mars 29, 2024, 16:03:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Montering av Porsche Boxster seter inn i en 1303  (Lest 32909 ganger)
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #30 på: februar 24, 2012, 09:26:18 am »

Du får jo knallgod komfort med de setene. Misunner deg dem!
Greit å se hvordan du har løst det med understellet slik at andre kan kpiere det ved evnt. anledning  Gliser

Komfort er som svart og hvit i forhold til gamle originale seter. Mister original utseende men det er flere andre punkter som overvinner...
Og meningen med tråden er jo å dele erfaring, om noen synes dette er til hjelps er bare hyggelig! Copy - paste er helt greit for meg Osteaktig  Håper dette bidrar til andres prosjekter og kanskje noen finner en bedre løsning siden denne har jeg prøvd og vist fram.

Ville gjerne se på løsning der stoler spennes mellom kanal og tunnel men har ikke klart å finne et eneste tråd med bilder vedr. en slik løsning.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #31 på: februar 24, 2012, 09:38:18 am »

Ville gjerne se på løsning der stoler spennes mellom kanal og tunnel men har ikke klart å finne et eneste tråd med bilder vedr. en slik løsning.

Da har du ikke sett godt nok etter og funnet dette meget lovende prosjektet:


* Sete 1.jpg (62.95 KB. 1024x768 - vist 831 ganger.)



* Sete 2.jpg (99.34 KB. 1024x768 - vist 802 ganger.)


-BB-

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #32 på: februar 24, 2012, 09:57:54 am »

Var litt brått sagt kanskje men jeg mente ikke at det fins ikke eksempler som ligger på nette, bare jeg klarte ikke å finne de Flau Leita på feil plass sikkert...  Glad
Takk for bilder BB!

Flere varianter?  Kult
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #33 på: februar 24, 2012, 10:15:03 am »

Jo mer jeg titter på siste bilder jo flere spm kommer opp...

BB, har du link til tråd med disse bildene?
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #34 på: februar 28, 2012, 13:53:02 pm »

...jobber videre med passasjersete...



Men her dropper jeg 1mm metallplater fra Biltema og bruker stender til hyller for alle 4 tårn. Lettere å sveise...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #35 på: mars 06, 2012, 08:54:40 am »

Begge rammer er ferdig og det som gjenstår er overflatebehandling (litt slipig/rensing og maling). Så kan disse sveises til bunnplate.











Jeg synes det er fortsatt veldig bra plass mellom og rundt dem... Prøvde å sitte begge med kona - godkjent Osteaktig







Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
tambur4
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Halden


Vis profil

« Svar #36 på: mars 06, 2012, 10:34:25 am »

Ser bra ut!

Har lyst til å bytte seter jeg også, så dette er interessant Glad
Loggført

VW 1303 BIG 1973 Sauer&Sohn
VW Golf Variant 1,9Tdi Sportline 2008
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #37 på: mars 07, 2012, 10:05:48 am »

Ser veldig bra ut !! Driten i bobla er jo at med slike seter ser en ikke mye bakover, men jeg har jo lært at en altid skal ha blikket fremover når en kjører bil!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #38 på: mars 07, 2012, 10:29:39 am »

Jeg må si at det er nok sikt bak dersom du ser på midtspeil. Disse er ikke noe breiere ved hodehøyden enn de jeg hadde. Ingen problem med sikt! Glad Kan ta bilde når jeg få kjørt ut i sol.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #39 på: mars 08, 2012, 21:18:59 pm »

Slike seter er sikle sikle for meg, men jeg prioriterte Golf 2 seter i skinn. Kunne ikke si nei til 2 stk for 500,-
Er forresten ferdig med sying nå, så nå blir det bra.
Få ut bilde av bilen. Blir bra dette her du!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #40 på: mars 20, 2012, 15:00:26 pm »

Fant i dag en trå på germanlook.net (som går nå over flere år) med noen bilder som viser hvordan porsche seter ble festet. Mye enklere en min løsning og enda mer lettere... Hmm...  Tvilende

Eneste jeg er litt skeptisk mot er at disse må ligge så lavt. Høyden jeg har tatt på mine ble en rimlig lav som ugangspunkt og jeg er 185cm. Nå når bilen er hel igjen burde jeg kanskje vurdere enda lavere sitte stilling å gå over til en slik løsning som er vist i bilder...  Hæ


* seat mounting 1.jpg (58.21 KB. 519x389 - vist 988 ganger.)



* seat mounting.jpg (51.62 KB. 523x392 - vist 827 ganger.)

Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #41 på: mars 24, 2012, 18:59:29 pm »

Ok, setene  er på plass. Og her er siste bilder fra dagens arbeid.

Slik ble seterammer. den som er brukt under pasasjer sete ble uten tverstag, bare paralelle og diagonaler. Det var ikke behov for montering og det blir skjelden det blir store belastninger på den... Det også sparte plass bak, slik at pasasjer sittende bak har bedre plass for føtter.





Dagens utstyr Glad



Flytta stikkontakt fra tunnel til under pasasjersete.



Og etter par timer med sveising og små justering bolta jeg seter til bunn  Kult





Ketil S. nevnte utsikt bakover. Her er bilder som viser hvor mye av utsykt "dekker" seter... lite, veldig lite Glad









Jeg mener disse tar mindre plass enn originale...

Så var det nok for dagen. Hjulskift og bilvask i morgen.



Selv om litt ulovlig så tok jeg prøvetur på veien. Man sitter VELDIG fast og seter oppleves veldig behagelig. Må si er veldig fornøyd så lenge!
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!