april 19, 2024, 05:29:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tilpasse blokk -sylindre-topper 1600 motor  (Lest 1605 ganger)
Nettum
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Kapp


Vis profil

« på: november 02, 2011, 22:03:03 pm »

som topic sier så er jeg intr i å vite hva som må maskineres på en motor for å få på større sylidersatser på feks 1600 blokk.
prøvd å søkt litt and dette temaet . finner mange som har gjort det , men lite forklaringer og bilder på hva som må til ? noe som sitter på knakende gode tegninger event bilder Blunker ?
drivi en del med motor , men lite boble og luftkjølt ,ny mann i gammelverden;)
Loggført

Boble 62modell

Treffes på : 92814538
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #1 på: november 03, 2011, 21:20:36 pm »

menr du att du vill bygge om til 1600 sylindere?? eller skal du ha større..viss du skal ha en 1600.kan du bruke en 1500 blokk.og sette på 1600 sylinder.det går fint eneste med 1500 blokka er att den har mindre oljekanaler til oljekøleren.
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #2 på: november 03, 2011, 21:22:58 pm »

viss du skal ha 1750 eller større må du maskinere blokka.frese ut sylinder hulla i blokka..beste er og bruke en t4 motor den er mye kraftigere og mindre vanskelig og få 1915 sylindere på har jeg hørt.har ikke noe kjennskap til en t4 motor
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 03, 2011, 21:27:18 pm »

Største du kan bygge på 1600 blokk (uten enorme modifikasjoner) 94x86 = 2387cc

1915 = std veiv og 94mm sylindre er ikke noe problem
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #4 på: november 03, 2011, 21:29:24 pm »

Og her er litt bilder av blokk og topper som er frest ut til større diameter på hullene. Diameter varierer etter hvor store sylindere du skal ha.
Anleggsflaten der sylindere treffer blokka trenger av og til å planes også.
Er som regel mer også som må maskineres, som lengden på de nye sylindrene må kansje dreies litt, og da må støtstenger også tilpasses på lengden.


* 1.JPG (114.04 KB, 1024x680 - vist 164 ganger.)

* 2.JPG (61.92 KB, 800x531 - vist 160 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Nettum
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Kapp


Vis profil

« Svar #5 på: november 03, 2011, 23:10:20 pm »

tanken min var  ei 1600 blokk å sette på 1835 eller 1915 sylinder sats...
men som bug66 skriver da. at 94mm sylindre ikke er noe problem ,er det kun omkretsen på sylinderboltene som må forandres da ?
event tynnere bolter eller hva som er gjort på det ene bilde som er lagt inn her ?
Loggført

Boble 62modell

Treffes på : 92814538
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: november 03, 2011, 23:21:24 pm »

94mm er bredeste før bolter må flyttes ja :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

rockfordkongen
Supermedlem
*****
Innlegg: 518
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: november 03, 2011, 23:48:09 pm »

På bildet er det nok satt inn case savers! Hviss du tar utgangspunkt i ri sa blokk! Som har 8 mm pinnebolter slipper du alt den bekymringa med boltene!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!