mars 28, 2024, 15:32:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: D90 Porsche felg  (Lest 70116 ganger)
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #30 på: januar 15, 2012, 21:56:54 pm »

Takk for det Kalle! Det er snart jeg må handle de også. Skal ta en telefon til selger for å høre om han har riktig dim.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #31 på: januar 16, 2012, 12:05:46 pm »

Jeg ringte Ronnie. Han hadde kun 5 og 15mm spacere. Og jeg trenger 21 og 35 (så lenge jeg har forstått).  15 + 5 er jo 20, noe som er vedlig nær jeg skal ha (21) men å legge tp spacere bak samme hjul høres ikke som en optimal løsning...
det var trist for prisen hans var bra.

Jeg tar opp lakking av felg i uka og regner med å legge på dekk rett etter. Tror jeg venter med spacere for å se hva er det jeg vikrelig trenger for å gå under originale skjermer. Finner "opskrift" på 17" felger men mine er 16" og så må jeg velge dekk - noe jeg har lite peiling på. Så lenge er det bare design jeg bryr om, men må fordype kjenskap i det tekniske Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #32 på: januar 18, 2012, 20:27:05 pm »

Var innom butikkeni dag.Priser jeg fikk høre skremte litt og dersom jeg for felgene ferdig bearbeidet og lakkert innenfor 2000kr blir jeg veldig fornøyd...
Så fikk jeg små dings i posten i dag fra Bodø Glad



En original ligger til sammenligning Glad









Til slutt så blir det bra tror jeg. Må maskere logo før de skal lakkes sammen med felg.

I morra alt leveres til bearbeiding og lakking...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #33 på: januar 18, 2012, 20:32:11 pm »

Mye blir totalprisen for å få disse felgene strøkene og bilen?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #34 på: januar 18, 2012, 21:51:03 pm »

Ja, si det:)

Hmm, det går litt på om du skal ha de godkjent (mer riktig er det å si om du skal prøve å få de godkjent) eller skal de bare settes på uten å tenke noe videre...

Det jeg mangler videre er spacere og bolter/mutter. Så blir det valg av selve dekk. Mange elementer som kan kjøpes i forskjellig pris nivå.
Kan si noe mer etter at jeg har montert de på Glad Meningen med tråden er jo å gi best mulig oversikt for andre hva det dreier seg om ved slik valg av felg. Så regnskap kommer, bare vent til prosjekt er ferdig Blunker
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #35 på: januar 18, 2012, 22:40:05 pm »

Jeg vet at 7x17" cup 1 felger på en senket men ellers orgial 1958 T1 kostet "litt" mer enn jeg hadde drømt om.

Adaptere: 2500,-
Felger i bra stand, men tvilsom finnich (mye riper og hakk): 4000,-
Senterkopper fra E-bay (samme som de du har kjøpt) 380,-
165/35-17 x2: 1300,-
205/50-17 x2: 1400,-
Hobbylakkering av felgene... Ble helt OK på litt avstand: 650,-
Emner og bolter for å selv maskinere egne adaptere bak for å ungå kombinasjonen av adapter å spacer på samme hjul: 1800,-
Alu hjulmuttere: 1200,-


Totalt: 13230,- (penger kona ikke vet hvor ble av.....) Godt å se tilbake på dette å vite at jeg kjørte på hjula i ca 2 uker og at oppsettet ALDRI kunne blitt godkjent pga. feil rulleomrets på hjul (hovedsaklig pga senk foran), adaptere uten godkjenningspapirer etc etc.
« Siste redigering: januar 19, 2012, 09:45:45 am av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #36 på: januar 19, 2012, 09:01:04 am »

Kjørte i to uker og ble kalt inn for kontroll eller?

Jeg har 16" felg som gir meg mulighet å handle inn dekk som er innenfor 5% avvik. Og det er det som er min plan. Om jeg tar det riktig så trengs det ikke separat godkjenning dersom dekkdim er innenfor de 5%, sånn generelt sett.

Bredden er noe annet... Spacere også Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #37 på: januar 19, 2012, 09:41:00 am »

Kjørte i to uker og ble kalt inn for kontroll eller?

Jeg har 16" felg som gir meg mulighet å handle inn dekk som er innenfor 5% avvik. Og det er det som er min plan. Om jeg tar det riktig så trengs det ikke separat godkjenning dersom dekkdim er innenfor de 5%, sånn generelt sett.

Bredden er noe annet... Spacere også Glad

Ble stoppet av politiet 3 ganger på to uker. Bilen var håpløst lav... Det var nok årsaken til at Politiet stoppet meg i utgangspunktet. Feilen var nok at han som stoppet meg første gangen sa at jeg kunne få kjøre hjem, men at jeg måtte fremvise papirer på at 165/35 dekka var lovlige på en 7" felg (noe de ikke var) og at senkingen var godkjent. Samme regla fikk jeg andre gangen også. Tredje gangen var det samme konstabel som første gangen og da fikk jeg beskjed om at neste gang han så denne veihøvelen med disse hjula noe annet sted enn hjemme i hagen min så gikk skiltene;-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #38 på: januar 19, 2012, 12:47:19 pm »

Kjørte i to uker og ble kalt inn for kontroll eller?

Jeg har 16" felg som gir meg mulighet å handle inn dekk som er innenfor 5% avvik. Og det er det som er min plan. Om jeg tar det riktig så trengs det ikke separat godkjenning dersom dekkdim er innenfor de 5%, sånn generelt sett.

Bredden er noe annet... Spacere også Glad

Ble stoppet av politiet 3 ganger på to uker. Bilen var håpløst lav... Det var nok årsaken til at Politiet stoppet meg i utgangspunktet. Feilen var nok at han som stoppet meg første gangen sa at jeg kunne få kjøre hjem, men at jeg måtte fremvise papirer på at 165/35 dekka var lovlige på en 7" felg (noe de ikke var) og at senkingen var godkjent. Samme regla fikk jeg andre gangen også. Tredje gangen var det samme konstabel som første gangen og da fikk jeg beskjed om at neste gang han så denne veihøvelen med disse hjula noe annet sted enn hjemme i hagen min så gikk skiltene;-)

Da ser man fordelen av å ha alt innskrevet i vognkortet Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #39 på: januar 19, 2012, 13:16:28 pm »

 Glad Men jeg bor i skien.... Og der får man ikke mine ønsker og behover inn i noe vognkort Gliser
Jeg måtte justert opp bilen, byttet til høyere dekk foran og satt på annen forstilling for å fått til en godkjenning. Men da hadde jeg fått en godkjent bil som ikke så ut som den bilen jeg i utgangspunktet ønsket når jeg begynte å sysle med disse 17" hjula. Men jeg driver fortsatt å diskuterer med BT om å få senkingen godkjent. Skien trafikkstasjon krever 11 cm klaring fra laveste punkt under, mens de reglene som man finner i lovbøkene sier at det holder med 8 cm. Det kommer ikke på tale fra min side å godkjenne bilen med 11 cm når det teoretisk skal gå med 8 cm. Derfor aventer jeg hele godkjenningen til vi kan bli enige om at det er LOVEN som gjelde, ikke dimensjonen på planken som står ved siden av bukken hos trafikkstasjonen i skien.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #40 på: januar 19, 2012, 13:21:16 pm »

Glad Men jeg bor i skien.... Og der får man ikke mine ønsker og behover inn i noe vognkort Gliser

Dagens beste!

Finnes det en by i Norge med flere ombygde, trimma og godkjente biler en Skien? Ta BMW som et eksempel:

Noen eksempler på komplette og godkjente byggeprosjekter:

E12 Alpina B7 Turbo (basis 518)
E30 med M5 3,6l twin turbo 1048hk/1050NM
E28 545 Turbo (Basis 518)
E34 Alpina B10 Bi-turbo stasjonsvogn (basis 518)
E34 M5 (basis 518)
E34 550 V12 (basis 518)
E34 M5 Turbo (Basis 525 D)
E36 Compact B8 4.6 V8 (basis 318)
E36 Compact 5,6 V12. ("den lille med den store"). (basis 316)
E36 Compact 2.8 kompressor (basis 318)
E36 B8 4.6 V8 stasjonsvogn (basis 323)
E39 M5 V8 stasjonsvogn (basis 520)
E46 Coupe Hartge H50 (M5 V8) (basis 323)
E46 M3 SMG 4 dørs (basis 318)
E46 M3 SMG stasjonsvogn (basis 320)
E46 325 kompressor cab (basis 325)
E46 Alpina B8 4.6 V8 (basis 323)
E46 M3 CSL (basis 325)
E46 M3 CSL kompressor (basis M3 CSL)
E92 M3 V10 550 hk (basis M3)
Porsche GT2 Evo 686 HK (basis 911 SE)
Porsche RSR 3.6 (basis 911 2,4)
Mitzubishi Evo VI med M3 2,3 Turbo 570 HK
E12 Alpina B7 Turbo (basis 518)

 
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #41 på: januar 19, 2012, 13:24:48 pm »

Dette likte jeg Kalle! Osteaktig

Bablefish, stå på! Det er viktig å ha sinn posisjon. Lurer på hva er argumenter til BT vedr. disse 3 cm du kjemper for?
ut i fra bilder jeg husker så kan jeg ikke tro at du hadde 8cm da Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #42 på: januar 19, 2012, 15:40:51 pm »

Svært dårlig argument.
Bilene du ramser opp er i hovedsak bygget av SS-Performance i skien. Dette er et relativt stort firma som driver nettopp med slikt og de har selvfølgelig et godt sammarbeide med BT. Det har ikke jeg som privatperson. Og det er MYE enklere å fremskaffe den dokumentasjonen som BT krever på slike biler enn på ei boble fra 1958.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #43 på: januar 19, 2012, 15:43:11 pm »

Dette likte jeg Kalle! Osteaktig

Bablefish, stå på! Det er viktig å ha sinn posisjon. Lurer på hva er argumenter til BT vedr. disse 3 cm du kjemper for?
ut i fra bilder jeg husker så kan jeg ikke tro at du hadde 8cm da Glad

Har aldri tatt bilder av bilen med 8 cm klaring..... Men har hatt bilen i hallen en gang og ble sendt hjem for å justere opp 3 cm foran.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #44 på: januar 19, 2012, 16:03:16 pm »

Svært dårlig argument.
Bilene du ramser opp er i hovedsak bygget av SS-Performance i skien. Dette er et relativt stort firma som driver nettopp med slikt og de har selvfølgelig et godt sammarbeide med BT. Det har ikke jeg som privatperson. Og det er MYE enklere å fremskaffe den dokumentasjonen som BT krever på slike biler enn på ei boble fra 1958.

SS har sammarbeid med ansatte ved Hamann BMW i Tyskland og har derfor en fot innenfor Tuf.
Merittene har svært lite med BT i Skien å gjøre.
Som alltid, BT ønsker å ha ryggen fri, og det får de med godkjenninger fra annet hold.
« Siste redigering: januar 19, 2012, 19:03:09 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #45 på: januar 19, 2012, 18:59:36 pm »

Dette likte jeg Kalle! Osteaktig

Bablefish, stå på! Det er viktig å ha sinn posisjon. Lurer på hva er argumenter til BT vedr. disse 3 cm du kjemper for?
ut i fra bilder jeg husker så kan jeg ikke tro at du hadde 8cm da Glad

Har aldri tatt bilder av bilen med 8 cm klaring..... Men har hatt bilen i hallen en gang og ble sendt hjem for å justere opp 3 cm foran.

Jeg kanskje blander noe men jeg trodde at det var bilen din jeg har sett ved salg av hjul (der sto det i annonsen at hul måtte selges pga politi/BT... Beklager om jeg tok feil.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #46 på: januar 19, 2012, 19:14:13 pm »

Felgene mine ble levert inn for sandblåsing, priming og lakking. Jeg valgte farge fra en VW fargekart for vi fant ikke den fargen jeg hadde valgt på forhånd fra iternett. Det var vel likegreit for nå får jeg farge fra VW kart og jeg har feeling at denne blir bra. Vi få se... Felgene skal være klare til neste torsdag dersom minusgrader slår ikke mot minus 25...Glad

Det var en veldig hyggelig besøk hos Ronar. Skjønte at han driver med amcar, men han mente at det var mange fra vw luftkjølt miljø som har brukt tjenester hans. Det ble litt teknisk prat og litt generel miljø prat. Så venter jeg spent på resultat...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #47 på: januar 19, 2012, 21:32:25 pm »

Dette likte jeg Kalle! Osteaktig

Bablefish, stå på! Det er viktig å ha sinn posisjon. Lurer på hva er argumenter til BT vedr. disse 3 cm du kjemper for?
ut i fra bilder jeg husker så kan jeg ikke tro at du hadde 8cm da Glad

Har aldri tatt bilder av bilen med 8 cm klaring..... Men har hatt bilen i hallen en gang og ble sendt hjem for å justere opp 3 cm foran.

Jeg kanskje blander noe men jeg trodde at det var bilen din jeg har sett ved salg av hjul (der sto det i annonsen at hul måtte selges pga politi/BT... Beklager om jeg tok feil.

6cm klaring under forstillinga på dette bildet
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #48 på: januar 19, 2012, 21:44:58 pm »

Jep, da hadde jeg rett... Blunker
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #49 på: februar 01, 2012, 09:05:34 am »

Siden jeg sitter å venter til felgene mine blir ferdig (noe som går lagt etter plan pga elendig kundebehandlig...)så kan jeg begynne å tenke på dekk dim og hvordan jeg for de inn under skermer...

Jeg skal være innen 5% regel. Noen som har erfaring på hva blir størst mulig dekk på 16 toms felg dersom jeg skal være innenfor grensen?

Hvordan regnes sporvidde? senter senter dekk eller avstand mellom ytrekant på dekkene?

Originale dekk på en 1303, hva er dim på de? Har ble det mye spørsmål...
Men man må jo spørre for å få svar... Blunker
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #50 på: februar 01, 2012, 09:29:24 am »

http://www.motormann.no/

Sett inn orginaldimensjonen (er vel best å gå ut i fra det som står i vognkortet) i det ene feltet og sjongler i det andre så får du nok de aller fleste svarene Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #51 på: februar 01, 2012, 09:34:05 am »

Hvis orginaldimensjonen er 155/80 så blir det vel noe sånt som 185/55-16 eller 195/50-16.... Ganske store dimensjoner egentlig. Faktisk så stort at det trolig setter begrensninger for senking, med mindre du ønsker å leve med litt subbing.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #52 på: februar 01, 2012, 10:03:58 am »

Er ikke så veldig opptatt om senking. Vil gjerne beholde originale skjermer og få hjul godkjent av BT.

Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #53 på: februar 01, 2012, 10:41:42 am »

Er ikke så veldig opptatt om senking. Vil gjerne beholde originale skjermer og få hjul godkjent av BT.



Aha. Du er en av de... Blunker
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #54 på: februar 01, 2012, 16:09:13 pm »

Og det er så skjedelig å høre at felgene dine som skulle vært ferdig for en uke siden er egentlig så vidt i gang med arbeid.  Sint Kundebehandling – noe som burde vært mer prioritert i custom miljø. Eller er jeg bare uheldig? Igjen…  Hæ
Siden fremdriftsplanen med felgpussing er sprengt nå i luft så har jeg siste håp – kvalitet på arbeid som blir utført. Venter og håper. Uff…  Tvilende
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #55 på: februar 01, 2012, 18:03:57 pm »


Hvordan regnes sporvidde? senter senter dekk eller avstand mellom ytrekant på dekkene?


senter - senter på dekk ja
Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #56 på: februar 02, 2012, 10:32:46 am »

Takk, leste meg fram på nette også. Mange av spørsmål fins det svar på bare enn leiter litt Glad

Mine sommerhjul har:
Dekk - 185/65 R15
Felg - 4,5Jx15 ET41

Bredden på dekk er vel litt større en det som er vanlig tipper jeg Glad Men sånn var det når jeg kjøpte bilen og sånn hadde jeg gjennom siste EU (som gikk gjennom uten anm.)


Mens vognkort beskriver:



Står ikke noe om Min innpress eller Maks sporvidde. Noe jeg må vite før jeg kan sette sammen nye hjul... Regner med at min ET blir da 41 som det er på originalefelger. Men hva med sporvidde? Noen som har det på en 1303?

Noe jeg må også lære om er hva 5.60 står for under Std. dekkdimensjon  Hæ
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #57 på: februar 02, 2012, 11:06:53 am »

Leker litt med dekkstørelser:

http://www.rimsntires.com/specs.jsp?item=Wheel-Tire%20size%20comparer&sw1=185&ar1=65&bd1=15&rw1=4.5&et1=41&sw2=205&ar2=55&bd2=16&rw2=6.0&et2=53&text1=&text2=

om jeg tar riktig så blir dette opsette nesten 18% større i omkrets i fht sommer dekk jeg har nå. Går jeg ned til 50 i høyden på dekke så blir omkrest mindre en sommer dekk...  Tvilende Kanksje like interesant siden jeg vet ikke enda hva er virkelig høyden på dekk som står innskrevet i vignkort.

Så hva tilsvarer diagonale 5.60 x15 dekk i radial dekkdim? (det er høyden på dekk som er mest etterlyst Glad )
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #58 på: februar 02, 2012, 11:18:50 am »

Omkrets ca 198cm og diameter på ca 63cm. Variasjonen er forholdsvis stor fra dekkmerke til dekkmerke.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #59 på: februar 02, 2012, 12:08:27 pm »

Det du skriver, Pål, er dimensjoner på 5.60x15 diagonale dekk eller?
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!