mars 28, 2024, 21:15:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Montering av Porsche Boxster seter inn i en 1303  (Lest 32903 ganger)
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« på: oktober 29, 2011, 22:13:17 pm »

Lager en tråd på hvordan jeg skal få nye bilseter inn i bobla mi. Har prøvd å finne noe lignende tråd rundt i forskjellige forum men det var lite å finne, så tenkte at det kan være aktuelt til flere. Kom med inspil og komentarer for jeg vet ikke fasit...Glad

OK, jeg har bilseter fra Porsche Boxster (vet ikke hvilket år). Setene er halvelektriske. Disse skal trekkes om seinere...

I utgangspunkt så ønsker jeg å gjøre minst mulig inngrep i bilens karoseri. Setene skal festes på en eller annen måte og jeg har ikke bestemt hvilken enda...

Det jeg starta med var å se litt på aktuel høyde jeg må ha de på og om de går inn i det hele tatt  Kult





Setene går inn og har nok plass sideveis. Bunplate er ikke slett i bobla mi. Skal jeg ikke gjøre noe med bunnen,må jeg minst over midtfestepounkt til originale seter.
De som er ikke kjent så viser jeg hvordan bunnplate i en 1303 (74mod) ser ut.





Porsche seter er med skinner og de er ikke helt slette på undersiden heller...





Så jeg måtte feste "foring" tvers for å løfte seter opp.



Spikra 2tom4 på tvers og fikk faktisk ganske riktig høyde som trengs



Jeg har noe krøll med høydejustering på seter, demper nekter å gå inn og senke seter. Må finne hva som er feil, men så lenge så tok jeg demper ut og fik seten på "null" nivå.
Måtte legge par lekter undertil for å få seten gå åver det midtfestepunkt.

Her er seten maks fram. Så nær ratt sitter jeg aldri Glad Når jeg skyver stolen helt bak så er det rett inn mot bakseten. Setter på en riktig avstand for meg så blir det lite plass for bein på baksiden.Men sånn var det også når jeg kjørte med originale seter...







Her er vises det bra hvor stor forskjell blir det med seter helt fram. Plass bak blir virkelig redusert... Men det er ikke pasasjer som er mest aktuelt her vel Blunker



Porsche sete er også "lengre"...



Skal jeg ha seten på denne høyden som er egentlig laveste jeg kan ha, det er både på grunn av sitteposisjon og ren fysisk mulig uten å kappe litt i bunnen, så må jeg fore med 14 cm foran og 12 cm bak (over eksisterende skinner i bunnen).



En slik montering vil bety at jeg må sveise noe slags "tårn" for alle 4 bolter. For bedre stabilitet og krefterabsorbasjon bør de nok være piramydeform. Skal jeg sveise de på plass så kanjeg like så rense alt fra bunnen siden jeg gjør en inngrep...
Det jeg får da er Porsche seter 100% i sinn helhet på plass. Det jeg liker ikke er høyt liggende skinner og rett og slett hvordan disse skinner stikker på baksiden og hvorden de sees  Tvilende

Så drøfter jeg på en anen mlighet: dersom jeg bruker "platform" fra gammel sete og fester Porsche sete uten skinner på den får jeg en slags kombinasjon av gammelt og nytt.

Da revet jeg boble sete "to the bones" Glad









Det var vel ikke vanskelig Glad
Så satt jeg bare platformen inn og kom tilbake til hvorfor i det hele tatt jeg bestemte å få inn bedre seter...



Årsaken er at jeg hater 1303 setefester!!! Dise er så slarkete at jeg får aldri setene mine sitte virkelig på plass. Det er altid en eller to mm som skaper små fri bevegelser sideveis. Og i tempo jeg har planer å kjøre så skal både jeg og seter i seg selv sitte fast!

Seter tres inni skinner og har plastforinger for at de skal ikke gli metal mot metal. Først var det foringer som var slitne, så kjøpte jeg nye. Det hjalp men ikke så mye at jeg er fornøyd...

Så sitter jeg med valg som jeg må gjøre og er litt i tvil på det ene og på det andre. Bare en ting er klart her - nye seter skal inn Glad Bare må bestemme meg på hvilken måte...

Tips, forslag, komentarer, bilder...- hjelp!:)
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 30, 2011, 07:55:43 am »

Kjøp deg ett punktbor til drillen og bor ut sveisepunktene på "tårnet" som orginalsetet er festet i foran, slik at tårnet blir borte, så må du få laget deg en ramme å feste porsche skinnene til.

Personlig syntes jeg orginalsetene sitter for høyt.
« Siste redigering: oktober 30, 2011, 07:57:19 am av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 30, 2011, 09:20:51 am »

csp har noen fester til recaro osv kansje dette kunne være noe? søk på dette delenr 801 252 113CK
Loggført
BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 715
Bosted: grimstad


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 30, 2011, 10:27:54 am »

Jeg laget en firkanta ramme, også kuttet jeg av bakbeina og midtfeste på en orginal stol og justerte høyden før jeg sveisa det sammen igjen. Ble ikke så lavt som jeg ønsket men jeg ville ha mulighet for og sette inn org.stol. Skal se om jeg finner bilder ikveld.
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 31, 2011, 12:38:27 pm »

Det Bæste er nok å senke orginal festet ditt og legge over 2stk 4mm flatjern og fæste Stolene i
Senke røret i understellet ditt Sauluis Øyerulling
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #5 på: november 07, 2011, 21:48:42 pm »

Takk for forslag! Litt å velge mellom Blunker

Vil gjerne bruke originale festepunkter folks men hvordan i svarte haven får jeg seter sitte bedre en de originale jeg hadde  Hæ På en slik løsning beholder jeg da samme system hvor plastforinger brukes Sint og de har fungert dårlig for meg. Kanskje andre har bedre erfaring, kanskje jeg bruker dårlig kvalitet foringer...ufff Tvilende

Enig at originale seter sitter litt for høyt, men det er selve fjærer som bygger opp. Understele sitter på ganske riktig høyde mener jeg. Porsche seter bygger ikke så mye opp, dvs. de er  "tynnere".

Har begynt å tenke på at å beholde original bunnen uten å kappe eller sveise på den er kanskje bare tull... Bilen blir jo ikke original etter at seter skal byttes uansett og det er neppe mulig at jeg kommer tilbake til originale seter, så hvorfor skal jeg ta vare på det gamle som skal aldri brukes igjen....

Fremgangen da kunne vært slik

-fjerne midtfestetårn
-fjerne unødvendig dings på midtkanal
-lage ramme for Porsche skinner
-få stolen på plass...Glad Høres enkelt ut...

Menjeg skal sjekke litt mer om det er mer håp i originalfester og foringer...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #6 på: november 08, 2011, 08:59:10 am »

Skal være litt slark i setene. Det tar opp alle ujevnhetene fra veibanen når en kjører senka 03! I svinger hjelper det også godt, blir liksom litt mykere da !  Gliser
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: november 08, 2011, 09:28:04 am »

Øk tryggheten ved å sveise to rør/firkantprofiler mellom kanal og tunnel. Deretter finner du en løsning på hvordan du skal feste det nye setet ditt i disse. Burde være nokså enkelt.

Felgene dine, jeg hadde sandblåst dem hvis du allikevel har bestemt deg for å lakke dem. Og jeg hadde lakkert dem matt sort sammen med det aller meste av chrome på bilen din for en bøsere look.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #8 på: november 08, 2011, 10:48:10 am »

Hvor høy er du? Jeg har satt inn "recaro" stoler i en 03 uten å fjerne tårnet, det ble en kamp om mm for å ikke ha hodet oppe ved kupélyset. Jeg begynte med et par Golf stoler som utgangspunkt siden det var slike jeg hadde liggende. Men jeg endte opp med å lage hele greia på nytt for å holde høyden nede.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #9 på: november 09, 2011, 15:04:11 pm »

Jeg har Golf 2 sportsseter i skinn stående. Skal tilpasse dem i min 03. Hva gjorde du med dine JHU for å få de til å passe? Ser at jeg må smale inn festene noe,ca.4,5 cm. Tips/råd?
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: november 11, 2011, 13:20:46 pm »

Hva gjorde du med dine JHU for å få de til å passe?

I korte trekk laget jeg hele greia på nytt, men jeg kan ta et bilde nå jeg skal skru neste gang.
Loggført

Speed is no substitute for direction
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #11 på: november 13, 2011, 22:25:09 pm »

Øk tryggheten ved å sveise to rør/firkantprofiler mellom kanal og tunnel. Deretter finner du en løsning på hvordan du skal feste det nye setet ditt i disse. Burde være nokså enkelt.

-BB-

ja, det er en mulighet. Saken er at dat blir det ikke mulig å sette føttene under frontsete når en sitter på bakset... Disse tverbjelker må da være ganske høye.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #12 på: november 13, 2011, 22:27:30 pm »

Hvor høy er du? Jeg har satt inn "recaro" stoler i en 03 uten å fjerne tårnet, det ble en kamp om mm for å ikke ha hodet oppe ved kupélyset. Jeg begynte med et par Golf stoler som utgangspunkt siden det var slike jeg hadde liggende. Men jeg endte opp med å lage hele greia på nytt for å holde høyden nede.

Er 1850mm Glad Hmm vil det si at Porsche seter er veldig lave siden jeg klarte å sette de inn (med treklosser under) og sette meg inn i bilen med behagelig følelsen at dette kunne være brukbar høyde? Eller er du 2200mm Blunker
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #13 på: november 13, 2011, 22:34:53 pm »

Ok, da er løsning å rense først alt i fra bunnplata og lage noe "special". Da kan jeg starte med "rensing"...

Et spørsmål vedr regulering av slike seter:
- Det er mulig å få sitte høyden opp eller ned. Det fins håndtak som "pumper" en sylinder/demper opp med vaier forbindelse. Dvs, skal du ha sitte høyde opp må du like så dra hånndtak opp flere ganger og på en slik måte "pumpe" sylinder og stag drives ut av sylinder/demper.
Spørsmål er hvordan får jeg sittehøyden ned igjen??? Det er ikke mulig å vri håndtak ned for motsatt resultat. Har prøvd å dra håndtak og hålde den oppe for et stund men ingenting skjer.
En er jeg ganske sikker på er at alt skjer mekaninsk siden ingen El-mekanism er koblet til det... Noen som har erfaring/kjenskap med slik justering?
Skal ta noen ekstra bilder i løpa av uke.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #14 på: desember 16, 2011, 23:48:49 pm »

Sakte men bit for bit så kommer jeg fram...

Fikk "rense bunnplata som tenkt . Så tok jeg vekk de håntakene/vridere på kanalen. Nå må jeg designe nye "platfromer" for stoler.
Prøvde å sette stolen inn igjen og tror dette blir bra. Bare må komme i mål Glad

Jeg kappet alt med vinkelsliper og slipte rester slik at ingenting stikker opp. Jeg har ikke lyst å borre gjennom punktsveis. Slipper å lappe bunnen. Det som ble igjen skal ikke være i veien for montering av nye seter.











Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #15 på: januar 23, 2012, 09:04:11 am »

Etter mange timer med tenking og idee drøfting bestemte jeg å bygge 4 tårn og montere seter på de. Da påfører jeg minimalt med ekstra vekt i konstruksjon samt at det blir litt mer brukbar plass på aksiden av seter. Tanker er at bilen for bli 5 seter Glad

Kjøpte 1mm metallplater på Biltema (og de er må jeg si myke...) og en del bolter, mutter, og div annet  sveisetilbehør. Sveiser med pinner (nesten første gang) så resultatet blir som den blir. Det viktigste er å gjøre det selv og lære underveis Blunker

















Bruker 12mm bolter og da blir det 19mm fastnøkkel som må brukes. Overkill men det blir fast i hvert fall Osteaktig
Måtte slipe litt i seteskinner for å få brukt pipenøkkel...











Så ble det søndags økt ferdig med 2 fremme tårn til en av seter. Tok litt tid. Målte tusen ganger og en del tilpasning måtte til men resultat ble ikke så ille synes jeg:







Neste trinn er vel å lage noe tilsvarende for bakfester. Der blir det noe lettere siden bolter går vertikalt ned (på fram fester går de i nesten 45grader).
Når alle fire tårn er ferdig så kan jeg sveise noen mindre stag mellom de for å lage slags ramme får å låse posisjon på tårn ift seteskinner så kan jeg sveise alt ned mot bunnplate.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #16 på: januar 26, 2012, 09:20:22 am »

Par kvelder med sveising og ting begynner å ta form. Nå har jeg alle 4 tårn klare og begynt med å koble de sammen slik at jeg kan skru av stolen og sveise bare selve konstruksjonen mot bunn. Det blir trangt mot kanalen. Jeg vil ikke sveise noe fast mot kanal og samtidig mot bunn siden det hindrer separering bunn av karoseri (har ikke planer å separere i nærmeste tid men det kan hjelpe en dag det kommer...)



















Neste steg blir vel å koble disse tvers. Tårn er tipper jeg 2-3 cm for høye. Jeg må nok sette bilen ned på bakken med hjul før jeg kan ta riktig sittehøyde. Som det sees fra bilder så bruker jeg material jeg finner bak garasjen men så lenge så har det funket. Skal male alt til slutt i svart så de skal se bedre ut...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2391
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #17 på: januar 26, 2012, 09:29:55 am »

Hvordan blir høyden på understellet i forhold til originalt?
Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #18 på: januar 26, 2012, 09:40:09 am »

På første innlegg ser du bilder som viser tenkt høyde. Du må bare se på høyden av skinner siden stoler han heises opp i forhold til dem. Høyden på understell blir ca. samme på fronten ift original midtfeste.  Når du tar originale stoler ut så tas de ut med bein som settes inn i skinner og bunn blir «ren». Mens nå blir hele understell stående igjen dersom jeg skal ta ut seter. Så største forandring skjer med bak-fester. Og disse blir ca. 14-16cm høye…
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #19 på: januar 31, 2012, 10:00:20 am »

Så fikk jeg sveise inn 2 stk tverstag for å holde alt sammen. Ble ganske stiv. Men det er ikke den endelige utseende...
Men nå har jeg heist bilen ned på bakken og kan tilpasse høyden. Må kappe litt på baktårn får at de skal gå ned til bunnplate for gamle skinner står i veien og jeg vil ikke kappe i de.









Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #20 på: februar 01, 2012, 18:08:15 pm »

det der så da voldsomt høyt ut?

Nå er jeg vant med Ghia og mine 196 cm, men kanskje du har takluke? Glad

Hvis de skal være så høye ville jeg lagt på en diagonal-avstiver eller to.
Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #21 på: februar 02, 2012, 09:52:39 am »

det der så da voldsomt høyt ut?

Nå er jeg vant med Ghia og mine 196 cm, men kanskje du har takluke? Glad

Hvis de skal være så høye ville jeg lagt på en diagonal-avstiver eller to.

Enig, det ser veldig høyt ut... Men det er ikke endelig høyde:) Må tilpasse en del fortsatt og regner med å senke alt sammen ned noen cm. Nå, når bobla er på bakken kan jeg sette inn stol og få meg litt bedre feeling på hva er riktig bunnhøyde. Seter som sagt kan heves opp så det er ikke farlig å få ramme lavere.
Diagonalene skal jeg vurdere etter at riktig høyde er bestemt.

Og jeg er 185 og har ikke takluke i bobla Osteaktig Det som er så fint med denne bilen at det fins nok av plass mellom tak og hodet ditt og jeg skal ikke ødeleget ergonomi i bilen Blunker Sportseter bør jo ligge lavere enn originale...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #22 på: februar 10, 2012, 09:41:48 am »

Fikk tilpasse braketten til boble bunn og skrudde stolen på. Slik er det np i utgangspunkt. Siden stolen kan heves, er dette alt for høyt i utgangspunkt. Jeg skal kappe alle 4 tårn nå ca 2-3cm i første omgang så få vi se hvordan blir det da.

Siden tårn blir lavere så blir det mer stabilt. Jeg må sveise inn diagonaler for å fiksere alle 4 festepunkter. noen mm her og der gjør at jeg sliter med skru på seter. Heldigvis så skal de ikke ut og inn så vledig ofte...









Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #23 på: februar 10, 2012, 10:40:35 am »

Nå begynner du å komme ned på riktig nivå! Men burde du ikke sitte litt nærmere døra? Så begge to får plass til armen i midten av bilen?
Loggført

Speed is no substitute for direction
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #24 på: februar 10, 2012, 10:55:41 am »

Enig, det ser ut at seten står veldig nær senter. Og det gjør den. Saken er at dersom jeg skal flytte den nærmere døra (det er mulig ekstra 2-3 cm) så får jeg ikke sveise tårn mot gulv langs kanalen. Jeg vil ikke sveise mot kanal under døren siden det skal være mulig å separere bunnen.

Skal ta bilde kun av ramme for å vise rammeposisjon ift resten av bunnplate...

De 2-3cm jeg har flyttet seten mot senter, merker jeg ikke ift ratten. Skal jeg kjøre på bane så blir bedre vektfordeling siden jeg sitter nærmere senterlinje i bilen.. Osteaktig eller tenker jeg feil nå? Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #25 på: februar 10, 2012, 12:12:30 pm »

Du tenker nok rett Glad  Jeg forskjøv setene mine 4-5 cm iforhold til festene.
Loggført

Speed is no substitute for direction
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #26 på: februar 23, 2012, 22:36:34 pm »

Oppdatering

Jeg tror at ramme for førersete erferdig. Nå er det "bare" rense, slipe litt kanter, lakke og sveise på plassi bilen. Endelig...
Men så venter det høyre side. Ufff... er litt lei og tar pauser inni mellom for å ikke bli for lei Glad Håper neste skal gå fortere og lettere siden det skal lages likt.

Så noen bilder:

Så tett ligger hele ramme mot begge sider.







Det blir en utfordring å få sveise bra alle tårn rundt.





Tenkte å bruke originale fester/låser for belter men det ble for trangt og jeg tok vekk de fra sete og bytta de med de som var originale i bilen. Ikke helt i stil, men jeg slipper å bytte belter med det første...





Slik ble det til slutt. Endelig høyde.





Så skrudde jeg stolen på plass. Det er virkelig en stor forandring fra de originale og disse setene. Angrer ikke på valg av setemodel Glad





Ja ja, det går fram over...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #27 på: februar 23, 2012, 23:55:29 pm »

ser bra ut Glad

Ser ut som det er noen ELFA hylleknekter som har måttet bøte med lived i denne prosessen Blunker
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #28 på: februar 24, 2012, 08:27:30 am »

Du får jo knallgod komfort med de setene. Misunner deg dem!
Greit å se hvordan du har løst det med understellet slik at andre kan kpiere det ved evnt. anledning  Gliser
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #29 på: februar 24, 2012, 09:20:36 am »

ser bra ut Glad

Ser ut som det er noen ELFA hylleknekter som har måttet bøte med lived i denne prosessen Blunker

Vet ikke om det var ELFA men du har rett at deler kommer fra hyller Osteaktig Jeg startet med Biltema 1mm metalplater men det er for vanskelig å sveise med pinner og platene er for myke sysnes jeg. Så brukte jeg bare det jeg fant bak garasjen Blunker Når alt skal lakkes så blir det bra tror jeg Glad Kunne bore hull for å redusere vekt men jeg trenger stivhet for å sikre at stolen glir paralelt i skinner. (Skinner på stolen er ikke koblet samen og kun en har fjær som spennes opp).
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!