juni 15, 2024, 19:00:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor som sitter.  (Lest 1151 ganger)
devilsix
Nybegynner
*
Innlegg: 39
Bosted: Hedmark


Vis profil

« på: oktober 12, 2011, 08:47:04 am »

Hallo, har en motor som har satt seg pga den ikke har vært rørt på 15 år. Er det noe håp for å få den løs igjen eller er det bare og kaste?
Loggført
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 12, 2011, 09:13:40 am »

Det må du nok se ved å demontere.  Det kan være så enkelt som at det har kommet litt vann ned i forgasser, og et stempel eller to har satt seg i sylinder. Da er det bare å bytte.  Sprett opp og se..  Osteaktig
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 12, 2011, 11:40:30 am »

eventuellt skru ut pluggene, sleng i noe godstoff å la det virke en stund.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
rubenthorsen
Gjest
« Svar #3 på: oktober 12, 2011, 11:49:33 am »

gjør som vidar sier først. så når du starter opp så hører du fort om det er noen ulyder fra motor.
men skal du ha en motor som er god og driftsikker så ville jeg nok gjort som flatfour sier. lykke til
Loggført
vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 12, 2011, 12:04:52 pm »

Jeg har gjerne brukt diesel i plugghulla Blunker Men la det virke en god stund før du rikker forsiktig frem og tilbake. Hvis den løsner bruker du litt ren olje og tørner en stund før prøvestart. Ryker noe jævlig en stund  Gliser
Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
Torsen
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: oktober 12, 2011, 20:37:02 pm »

Jeg måtte løsne en snekke-motor en gang som hadde vært under saltvann. Den hadde stått i flere måneder før jeg prøvde å tørne den rundt. Satt selvfølgelig som fy. Tømte en halv boks med WD-40 i begge sylindrene. Dagen etter fikk jeg faktisk fyr på den. Røyk la halve Malmøya Gliser

Diesel som nevnt vil også fungere. Blir nok enda mere røyk Osteaktig
Loggført
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 13, 2011, 19:39:05 pm »

Griett å bruke Lurium 2000 for å løsne, men demonter alltid etterpå!
Knuste to stempel i ein slik motor, då stempelfjørene hang fast i spora.
Starta lett og gjekk fint. God komp, men etter kort tid, så knakk kompresjonsfjørene i 2-4 mm lange biter.
Desse "skrangla" rundt i sporet sitt, til dei spiste seg vei opp på stempeltoppen.
Dei var for store til å komme ut gjennom eksosventilane, og resultatet blei to ødelagde stempel, to skeive eksosventiler og ei ventilstyring Gråter
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!