mai 05, 2025, 15:51:50 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Godkjenning av ny motor  (Lest 2862 ganger)
TURBO
Gjest
« på: oktober 29, 2011, 17:41:24 pm »

Skal sende søknad til Tilsynet for å få godkjent større motor,i den forbindelse lurer jeg på;hvor mange hester er standard trommelbremser godkjent for kontra skivebremser?
Å må man ha tuv papirer på skivebremsene?
Hva ellers bør søknaden inneholde? Han på Tilsynet sa jeg bare skulle sende søknad,men man må vel legge ved relevante papirer?

Loggført
Formula Vee
Supermedlem

:: DKL ::

Vis profil
« Svar #1 på: oktober 29, 2011, 20:12:21 pm »

Skal du øke fra 25hk til 50hk? Jeg regner med å få godkjent 160hk i min, nye skivebremser over alt med tuv papirer.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lars Johansen
Supermedlem

Vis profil
« Svar #2 på: oktober 30, 2011, 16:33:31 pm »

Har alt du trenger =-O
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #3 på: november 26, 2011, 17:16:16 pm »

Skal du øke fra 25hk til 50hk? Jeg regner med å få godkjent 160hk i min, nye skivebremser over alt med tuv papirer.

Bumper denne.Skal øke fra ca 30 til rundt 100.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

Vis profil

« Svar #4 på: november 26, 2011, 17:20:10 pm »

Skal ikke være noe problem så lenge du har skivebremser på forakselen.
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #5 på: november 26, 2011, 17:21:48 pm »

Men finnes det noen standard tuv-papirer for skivebremser som man kan legge ved?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

Vis profil

« Svar #6 på: november 26, 2011, 17:24:40 pm »

Ikke hvos du skal bruke de orginale fra f.eks 1302s.
Er bare å sende inn en søknad før du bygger om. Da får du svar på hva de godkjenner.
Kerscher har papir på skivebremser på for og bakaksel.
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #7 på: november 26, 2011, 17:26:23 pm »

Ta for jeg knote ned en søknad å høre hva de har å si,var ihvertfall positiv han jeg snakket med på Tilsynet Blunker
Loggført
Kjetil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #8 på: november 26, 2011, 17:46:34 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php?action=dlattach;topic=4109.0;attach=15428;image
Bare som en liten pekepinn, så bør jo dette bidra til at 90-100 hk bør gå  gjennom på originale skivebremser.
Loggført
tezer
Supermedlem

Vis profil
« Svar #9 på: november 26, 2011, 18:04:31 pm »

Her er svaret jeg fikk da jeg stilte samme spørsmål om og få godkjent opp til
100hk på 1302 med orginale skivebremser foran!jeg la også med papirer fra møller der dem
hadde fått godkjent biler med 100hk med bruk av orginale skivebremser!

Angående spørsmål om ombygging av bil.

Du lager en oversikt over hvordan ombyggingen skal gjøres, hva som skal benyttes av deler, og tar med dokumentasjon du har på funksjon og ytelse på de deler du skal benytte.
Dokumentasjon du har fra produsent eller laboratoriet må da beskrive den type komponenter og endringer du skal benytte, og bekrefte at disse gir egenskaper som er innenfor de begrensninger som dokumentasjonen gir grunnlag for.
Sette opp dette sammen med søknaden og send oss pr brev eller e.post.
Søknaden besvares av oss, og etter det kan du utføre slik svaret fra oss gir anledning til.
Lykke til !

For meg så høres det ut som du må dokumentere att dela du benytter oppfyller dem krava som stilles!
altså du må ha en tuv godkjenning på bremser!
Loggført

Vw 1302
TURBO
Gjest
« Svar #10 på: november 26, 2011, 18:05:30 pm »

Bare som en liten pekepinn, så bør jo dette bidra til at 90-100 hk bør gå  gjennom på originale skivebremser.

Se der ja,noe sånt jeg var på leting etter.Takker Kjetil.Er dette lurt  å legge ved eller spare det å bruke ved et eventuellt avslag?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

Vis profil

« Svar #11 på: november 26, 2011, 18:07:48 pm »

Se der ja,noe sånt jeg var på leting etter.Takker Kjetil.Er dette lurt  å legge ved eller spare det å bruke ved et eventuellt avslag?

Finnes vel ikke noe tüv papir på de orginale skivebremsene til 1300s eller 1302s...
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #12 på: november 26, 2011, 18:08:16 pm »

Her er svaret jeg fikk da jeg stilte samme spørsmål om og få godkjent opp til
100hk på 1302 med orginale skivebremser foran!jeg la også med papirer fra møller der dem
hadde fått godkjent biler med 100hk med bruk av orginale skivebremser!

Angående spørsmål om ombygging av bil.

Du lager en oversikt over hvordan ombyggingen skal gjøres, hva som skal benyttes av deler, og tar med dokumentasjon du har på funksjon og ytelse på de deler du skal benytte.
Dokumentasjon du har fra produsent eller laboratoriet må da beskrive den type komponenter og endringer du skal benytte, og bekrefte at disse gir egenskaper som er innenfor de begrensninger som dokumentasjonen gir grunnlag for.
Sette opp dette sammen med søknaden og send oss pr brev eller e.post.
Søknaden besvares av oss, og etter det kan du utføre slik svaret fra oss gir anledning til.
Lykke til !

For meg så høres det ut som du må dokumentere att dela du benytter oppfyller dem krava som stilles!
altså du må ha en tuv godkjenning på bremser!

Ok,så mate på med papirer er tingen.Fikk du godkjent eller?
Loggført
tezer
Supermedlem

Vis profil
« Svar #13 på: november 26, 2011, 18:47:20 pm »

Har ikke kommet så langt!
men da dem skriver dette!!

Du må vedlegge dokumentasjon du har på funksjon og ytelse på de deler du skal benytte.

Så virker det veldig vansklig da det ikke finnes denne typen paiprer på orginale skivebremser!Så for  meg så høres det enklere ut
men tuv godkjente bremser foran,tror det koster runt 5000kr + frakt!
Loggført

Vw 1302
Roy Grelland
Supermedlem

Vis profil
« Svar #14 på: november 26, 2011, 18:50:36 pm »

jeg har fått papirer fra Møller på at de godkjenner dette, og da er det godt nok for biltilsynet
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

Vis profil

« Svar #15 på: november 26, 2011, 18:53:52 pm »

Har ikke kommet så langt!
men da dem skriver dette!!

Du må vedlegge dokumentasjon du har på funksjon og ytelse på de deler du skal benytte.

Så virker det veldig vansklig da det ikke finnes denne typen paiprer på orginale skivebremser!Så for  meg så høres det enklere ut
men tuv godkjente bremser foran,tror det koster runt 5000kr + frakt!

Se her: http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/index.php?gruppe1=Bremsanlagen&gruppe2=Bremsanlagen%20VA

Tüv papir på 136 hk med skivebremser på frontaksel
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

Vis profil

« Svar #16 på: november 26, 2011, 18:54:40 pm »

jeg har fått papirer fra Møller på at de godkjenner dette, og da er det godt nok for biltilsynet

Har du kopi av papiret?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem

Vis profil
« Svar #17 på: november 26, 2011, 21:27:23 pm »

tror det, men jeg brukte det ikke selv, så lenge jeg hadde papirer fra Kerscher. Mener de ligger på kontoret, så da får jeg ikke sjekket før på mandag Trist
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

Vis profil

« Svar #18 på: november 26, 2011, 21:28:47 pm »

Kerscher papir har jeg selv. Men tenkte at Møller hadde skrevet et dokument vedr hva de anbefaler/"godkjenner".
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #19 på: november 26, 2011, 21:36:08 pm »

tror det, men jeg brukte det ikke selv, så lenge jeg hadde papirer fra Kerscher. Mener de ligger på kontoret, så da får jeg ikke sjekket før på mandag Trist

Jeg vil gjerne ha kopi på mail Blunker
ingarpr@online.no
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem

Vis profil
« Svar #20 på: november 26, 2011, 21:56:03 pm »

Kerscher papir har jeg selv. Men tenkte at Møller hadde skrevet et dokument vedr hva de anbefaler/"godkjenner".

ja det er det jeg mener, men det sier noe vagt formulert at "man har hørt" at 100 hk er godkjent eller noe sånt, mens de selv går god for en del mindre. Husker ikke detaljene, men det er derfor jeg brukte Kerscher sine papirer; da trengte jeg jo ikke dette fra Møller...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!