mars 29, 2024, 09:04:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1950 Bordeaux rød split med OKRASA motor  (Lest 3582 ganger)
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« på: april 23, 2008, 09:30:15 am »

Hrrrrmpf.. Gråter

Det er irriterende å ha en så flott bil, støvete i garasjen. Særlig når andre prosjekter krever behandling og ikke minst penger for å bli fullført til sesongen.

Bilen som er tilsalgs er en Bordeaux rød 1950 split. Den står pr i dag på fire flate 16", med 25 hesters motor, en liten lagringsskade i bakskjermen, dårlige bremser, men med et fantastisk originalt interiør.

Lakk: Bilen er opprinnelig Bordeaux rød og er det fremdeles inni. Utvendig har første eier fått den lakkert i en tilsvarende farge, men stammer fra en Opel. Bilen ble polert for et par år siden, og fikk en sinnsyk glans. Dette er god gammel fyldig lakk. Den er veldig pen i lakken.

Motor: Det er en 25 hesters motor, men ikke matching numbers. Motoren starter og går. Jeg har kjørt den kun 5 mil de årene jeg har hatt bilen.

Girkasse: Usynkronisert på alle gir og virker i meget bra stand. Det gjelder bare å lære seg triksene for hvordan en slik girkasse skal brukes korrekt.

Interiør: HELT strøkent originalt interiør. Ingen rifter og ikke møkkete. Har alltid hatt varetrekk. Rød/brune gummimatter. Dette interiøret er så fint at jeg blir nervøs av å bruke det. Tenk om det får en rift Gråter

Bilen har som nevnt dårlige bremser. Tette slanger og dårlige pumper.

Bilen er i mine øyne fantastisk fin til å være "urestaurert". Den har kun fått et utvendig strøk for en gjeng med år siden. Den er i nærmest rustfri stand. Jeg har funnet et ørlite område som kan behandles. Ellers er alt elektrisk i orden. Pilene er ikke de korrekte med profil.. Støtfangere er fine og de korrekte ellers alt av pynteting er korrekt. Originale skjermer med riktig profil i bakskjemene.

OKRASA motoren som er nevnt i overskriften er kanskje den eneste kjente i Norge. Motoren er demontert etter forferdelig lagring. Den spesielle veiva, toppene, innsugene og forgasserene er i meget bra stand. I første omgang er det blokka og en sylinder som trenger utskiftning. Blokka kan linjeborres men dynamofoten er ødelagt etter at det ble montert 12v dynamo på den. Motoren følger kun denne bilen, selges ikke utenom. Jeg bidra med montering/bygging av motoren når alle deler er innhentet. Alle delene er foreløpig vasket.

På bildet er bilen avbildet med originale Cal-parts felger i 6x15". De er skodd med Good Year diagonaldekk på framhjula og Good Year Bluestreaks "slicks" på bakhjulene. Planen var å lage den første stilen i Cal-look begrepet.

Ingen modifikasjoner er gjort på bilen, alt originalt..

Prisen på herligheten er:

- 1950 split kr 70 000,-
- Okrasa motor kr 40 000,-
- Cal-parts felger med dekk kr 15 000,-

Som sagt selges motoren ikke utenom. Felgene derimot er mulig å få kjøpt.

Samlet pakke vil selvfølgelig ha en form for reduksjon i prisen. Jeg er åpen for bud. Jeg forbeholder også retten til å selge til akkurat den personen jeg vil, såfremt jeg er fornøyd med prisen.

Kontakt meg helst på både
vela@toll.no
vegard.langseth@gmail.com

Kan også ringes på telefon 45020560


* 50 Split.jpg (5.47 KB, 130x97 - vist 1858 ganger.)
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: april 23, 2008, 09:38:05 am »

Superflow... hvor er du?  Øyerulling
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 23, 2008, 09:44:26 am »

Ahhh tror jeg må en tur i banken nå gitt....

Litt større bilde av bilen....


* 50 splitt.jpg (49.57 KB, 700x525 - vist 637 ganger.)
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: april 23, 2008, 09:46:22 am »

Tar du DDS rørramme prosjektet mitt i innbytte?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: april 23, 2008, 09:56:27 am »

Fantastisk bil. Verdt hver en krone!!!
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: april 23, 2008, 10:03:57 am »

Fy faen... bra pris og...
superflow.. faen man.. kjøp bilen ellers gidder jeg aldri hjelpe deg mer! hehehehe
og gjør det før jeg tar opp lån....

(når det er sagt er denne bilen så fin at den nesten burde få forbli slik)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 23, 2008, 10:26:44 am »


(når det er sagt er denne bilen så fin at den nesten burde få forbli slik)

?? Nesten? Hva menes med det? Denne er så flott som den er, foruten de dekka og felga. Bakdekka må i det minste innafor skjermene.

Jeg så på denne for noen år siden da den stod i en garasje i Indre Østfold. Jeg syntes den var flott, men jeg har ikke studerte den, ei heller sett den i dagslys.

Man har jo et lite håp om å få se denne i "originalringen" under årets VW-treff på Gardermoen i august.

PS: det er ikke mange 1950-modeller i Norge, men en drøss med 1949, 1951 og 1952-modeller.

Håper ikke at jeg ødelegger salgsannonsen din, det er overhodet ikke meningen.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #7 på: april 23, 2008, 10:41:18 am »

Bilen kjøpte jeg av Egil på Hot Shop. Han hadde kjøpt denne og en Kubelwagen fra et dødsbo. Er forresten på et vis enig i at denne bilen bør gå med sine 16" hjul. Den står jo også med det nå. Blir ikke bilen solgt dukker den nok opp i ringen på SCC skal du se Blunker

Må bare kommentere interiøret igjen ass. HELT STRØKENT

Og nei, Jøran, har ikke så veldig lyst på det prosjektet der.

Merk at bilen kun blir annonsert i Norge først. Er særdeles interessert i at både bil og motor forblir i Norge. Derimot har kjøper full anledning til å gjøre som han vil.
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #8 på: mai 02, 2008, 21:55:16 pm »

Da er bilen mer eller mindre solgt. Motoren og felgene fremdeles tilsalgs.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!