mars 28, 2024, 12:35:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: D90 Porsche felg  (Lest 70115 ganger)
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« på: oktober 28, 2011, 23:09:26 pm »

Har handla inn D90 felger som jeg har tenkt å pusse opp for bruk på min1303s.
Tenkte at det passer med en "delprosjekt" tråd bare om de, så få jeg "koble" de mot bilen min seinere...
Tanken er å få de lakke i Gun Metallic fargen, sette på fargete Porsche midtdeksler, velge rikitg gummi og få de under originale skjermer.























Forran er det 6x16 ET52 og bak 7x16 ET55. Lurer om de er originaler og fra hvilket Porsche årsmodell?

Om noen finner 1303 bilder med D90 felger, setter pris om linken eller selve bilder kunne "dråppes" her i tråden Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 29, 2011, 09:11:13 am »

Blir kjempebra med Gun farge på disse! Passer fint på en 03
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 29, 2011, 09:12:51 am »

Flotte felger! Sterk "hjulkapsellook" men alikevel utrolig fete! Disse bør gå lett på under orginalskjermer. Jeg hadde 7x17 cup1 på min 58 modell tidligere i år (helt til både politi og BT ødela moroa) og de satt som støpt under orginalskjermene. Bak måtte jeg derimot trikse en hel del med spacere/adaptere på totalt 48mm! Siden bilen du skal ha de på har lengere aksler bør dette gå fint på bak.
Klaringsforholdet foran på en 03 vet jeg ikke noe om (burde kjøpe meg en 03 for å eksperimentere med, for GL-look er helt konge).
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 29, 2011, 18:56:16 pm »

Takk, jeg har tro på at dette blir bra! Har ønsket disse for lenge. Jeg synes de er ikke for populære i mengden for at jeg kunne kjøre med de Osteaktig

Etter en god del sørfing på nette fant jeg ut at det er faktisk ET som er mer kritisk enn størelsen på felger. Hul er jo satt sammen av felg og dekk så her er det to komponenter som du kan trikse litt for å få hjul inn under skjermer. Men ET der i mot, er det fast og går det ikke uten spacere så må du bare skaffe de, ingen andre veier. Eller jo, du kan betale "litt" for felg kapping og sveising til  det skal gå, men kostnad er vel sikkert større enn å kjøpe riktig felg!
Har du for lite ET så er det skjermbredding som gjelder...

Ok, så jeg fant ut at hjul til Passaten min er 7x16 og ET var faktisk passe bra (husker ikke hva den var nå, men skal suplere senere...). Så tok jeg de opp og sjekka hvordan ting ser ut. Det var bra erfaring siden jeg vet nå til hvilken ET kan jeg få dekk like store som passat hjul har.







Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
t2panel
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #4 på: november 07, 2011, 00:40:18 am »

Hei, kule hjul du skal bruke:)

her har du bilde av bilen min, med D90 6x16 foran, med 165\40x16 og 8x16 bak med 195\40x16
Litt til innspirasjon





Si fra vis du vil at jeg skal fjerne bildene,

Mvh Morten
Loggført

Mine Nåværende biler:
1950 Vw Boble Splitt, Senket og 17" Porschehjul
1954 Vw Boble Oval, Senket og nylakkert
1961 Vw T2 Splitt, med Ragtop, Senket og breie stålfelger
1962 Vw T2 Splitt, med 1915 Motor, Senket og Porsche felger
1991 Vw Golf 2, 2 Dørs
2013 Vw Passat R-Line Exclusive


Jeg kjører ikke gammel luftkjølt folkevogn fordi jeg må, men fordi jeg kan..


-----------GET LOW------------

scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #5 på: november 07, 2011, 07:39:42 am »

Takk for bilder, ertig med litt visualisering;)

Hvilke spacere brukte du?

8x16 bak  Sjokkert  Glad

Jeg ser at kanten på felgene dine er litt annerledes eller er det bare for smale dekk?
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
t2panel
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #6 på: november 07, 2011, 11:11:34 am »

Laget spacere på jobb jeg,
de er 7,5 cm tykke bak og 3,5 cm foran, hehe har litt breiere skjermer bak:)
kanten på 8" felgene ser litt anderledes ut en på 6 og 7" felger:)
Loggført

Mine Nåværende biler:
1950 Vw Boble Splitt, Senket og 17" Porschehjul
1954 Vw Boble Oval, Senket og nylakkert
1961 Vw T2 Splitt, med Ragtop, Senket og breie stålfelger
1962 Vw T2 Splitt, med 1915 Motor, Senket og Porsche felger
1991 Vw Golf 2, 2 Dørs
2013 Vw Passat R-Line Exclusive


Jeg kjører ikke gammel luftkjølt folkevogn fordi jeg må, men fordi jeg kan..


-----------GET LOW------------

t2panel
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #7 på: november 07, 2011, 11:13:37 am »

er ganske smale hjul også, får å få strekk på dekkene og lav nok profil=)
får å få bilen lavest mulig, nå har jeg ca 1,5 cm fra forstilling å ned på bakken, latterlig lav hehe
Loggført

Mine Nåværende biler:
1950 Vw Boble Splitt, Senket og 17" Porschehjul
1954 Vw Boble Oval, Senket og nylakkert
1961 Vw T2 Splitt, med Ragtop, Senket og breie stålfelger
1962 Vw T2 Splitt, med 1915 Motor, Senket og Porsche felger
1991 Vw Golf 2, 2 Dørs
2013 Vw Passat R-Line Exclusive


Jeg kjører ikke gammel luftkjølt folkevogn fordi jeg må, men fordi jeg kan..


-----------GET LOW------------

scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #8 på: november 07, 2011, 20:43:20 pm »

Setter i gang medpussing og klargjøring tillakkering. Tanken er å prøve selv først...Vi få se hvordan det skal bli:)

Har noen oppskrift på hvordan skal felger pusses???

Mine er lite kankjørt. Har tenkt slipe litt dissestedene for å få gjevntovergang. Skal jeg sparkle? Er det vits å sparkle kanter?
Sandblåsing ble jeg frarådet av en sveiser,hmm..., andre mener at jeg bør sandblåse. Sikkert ingen fasit.
Satser på vanlig pussing først med sandpapir.

Lakkes felgene fra alle sider? Mener beggesider samt "innvedig"? Sikkert ingen fasit her heller... Osteaktig

Noen som vet hvor skal jeg handle lakk og resten jeg trenger til lakke jobben? (sandpapir,luftkompresor samt "pistol" har jeg Blunker )
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #9 på: november 08, 2011, 10:53:56 am »

Sandblåsing høres alt for aggressivt ut. Hva er poenget med å fjerne lakken?
Jeg regner med at Porsche hadde tilgang på lakk som sitter bra fast på alu, har du tilgang på like bra lakk?
Hvorfor ikke matte ned lakken som er der og bruke den som grunning.
Om du MÅ ha bort lakken så er glassblåsing eller kjemisk fjerning mer varsomt, og du trenger ikke å hel-sparkle felgene i etterkant.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #10 på: november 08, 2011, 11:39:00 am »

Jeg bruker ofte sand som er helt "utslitt" til å blåse alu. Det fungerer da like godt som glass. Men enig med JHU. Bruk lakken som er der som grunning. Du kan sparkel og evt legge fyller på den. Så lenge den sitter.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #11 på: november 09, 2011, 14:55:12 pm »

På ATS felgene mine brukte jeg glassblåsing, deretter våtsliping og polering. De er blanke som et speil nå!
Etter glassblåsing gikk jeg på med 240,400,800 og tilslutt 1200 papir. Avsluttet med poleringspasta.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: november 09, 2011, 16:11:31 pm »

Det er en stor forskjell på blank og slett. Jeg har polert nok felger til å forstå den forskjellen. Jeg ønsker ikke å måtte slette ut felgene etter sandblåsing før polering. Kjemisk fjerning av overflatebehandling er arbeidseffektivt når man skal polert.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #13 på: november 11, 2011, 11:01:48 am »

Kanskje arb.effektivt, men hva med kosen Hæ
Stå i garasjen en fin kveld, god musikk, et par kalde på benken og pusse og gnikke, ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.
Polerte noen spilefelger på en chopper jeg hadde en gang. Brukte 5 timer pr.hjul, kona og naboene trodde jeg hadde tørna helt. Satt utenfor huset med noen kalde og koste ræva av meg jeg!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #14 på: november 11, 2011, 13:09:55 pm »

Kanskje arb.effektivt, men hva med kosen Hæ

Slipe alu er ikke kos i min bok... men polering er ikke så ille.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #15 på: november 11, 2011, 14:02:14 pm »

 Gliser
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #16 på: november 13, 2011, 22:21:59 pm »

Ser ut at diskusjon går ut av spor men artig å lese forskjellig meninger Glad
Jeg skall ikke polere mine i hvert fall  Blunker

Det med kos og par kalde er noe så veldig riktig sagt! Jeg kunne levere felgene til de som driver med det daglig men da tar jeg fra meg kos og par kalde! og til og med må jeg betale for det! nei nei nei, dette skal jeg klare selv  Kult

Har kjøpt litt av slipeutstyr så nå blir det kos og par kalde   Osteaktig

Noen steder har lakken flassa av (aliuminiumskorrisjon). Men ellers sitter lakken bra og ser ikke påeng for sandblåsing... Som noen sier såskal satse på at gammel maling skal fungere som grunning.

Nå er det fargeval, lakkinkjøp som gjelder. Få slipe par timer hver kveld så regner med at de er klare for lakkering snart.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #17 på: november 24, 2011, 16:30:52 pm »

Jeg lurer på om VW ellerPorschehar en gang brukt Gunmetal fargepåbilene sine? Finner koden for Graphit farge, de ligner litt men gunmetal høres litt tøffere ut Osteaktig  Gliser

Kan jeg møte opp i lakk butikk og be om gunmetal farge uten å ha koden? Eller er de 4-kanta og må ha koden for å blande...Skal ut å handle på lørdag... Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #18 på: november 24, 2011, 16:33:28 pm »

http://www.seriouswheels.com/pics-2007/2007-Edo-Competition-Porsche-997-Shark-Gray-Front-And-Driver-Side-1920x1440.jpg

tøff farge (ja ja, bilen også men det er farge det handler om nå...) men denna er kalt for Shark Gray. Hmm ikke lett... Hæ
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #19 på: november 24, 2011, 18:24:04 pm »

http://www.seriouswheels.com/pics-2007/2007-Edo-Competition-Porsche-997-Shark-Gray-Front-And-Driver-Side-1920x1440.jpg

tøff farge (ja ja, bilen også men det er farge det handler om nå...) men denna er kalt for Shark Gray. Hmm ikke lett... Hæ

Mitibushen har en fin farge på bl.a EVO modellene som heter Gun Metal Grey. Har den på noen RUF felger. Søk her inne på RUF i tilsalgs delen. Så finner du bilde av felgene.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #20 på: november 24, 2011, 22:17:12 pm »

Ja,de var fine. Fargen var også noe lignende jeg er etter. Det er veldig vanskelig å vise fargen på bilder (i hvert fall på hobbykamera bilder). De virker litt annarledes når du ser på de "live"...

Satser på at lakkbutikk jeg skal besøke har noen fargekart jeg kan bla i.

Ferdigpusste 2 frontfelger. Litt vanskelig å vite hvilken finish jeg skal komme til med pussing siden jeg har ikke erfaring på felglakking.
Har brukt 120 sandpapir og gått over med 240 til slutt på de største flate områder. Mener at to strøk med lakk burde "flomme" det som er av spor etter sandpapir... Eller? Glad

Noen steder (mest på innsiden) var det rust under lakk så der måtte jeg slipe helt ned til aluminium. Skal jeg bruke primer på hele, bare på disse steder der det sees ren aluminium eller skal jeg droppe primer og lakke alt i ett Hæ
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #21 på: november 24, 2011, 22:28:36 pm »

240 er ikke bra nok for lakk. Du bør hvertfall slipe opp til 320 eller 400. Og jeg tviler på det var rust på felgene. Siden de er i alu Blunker Der hvor det har begynt å korrodere bør du bruke en stålbørste/negerkuse og slipe det skikkelig ned så de sorte prikkene blir borte.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #22 på: november 25, 2011, 21:33:45 pm »

Rust er vel rust om det er jern eller aluminium. Når en metal korroderer så blir det rust, eller heter det ikke rust når det gjelder andre metaler.
Norsk er ikke morsmålet mitt... Blunker
Og ja korrodering ble slipt vekk forsiktig med vinkelsliper og "negerkuse"  Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #23 på: desember 16, 2011, 23:29:26 pm »

Så mangler jeg bare...

Jeg fikk tilbud fra autotuning.no for spacere og annet:

for 21mm var det 560 kr per stk + mva (1119 for begge inkl mva)
for 35mm var det 680 kr per stk + mva (1358 for begge inkl mva)

Sett med blanke (chrom) bolter (20stk) - 72kr stk +mva (1440kr for alle inkl. mva)

Porsche logo caps 174kr per stk +mva ( fikk 10% rabatt og sammen ble det 624kr inkl mva)

Venter til neste lønning...  Julenissen har kjøpt gaver allerede Osteaktig

Det er ikke nok å kjøpe hjul asså! dette ble 4541kr for alle ekstra biter jeg mangler ufff.....
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #24 på: desember 18, 2011, 20:27:48 pm »

Rustfrie bolter til 790,- for settet.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22539358

BTW: 1440 er uten MVA. 1800 er prisen med Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #25 på: desember 20, 2011, 12:31:06 pm »

Ja, jeg så de på finn. Lurer bare om det blir riktig med blanke bolter til Gun Metal fargen (felger)...jeg har en hau med hjulbolter som jeg sparte fra tidligere prosjekter. Noen som vet hva er riktig dimensjon på bolter som jeg trenger?

Og det med priser så glemte at private for priser altidmed mva inkl. så alle priser (per stk) jeg skrev var ferdig med mva. Beklager Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #26 på: januar 02, 2012, 12:02:50 pm »

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32069902
Her kan du få lakkert felgene dine billig.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #27 på: januar 07, 2012, 16:12:55 pm »

Takk for tips! Ringte og fikk tilbud på 500kr stk.... Vet ikke hva lakk koster i seg selv men for 2000kr er jeg villig å prøve selv med lakkering. De bruker i hvert fall ikke noe spesiell lakk for felger, men skulle være en markeds beste lakk ellers.
« Siste redigering: januar 15, 2012, 20:34:27 pm av scardeep » Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #28 på: januar 15, 2012, 20:51:47 pm »

"Jobber" med felglakking. Var innom Roars Sandblåsing ved Frogner Kirke (Nesodden). Fikk prate litt og han mente at det kan fort bli 1500-2000kr for alle 4 felger. "Kan fort bli"- var noe jeg regna med så det skreteikke så veldig. Han nevnte sandblåsing. Jeg tar med felg så få vi se. Jeg så han hadde noen felger som var ferdig lakka. Han er proff sanddblåser og har gjort en go del slike jobber så jeg stoler på han... For en garantert bra resultat er det kanskje vært å betale litt Glad

Håper å få mulighet å stikke innom lakkbutikk i morgen og sjekke hva det koster bare i lakk og utstyr jeg trenger dersom jeg skulle lakke selv...

Hva er kode på GUNMETAL??? Tror ikke at det blir nok med fargenavn uten RAL kode eller lignende :/

Noe jeg fant som jeg synes er det jeg har lyst på:

KH2 - Gun Grey Metallic
http://www.gtr.co.uk/forum/59561-request-gun-metal-grey-gtrs-2.html

Eller den som jeg har vist før:

http://www.seriouswheels.com/pics-2007/2007-Edo-Competition-Porsche-997-Shark-Gray-Front-And-Driver-Side-1920x1440.jpg

Skulle gjerne finne gunmetal fra Porsche fargekart... Det er kanskje lov å ringe Porsche.no og spørre Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #29 på: januar 15, 2012, 21:21:40 pm »

Jeg har kjøpt TÜV spacers fra denne karen:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32017579
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!