april 29, 2024, 11:51:36 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: nå gir jeg snart opp..  (Lest 1916 ganger)
David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« på: oktober 22, 2011, 22:27:10 pm »

hva har jeg gjort galt når motoren "spyr*" isteden for å starte??

*den kaster opp bensindamp fra forgasseren når jeg prøver å starte.
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 22, 2011, 22:31:37 pm »

Kanskje tenninga står 180 grader feil....  Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
MLH
Medlem
***
Innlegg: 172
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 22, 2011, 23:00:21 pm »

enig
Loggført

1200 Jeans 1974,kræsjet...
1200 T 1 1955 "Dragon Wagon" gitt bort til kjerringa
1600 Variant 1971, grønn.
1600 Variant 1970 "panel" Rusten!!!
1500 T 1 1969 Muggen
1600 TL  1971 (solgt)
David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 22, 2011, 23:01:35 pm »

det er rikti i forhold til rotor
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 23, 2011, 02:23:45 am »

har hatt "tenning" på motor en full gang men den vil fortsatt ikke gå for egen vilje. hva kan det skyldes?  Hæ
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 23, 2011, 07:22:43 am »

det er rikti i forhold til rotor
Som kan stå 180 grader feil.
Prøv å sett tenningsrekkefølgen med det i hodet en gang
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 23, 2011, 11:45:04 am »

Jeg kan ihvertfall bekrefte at det blåste mye "drit" opp forgasseren da jeg hadde 180 grader feil tenning på en motor (Audi).
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 23, 2011, 18:00:41 pm »

Sjekk at du har sylinder 1 riktig på fordelerlokket. Har du sjekket det, sjekk igjen!
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 23, 2011, 18:10:25 pm »

For å være sikker så tar du av toppdeksel på 3/4 siden. Nå vippene veksler på 3'n så fyrer 1'n. Der rotor da peker er 1. Så følger du på med rett rekkefølge. Da unngår du evt 180grd problem
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 24, 2011, 12:03:37 pm »

da fikk jeg fyring på alle fire, men før den fikk fyra mange nok ganger til å gå på tom gang så døde starteren min så, jeg er fucked.. noen som vet hva det vil koste med 12v releer, dynamo og starter?
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #10 på: oktober 24, 2011, 14:29:45 pm »

ro ned, og sett deg ned.. Starter kan man sikkert få til å funke igjen. Pell den ut, bytt jordinger, puss kontakter etc etc. Har du fått den til å gå på alle 4 så er det jo fett! Jeg hadde seriøse problemer med min 1915 i starten (brant jo for svarte) men det er bare sette ett bein foran det andre (en felg foran den andre Blunker ) og begynne fra scratch!! Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #11 på: oktober 24, 2011, 20:15:57 pm »

den starteren er død.. så blir nødt til å bygge om litt.. noen som kan hjelpe til med deler eller som veit hva det vil koste??
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 24, 2011, 21:35:21 pm »

noen som har noen gode forslag til deler??  Glad
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!