-kontoen ba om nytt passord siste gang jeg brukte den.. Og den har jeg glemt.
Originaldekselet passet fint etterpå. Og det ser helt originalt ut inne i dashen.
Jeg kjøpte en forsterker for 600 spenn på biltema. Denne la jeg fremme i bagasjerommet, under matta. Og dro kabler til elementet. Deretter boret jeg et lite hull inni hanskerommet. La imellom ei gummiforing i hullet, og dro en kabel fra phono inngangene på forsterkeren, med overgang til Jack 3,5mm plugg inni der. (ca 1,5m)
Remote styring kortsluttet jeg med + polen på forsterkeren. (Da står forsterker på hele tida så lenge den får strøm)
Bobla mi går på 6v. Forsterkeren trenger 12v. erlik--- Problem.
Jeg kjøpte en spenningsomformer fra
www.powershop.as Denne kostet ca 800,-
Deretter kjøpte jeg et relè fra ELFA. 50,-
Jeg koblet relèet i serie med + på spenningsomformeren. Og la en kabel med styrestrøm fram til sikringsboksen der tenninga slo av og på 6v.
Deretter dro jeg pluss og minus fra denne fram til forsterker.
Så.. Nå når jeg slår på tenninga så slår relèet inn under baksetet. Dette slipper strøm fram til spenningsomformeren. Den sender 12v fram til biltema forsterkeren, og den forsterker det som jeg skulle finne på å koble til på jack-pluggen som ligger rullet sammen inni dashbordet
KA DOKK TRU?