april 29, 2024, 14:23:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 59' T1 Rotteprosjektet, som alikevel ikke blir noen rotte  (Lest 36739 ganger)
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #120 på: november 11, 2009, 18:09:07 pm »

Faren min kromet 1 stk. vanlig pre 67 boble fanger hos et firma i Oslo. Det kostet 5000,- inkl mva! Riktignok er dette inkl masse sliping og finretting, men uansett så dyrt at veien er kort til å kjøpe nye kvalitetsfangere.
Ja heilt enig, dette må være for de som har noken extra sjeldne reservedeler, og som er umulig å få tak i.
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #121 på: november 11, 2009, 19:17:54 pm »

Ikke rart enkelte tok en tur til Polen... Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #122 på: november 12, 2009, 01:10:58 am »

Har kun hørt negativt om de i sverige. Dessuten blir den kromen gul over tid. Lakkrom falmer akkurat som maling. En kompis fikk kromet noen knapper i bilen sin på denne måten, i sverige, og de måtte han ta meg jevne mellomrom for å holde pene.

Ekte krom er ca 4000 + MVA for et felgsett

Hvor i alle dager får du det så billig??? Og hvor mye grunnarbeide gjør du selv da?


Prisen fikk jeg opplyst hos Gundersen Galvano. Da skulle de leveres ferdig glassblåst.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #123 på: november 26, 2009, 02:05:51 am »

Demonteringen fortsetter





Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #124 på: november 26, 2009, 19:53:30 pm »

Blir bra det her Pål Glad. Tror jeg tar en tur bort og skjærer ut det jeg trenger av taket ditt Rekker tunge
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #125 på: november 27, 2009, 00:21:54 am »

Blir bra det her Pål Glad. Tror jeg tar en tur bort og skjærer ut det jeg trenger av taket ditt Rekker tunge

Bare å komme, for her står det ingen bil eldre enn 2001  Rekker tunge
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #126 på: november 27, 2009, 16:27:14 pm »

Ble det skjært i taket for ragtoppen din, eller ble det kuttet og sveist på stolpene? Ser skikkelig bra ut det som ble gjort der.
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #127 på: november 27, 2009, 19:24:53 pm »

Ble det skjært i taket for ragtoppen din, eller ble det kuttet og sveist på stolpene? Ser skikkelig bra ut det som ble gjort der.

Det er skjøtet inn i selve takplata, og alle forsterkninger ble også sveiset inn. Jobben Lars Rosenqist har gjort ser utrolig bra ut. Billig og rask er han også Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #128 på: desember 27, 2010, 00:31:10 am »

hmm, over ett år siden sist gitt.

Lite å melde, bortsett fra at søknadsprosessen, for godkjenning av Kerscher bremser, Porsche felger +++, er igang. Forløpig svar er at de er usikre på om 1300S kasse kan brukes uten videre i en 1959! Også må bilen ID-sjekkes, da den ikke lenger er å finne i autosys eller kartotek.

Bilen er gravd frem fra snøen og kommet inn i varmen igjen. I nær fremtid er det litt sveising som står på timeplanene. På karosseriet er det et 5kr hull i ene a-stolpen, mekking av avtagbar bakplate og luker i innerskjermene bak. På bunnplata er det sveising av fester til X-stag bak og mekking av luke i tunellen, så jeg får montert den nye hydrauliske clutch-overføringen.

Håper å få til en ID-sjekk i verkstedet, så jeg slipper å pakke alt sammen og kjøre til BT.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #129 på: desember 27, 2010, 00:45:31 am »

bra du er i gang igjen Glad
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #130 på: desember 27, 2010, 15:45:26 pm »

x2
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #131 på: september 16, 2011, 23:35:35 pm »

Det skrider sakte frem og jeg driver og skal begynne på klargjøring av endel karosserideler til lakkerern. Fryktelig usikker på farge. Orginalfargen er "One Year Only" L14 Mignonet green. Har lyst til å beholde denne fargen. Samtidig har jeg lyst på en kul "custom" farge. Kanskje noe ala House of Kolor's Root Beer. Tenke tenke

En farge som kan få mange nyanser. Alt etter bunnfarge og antall strøk



Prosjektet  har ikke stått stille siden desember 2010, altså. Holder på å pusler litt stadig. Men ting tar tid, når man skal gjøre det bra Blunker
« Siste redigering: september 16, 2011, 23:37:32 pm av Pål » Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #132 på: oktober 19, 2011, 22:38:26 pm »

Var litt nedtur i dag når jeg skulle montere ny girkasse og startet.

Den nye starteren er ca 10cm lenger enn den gamle, og da gikk det dritt med tverrstaget mellom dempertårna. Så her må jeg nok konstruere noen nye fester.





Også er jeg litt usikker på hvordan det går med fjæringsvei og stagene ned på rammegafflene. Syns det er farlig liten klaring nå som den henger med hjula fritt. Kan ikke se for meg at det går bra med vekt på  hjula. hmm

Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #133 på: september 21, 2012, 19:01:22 pm »

Og igjen er det nesten 1 år siden siste oppdatering Glad


Selv om det ikke skjer stort i denne tråden så skjer det litt i garasjen.

Sveisa luker i innerskjermer og laget avtagbar bakplate


Litt køstomwork på motorlokket





Holder også på med et lite prosjekt under baksetet. La oss se om noen klarer å gjette hva dette er Glad

Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #134 på: september 21, 2012, 20:08:25 pm »

Mørkt og uklart bilde, men gjetter på isofix feste fra nyere VAG (pga den gule delelappen)?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #135 på: september 21, 2012, 21:17:41 pm »

Mørkt og uklart bilde, men gjetter på isofix feste fra nyere VAG (pga den gule delelappen)?

Spot on, my friend Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #136 på: september 21, 2012, 21:20:44 pm »

Smart, har du hatt dialog med tilsynet om godkjenning? Er jo bedre enn og bruke dårlige festepunkter for sele... Se pm foresten !
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #137 på: september 21, 2012, 21:23:08 pm »

Smart, har du hatt dialog med tilsynet om godkjenning? Er jo bedre enn og bruke dårlige festepunkter for sele... Se pm foresten !

Ingen dialog. Disse blir kun for å holde stolene på plass. Selve sikringen av ungene blir med 3-punkt seler.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #138 på: september 21, 2012, 21:24:52 pm »

Uansett greit og slippe seter som skrangler rundt (sånn det gjør i bruksbilen vår)
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #139 på: september 22, 2012, 02:08:57 am »

Kul boble dette må jeg følge med på Glad
Loggført

Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #140 på: september 24, 2012, 23:05:54 pm »

Når man har hurtigkobling på motorlokket passer det dårlig å ha den orginale fjæra på plass. Så derfor har jeg en enkel bøyle i rustfritt som skal holde lokket åpent når man trenger det. Og når den ikke trengs plasseres den på innsiden av lokket



Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Sider: 1 ... 3 4 [5]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!