april 28, 2024, 22:35:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: HID Konverteringskit XENON  (Lest 2144 ganger)
xenon
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: Lyngdal - Vest-Agder



Vis profil
« på: april 23, 2008, 21:25:18 pm »

HID Konverteringskit XENON 35w- Kjempe Kvalitet!

Dette er et ekte Xenon HID 35w kit som er ISO-9001:2000 og E-merke sertifisert.
Alt du behøver å gjøre er å skru noen få skruer og plugge pluggene sammen, så er det gjort.
30-40 min for en som ikke har gjort det før.
Settet passer rett inn i orginale lykter.
Alt nødvendig utstyr for installasjon følger pakken.

Skaffer alle typer pærer.
Farge temperatur, 3000K, 4300K, 6000K, 8000K, 10000K og 12000K.
Kombinert ballast og starter i en enhet som gjør monteringen lettere.
Ballasten er laget av solid metall som er vanntett/værsikker.

Settet inneholder:
2 x Xenon pærer
2 x vanntette ballast
2 x monteringsfester
Installasjons manual (engelsk)
All nødvendig utstyr og kabler.

Typer:
H1
H3
H4
H4-2
H7
H10
H11
9005
9006
9004
9004-2
9007
9007-2
H13
H13-2

Farge tempraturer:
4300K Extrem hvit, 3100 lumens.
6000K Diamant hvit, 2900 lumens.
8000K Isberg blå, 2500 lumens.
10000K Brilliant blå, 2300 lumens.
12000K Voilet Lilla, 2000 lumens.

Skaffer selvfølgelig også reservepærer, 500kr pr. sett med reserve pærer inkl frakt.

Pris er 1000kr pr kit.
+200kr for bi-xenon
+500kr for 50 watt
+500kr for ultra slim ballast

Betaling skjer på forskudd pga. dårlig erfaring med oppkrav.

*Ballast og pære kommer med 12 måneders fabrikk feil garanti.







Raskeste måte å få kontakt med meg på er via mail joatle@xdsl-online.com
Eller via finn.no

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12769894
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1 på: april 23, 2008, 21:34:10 pm »

Nå er det ikke noe som heter Xenon HID etter hva jeg vet. Enten er det HID, eller så er det Xenon, eller?

"*Ballast og pære kommer med 12 måneders fabrikk feil garanti."
Fabrikksgaranti spiller ingen rolle for sluttbruker i Norge. Her er det 1-5 års reklamasjonsrett (beroende på vare) og evt garanti, om du gir det i tillegg.



Også burde vel denne flyttes til forhandlerdelen
« Siste redigering: april 23, 2008, 21:36:49 pm av Pål » Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #2 på: april 23, 2008, 21:59:58 pm »

Også er det ingen etter monterte xenon som er godkjente...
Loggført

Mvh

Marius
xenon
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: Lyngdal - Vest-Agder



Vis profil
« Svar #3 på: april 23, 2008, 22:01:56 pm »

Alltid noen som skal finne NOE å klage på i en salgstråd.. For et liv må jeg si..

Og hvor står det "godkjent"? 1'er feil på eukontroll og det er bare hvis de monteres i nærlys..
Loggført
xenon
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: Lyngdal - Vest-Agder



Vis profil
« Svar #4 på: april 23, 2008, 22:09:02 pm »

12 mnd fabrikkfeil garanti vil si at skjer det noe innen 1 år så tar jeg varen tilbake, sende et nytt sett og leverer den ødelagte tilbake til fabrikk så får jeg dekket utgifter..
Altså 1 års garanti.. Noen som er veldig pirkete eller?
Loggført
Mø...
Juniormedlem
**
Innlegg: 92
Bosted: Trondhjæm


Gettin` high on Gasoline!!


Vis profil
« Svar #5 på: april 23, 2008, 22:47:37 pm »

Alltid noen som skal finne NOE å klage på i en salgstråd.. For et liv må jeg si..

Og hvor står det "godkjent"? 1'er feil på eukontroll og det er bare hvis de monteres i nærlys..

*host host* mener å huske at ettermontert xenon i enten nærlys, langlys eller tåkelys er 2'er feil på EU-kontroll. da det er krav om både lyktespyling og automatisk høydejustering!!

men vet om flere som har montert både i nærlys og tåkelys, ser bra ut å er lett å montere på nye biler.. for oss som har slike gamle biler må vi nok modifisere festingen av selve pæra, men har jo vært litt tøfft å kommet med xenon på de gamle gode  Osteaktig

(å prisen på 1000kr er ingen ting å si på)

mvh
Loggført

- Små barn, Store gleder -

- Never drive faster than your guardian angel can fly! -
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #6 på: april 23, 2008, 22:49:35 pm »

Hvor mye lengre er ei slik pære/støpsel ift H4? Jeg tenker på den delen som stikker ut bak lykta. Det er ikke akkurat god plass inni ei Boble lyktepotte...
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #7 på: april 23, 2008, 23:45:44 pm »

12 mnd fabrikkfeil garanti vil si at skjer det noe innen 1 år så tar jeg varen tilbake, sende et nytt sett og leverer den ødelagte tilbake til fabrikk så får jeg dekket utgifter..
Altså 1 års garanti.. Noen som er veldig pirkete eller?


Her er det vel ikke snakk om å være pirkete. Men skal du drive butikk, så er det vel en fordel at du setter deg inn i Norsk kjøpslov...

Ihht Norsk lov er det, uansett vare, minimum 12 måneders reklamasjonsrett. Noe som vil si at kunden får ny vare eller får reparert den varen de opprinnelig kjøpte kostnadsfritt. Derfor er det totalt uvesentlig for sluttbruker om du får dekket utgiften av fabrikk eller ikke. Kjøper skal ved evt feil klage innen rimelighetens grenser, noe som i praksis vil si ca 3 måneder.

Dette til info Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
xenon
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: Lyngdal - Vest-Agder



Vis profil
« Svar #8 på: april 24, 2008, 05:28:29 am »

Alltid noen som skal finne NOE å klage på i en salgstråd.. For et liv må jeg si..

Og hvor står det "godkjent"? 1'er feil på eukontroll og det er bare hvis de monteres i nærlys..

*host host* mener å huske at ettermontert xenon i enten nærlys, langlys eller tåkelys er 2'er feil på EU-kontroll. da det er krav om både lyktespyling og automatisk høydejustering!!

men vet om flere som har montert både i nærlys og tåkelys, ser bra ut å er lett å montere på nye biler.. for oss som har slike gamle biler må vi nok modifisere festingen av selve pæra, men har jo vært litt tøfft å kommet med xenon på de gamle gode  Osteaktig

(å prisen på 1000kr er ingen ting å si på)

mvh

Jeg fikk bare 1'er feil og jeg har montert i både fjern og nær lys..
Loggført
xenon
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: Lyngdal - Vest-Agder



Vis profil
« Svar #9 på: april 24, 2008, 05:31:11 am »

12 mnd fabrikkfeil garanti vil si at skjer det noe innen 1 år så tar jeg varen tilbake, sende et nytt sett og leverer den ødelagte tilbake til fabrikk så får jeg dekket utgifter..
Altså 1 års garanti.. Noen som er veldig pirkete eller?


Her er det vel ikke snakk om å være pirkete. Men skal du drive butikk, så er det vel en fordel at du setter deg inn i Norsk kjøpslov...

Ihht Norsk lov er det, uansett vare, minimum 12 måneders reklamasjonsrett. Noe som vil si at kunden får ny vare eller får reparert den varen de opprinnelig kjøpte kostnadsfritt. Derfor er det totalt uvesentlig for sluttbruker om du får dekket utgiften av fabrikk eller ikke. Kjøper skal ved evt feil klage innen rimelighetens grenser, noe som i praksis vil si ca 3 måneder.

Dette til info Glad

Men da er det jo godt at jeg ikke driver butikk men holder på med dette som hobby..
Og jo det er snakk om å være pirkete, 12 mnd garanti er 12 mnd garanti(iallefall for min del) uansett åssen det blir skrevet.. For hvis noe går i stykker så ordner jeg med et nytt sett..

Men som jeg sier, alltid noen som skal klage på NOE.
Loggført
Eiro 02s
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: april 24, 2008, 06:27:40 am »

For å være enda mer pirkete så er vel dette en elektrisk artikkel for privat bruk og da er det vel to års garanti i følge kjøpsloven...

Lykke til med saget:-)
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #11 på: april 24, 2008, 09:33:54 am »

Reknar med at alle dei som er skeptiske til HID sin 12-mnd garanti er dei samme som returnerar lyspærene på den lokale bensinstasjonen fordi dei ikkje lyste lenge nok..

Mi erfaring er at om noko skulle oppstå med HID - så oppstår det lenge før det har gått 12 mnd. Gassfeil i pærene oppstår ganske kontant - om feilen er der. Dei som opplever at pærene blir rosa etter lang stund, erfarar nok det samme som alle med original Xenon - ingenting varar evig.

Når det gjeld ballasten som medfølger, er det samme "problem" med denne. Om den har ein feil, gjer dette seg gjeldande frå starten av. Ikkje etter 12 mnd og 3 dagar.

Eg har køyrt med HID på ein Audi A6 i 2 år no. Nær og fjernlys. Hadde problemer i starten, grunna dårlege pærer. Men dette var ein smal sak å fikse, med 12 mnd garanti.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!